Renault kishaszonjárművek felépítményei: Átalakulóművészek

Több mint 12 millió embert kiszolgáló piacon jártunk, izgalmas felépítményeket láttunk. A húsok és sajtok tengerében, a soha nem látott zöldségek, gyümölcsök okozta döbbenet mellett is megakadt a szemünk a Renault kishaszonjárművek leleményes megoldásain. Gyerekméretű télikabát az ECP hűtőfelépítménye az Express rakterében vagy éppen a Lamberet márkájú bélés a Kangoo puttonyában. Természetesen a villanymotoros változat esetében a hűtőberendezés is elektromos...

Knapen Trailers félpótkocsik: Magától mozgó rakomány

Egyetlen szakterületre specializálódott a holland Knapen, de ott vezető szerepet játszik: ömlesztett anyagokat szállító pótkocsitípusai szellemes megoldással, hatékonyan ürítik ki rakterüket.

A Bosch egyedülálló, QR-kódos javítási technológiája: Beléjük kódolt minőség

Ma már a technika csúcsát képviselik a Bosch közös nyomócsöves dízel-befecskendezőrendszerei. Ezek befecskendezőinek és szivattyúinak szakszerű javítása speciális QR-kódos technológiával elvégezhető, amellyel hazánkban kizárólag öt minősített szerviz rendelkezik. Napjaink dízelmotorjaival szemben elengedhetetlen követelmény a károsanyag-kibocsátás, illetve a zajszint minimalizálása és az üzemanyag-hatékonyság maximalizálása érdekében, hogy minden üzemi állapotban optimális égési folyamattal működjenek. Ehhez a tehergépjárművekben, vagy a munkagépekben is rendkívül...

Magna cum laude

Las Vegasban mutatta be legújabb fejlesztésű, következő generációs eDrive elektromos hajtását a Magna. Természetesen szó sincs szerencsejátékról! Új mércét állít a hatékonyság, a teljesítmény-tömeg arány, valamint a méretéhez és tömegéhez viszonyított legnagyobb forgatónyomaték tekintetében a 800 voltos eDrive. A csupán 75 kilogrammos elektromos hajtás húsz százalékkal alacsonyabb az elődjénél. Ráadásul valós körülmények között tesztelve is akár 93 százalékos hatékonyságot mutat....

Leáldozóban a útdíjkütyük kora

Hamarosan eltűnhet az összes útdíjfizető készülék (On-Board Unit – OBU) a tehergépkocsik szélvédője mögül a Continental új fedélzeti berendezésének (On-Board Equipment – OBE) köszönhetően, forradalmasítva az európai útdíjfizetést. Jelenleg ahány országban közlekedik egy jármű, jóformán annyi kisebb-nagyobb dobozt kell a szélvédőjére tapasztani az úthasználati díjak megfizetéséhez. Ez jelentősen rontja a szabad kilátást a fülkéből, számottevő beruházással jár az üzemeltetőknek, nem...

Scania One digitális átjáró: Egy mindenhez

Február végén a Mobile World Congress kiállításon a Scania bemutatta a Scania One rendszert, amely egyetlen digitális átjárót biztosít számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatáshoz a flottaüzemeltetőknek és a gépkocsivezetőknek egyaránt.

Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek

Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók! Írd és mondd, akár ezer tonnát is magabiztosan mozgásba lendít a túlméretes szállítmányok specialistájaként ismert Viktor Baumann fuvarozóvállalatnak közelmúltban átadott Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8x6 nehézvontató. Amennyiben azt is hozzátesszük, hogy...

Scania önvezető teherautó: Járművezető nélkül?

Közeledik az a korszak, amikor már nem lesz szükség járművezetőkre a fuvarozás vagy épp a közösségi közlekedés területén. A Scania is készül már a jövőre, ezért gőzerővel fejleszti az önvezető teherautóit.

MAN ANITA önvezető jármű: Egy újabb ígéretes hölgy

Nemrég megismerhettük Verát, a Volvo Trucks önvezető tanulmányjárművét, most pedig bemutatkozott ANITA, az MAN önvezető tehergépkocsijának üzemeltetői tesztprojektje. Közúti forgalomban egyelőre még nem közlekedhetnek teljesen önvezető járművek, a tesztelésük is csak nagyon szigorú korlátozások és feltételek mellett, külön engedélyek birtokában lehetséges. Zárt területen sokkal egyszerűbb és persze biztonságosabb is az alkalmazásuk, ezért a tehergépkocsi-gyártók jellemzően bányákban, kikötőkben és logisztikai központokban...

HEAT önvezető kisbusz Hamburgban: Egy csöpp zöldség

A klímacélok elérésének egyik módja a személyi mobilitás átterelése magánautóról közösségi közlekedésre. Ehhez nagy kapacitású buszok mellett sok-sok kisebb is kell, de honnan lehet ennyi sofőrt felvenni? Nem szükséges – önvezető járművek jönnek! Izgalmas a jövőnk: maga alá temeti civilizációnkat és életmódunkat a civilizációnkkal és életmódunkkal kiváltott éghajlatváltozás mindenféle hatása? Kapkodva próbáljuk új technikai megoldásokkal semlegesíteni a technika kártételeit –...
Hirdetés:
error: Védett tartalom