Melengető innováció

Fűthető biztonsági övvel növelné az elektromos járművek hatótávolságát a ZF. Így, a kormánykerék és az ülés fűtésével kombinálva sokkal gyorsabban, valamint lényegesen kevesebb energiával elérhető az utasok számára kellemes komfortérzet, nem kell az egész utasteret felfűteni. Ezzel a hideg évszakokban akár 15 százalékkal növelhetjük az akkumulátorosok hatótávolságát. A ZF egy speciális eljárással beleszövi a fűtőszálakat a textilbe, így annak anyagvastagsága...

Scania üzemanyagcellás tehergépkocsik: Több vasat tart a tűzben

Már a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtást is nagy erőbedobással kutatja a Scania. Ennek részleteibe engednek most egy kis betekintést. Célul tűzte ki a Scania, hogy élenjáró szerepet játszik majd a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. Ennek jegyében már ma is az alternatív hajtásláncok legszélesebb választékát kínálja a piacon, hiszen a svéd gyártó úgy véli, hogy minden lehetséges alternatívával foglalkozni kell....

Intelligens virtuális asszisztensek: Kívánságod valóban parancs

Mindössze pár tucat parancsot értettek meg a járművek első hangvezérlési rendszerei – amennyiben pontosan az elvárt kiejtéssel és hanglejtéssel mondtuk ki azokat. Ma pedig egy rövid kérdésre válaszként még töltőállomást találni is segítenek. Papagájok előnyben! Mai szemmel nevetségesen együgyűnek tűnnek az első próbálkozások a hangvezérlés terén. Betaníthattuk, mi hogyan mondjuk ki Pajtás Péter nevét, hogy „könnyen” felhívhassuk hangutasítással. De ha...

Sürgősségi járművek vonulását segítő rendszerek: Megkülönböztetett figyelem

Mindenki azt szeretné, ha szükség esetén gyorsan megérkezne a segítség. Miként lehet könnyebbé és biztonságosabbá tenni a megkülönböztető jelzéseket használó járművek gyors haladását? E fejlesztések ezekre a problémákra keresik a megoldást. Gyakori probléma, hogy az autóvezetők nem adják meg a sürgősségi járművek számára az elsőbbséget, illetve nem segítik az előrehaladásukat. Az autópályákon a mentőfolyosó kialakítása hazánkban csak ajánlott, külföldön viszont...

Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek

Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók! Írd és mondd, akár ezer tonnát is magabiztosan mozgásba lendít a túlméretes szállítmányok specialistájaként ismert Viktor Baumann fuvarozóvállalatnak közelmúltban átadott Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8x6 nehézvontató. Amennyiben azt is hozzátesszük, hogy...

Scania tesztmotor bioüzemanyaghoz: Műanyaghulladékból biodízel

Igen innovatív, a fenntarthatóság irányába mutató teszteléshez bocsátott rendelkezésre a Scania egy 16 literes, V8-as dízelmotort Ausztráliában.

A Daimler Truck AG és a Volvo-csoport partnersége: Hidrogénezett együttműködés

Nagyszabású stratégiai együttműködésbe kezdett a Daimler Truck AG és a Volvo-csoport. A tervek szerint az 50-50 százalékban tulajdonolt leányvállalatuk feladata üzemanyagcellák fejlesztése és gyártása lesz nehéz-haszonjárművek számára. Mindkét gyártó azt a jövőképet osztja, hogy Európa 2050-re szén-dioxid-semlegessé, közlekedési ökoszisztémája pedig hosszú távon fenntarthatóvá válik. Ennek megvalósításában kulcsfontosságú szerepet játszik majd a gépjárművek villamosítása, ami a távolsági fuvarozást végző nehéz-tehergépkocsik esetében...

Moduláris alapokon

Bemutatta a Mercedes-Benz Vans azt a sokoldalú elektromos platformot (Electric Versatility Platform), amelyre az új generációs eSprinter épül majd. Ez, moduláris felépítése révén olyan nagy fokú rugalmasságot nyújt a legkülönfélébb karosszériaváltozatok és felépítmények számára, amilyet eddig csak a belső égésű motorral szerelt modellek biztosítottak. A különböző ügyféligényeknek pedig háromféle akkumulátormoduljával igyekszik megfelelni. A 350 millió eurós beruházás eredményeként megszületett...

VDO DTCO 4.1: Még okosabb tachográf jön

Jövő nyáron bevezetik az okostachográfok új generációját. A DTCO 4.1 az új lehetőségek és funkciók egész tárházát kínálja majd a határátlépések rögzítésétől a terhelési adatok valós idejű továbbításáig. Újabb lökést adhat tehát a digitalizációnak. Egyre több tekintetben és egyre szigorúbban szabályozzák az európai uniós törvényi előírások a nemzetközi fuvarozás működését. A 2020 nyarán kihirdetett Mobilitási Csomag például nagy hangsúlyt fektet...

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!

Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait. Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi...
Hirdetés:
error: Védett tartalom