5G-alapú járműkommunikáció: Barát vagy ellenség?

Sokan tartanak tőle, sokan kételkedve fogadják, míg sokan óriási lehetőségeket látnak az 5G-ben. Egy biztos, megteremtheti a gépjárművek és az infrastruktúra közötti kommunikációt, ami számos innovatív megoldást szülhet a fenntartható közlekedéshez. Fontos mérföldkövet jelentenek a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés felé vezető úton a Bosch számos partnerrel közösen folytatott 5G-projektjei. A valós idejű kommunikáción alapuló megoldások a biztonság, a kényelem és...

Virtuális tréner

Olyan utólagosan beépíthető vezetéstámogató rendszert kínál kis- és nagyhaszonjárművekbe az angol Hypermile cég, amely akár 10,8 százalékkal is csökkentheti a tüzelőanyag-fogyasztást. Az okostelefonon futó Co-Pilot alkalmazás messze túlmutat a gyári telematikai rendszerek vezetési stílust kiértékelő funkcióján. Ez ugyanis egy intelligens képelemző szoftver segítségével folyamatosan figyeli a jármű előtti forgalmat, például sávváltásokat és lassításokat, majd ez alapján előrelátó tanácsokat ad a...

Melengető innováció

Fűthető biztonsági övvel növelné az elektromos járművek hatótávolságát a ZF. Így, a kormánykerék és az ülés fűtésével kombinálva sokkal gyorsabban, valamint lényegesen kevesebb energiával elérhető az utasok számára kellemes komfortérzet, nem kell az egész utasteret felfűteni. Ezzel a hideg évszakokban akár 15 százalékkal növelhetjük az akkumulátorosok hatótávolságát. A ZF egy speciális eljárással beleszövi a fűtőszálakat a textilbe, így annak anyagvastagsága...

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?

Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja. Egyszerűen öt lépésből, de 60 év felújítási tapasztalattal a háta mögött végzi a gyári felújítás mágiáját a német cég. Ugyan nem minden esetben lehetséges a csoda, viszont amikor igen,...

Scania üzemanyagcellás tehergépkocsik: Több vasat tart a tűzben

Már a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtást is nagy erőbedobással kutatja a Scania. Ennek részleteibe engednek most egy kis betekintést. Célul tűzte ki a Scania, hogy élenjáró szerepet játszik majd a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. Ennek jegyében már ma is az alternatív hajtásláncok legszélesebb választékát kínálja a piacon, hiszen a svéd gyártó úgy véli, hogy minden lehetséges alternatívával foglalkozni kell....

Intelligens virtuális asszisztensek: Kívánságod valóban parancs

Mindössze pár tucat parancsot értettek meg a járművek első hangvezérlési rendszerei – amennyiben pontosan az elvárt kiejtéssel és hanglejtéssel mondtuk ki azokat. Ma pedig egy rövid kérdésre válaszként még töltőállomást találni is segítenek. Papagájok előnyben! Mai szemmel nevetségesen együgyűnek tűnnek az első próbálkozások a hangvezérlés terén. Betaníthattuk, mi hogyan mondjuk ki Pajtás Péter nevét, hogy „könnyen” felhívhassuk hangutasítással. De ha...

Sürgősségi járművek vonulását segítő rendszerek: Megkülönböztetett figyelem

Mindenki azt szeretné, ha szükség esetén gyorsan megérkezne a segítség. Miként lehet könnyebbé és biztonságosabbá tenni a megkülönböztető jelzéseket használó járművek gyors haladását? E fejlesztések ezekre a problémákra keresik a megoldást. Gyakori probléma, hogy az autóvezetők nem adják meg a sürgősségi járművek számára az elsőbbséget, illetve nem segítik az előrehaladásukat. Az autópályákon a mentőfolyosó kialakítása hazánkban csak ajánlott, külföldön viszont...

Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek

Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók! Írd és mondd, akár ezer tonnát is magabiztosan mozgásba lendít a túlméretes szállítmányok specialistájaként ismert Viktor Baumann fuvarozóvállalatnak közelmúltban átadott Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8x6 nehézvontató. Amennyiben azt is hozzátesszük, hogy...

Scania tesztmotor bioüzemanyaghoz: Műanyaghulladékból biodízel

Igen innovatív, a fenntarthatóság irányába mutató teszteléshez bocsátott rendelkezésre a Scania egy 16 literes, V8-as dízelmotort Ausztráliában.

A Daimler Truck AG és a Volvo-csoport partnersége: Hidrogénezett együttműködés

Nagyszabású stratégiai együttműködésbe kezdett a Daimler Truck AG és a Volvo-csoport. A tervek szerint az 50-50 százalékban tulajdonolt leányvállalatuk feladata üzemanyagcellák fejlesztése és gyártása lesz nehéz-haszonjárművek számára. Mindkét gyártó azt a jövőképet osztja, hogy Európa 2050-re szén-dioxid-semlegessé, közlekedési ökoszisztémája pedig hosszú távon fenntarthatóvá válik. Ennek megvalósításában kulcsfontosságú szerepet játszik majd a gépjárművek villamosítása, ami a távolsági fuvarozást végző nehéz-tehergépkocsik esetében...
Hirdetés:
error: Védett tartalom