Hirdetés:

Jelentős eredményeket értek el a Volkswagen fejlesztői a sikeres T6.1 típus kétliteres TDI-motorjával. Számos módosításával ugyanis kevesebb mint felére csökkent a nitrogén-oxid-kibocsátása és átlagosan fél literrel mérséklődött a gázolajfogyasztása.

Év elején életbe lépett az EU6d-ISC-FCM, vagy rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. Mivel a Volkswagen T6.1 legnagyobb megengedett szerelvényössztömege elérheti az 5,3 tonnát, a fejlesztőknek nagyobb horderejű műszaki változtatásokat kellett végrehajtaniuk a kétliteres, EA288Nutz típusú TDI-motoron, hogy a jármű vezethetőségének megőrzése mellett is megfeleljenek annak.

Ennek központi elemeként a kipufogógáz-utánkezelő rendszert a padlólemez alól a motor közelébe költöztették, hogy gyorsabban bemelegedhessen a nitrogén-oxidok megfelelő semlegesítéséhez. Erről kapta az új motor a MAR utónevét. Emellett új befecskendezőrendszer, új turbófeltöltő, háromlépcsős kipufogógáz-visszavezetés, a cégcsoportnál elsőként alkalmazott DeNox 5.3 rendszer és a padló alatt egy második SCR-katalizátor szolgálja a nitrogén-oxidok kibocsátásának visszaszorítását. A DeNox 5.3 lényege, hogy két helyen fecskendez be AdBlue-adalékanyagot a kipufogógázba.

Ráadásul a turbófeltöltő áttervezésével a tüzelőanyag-fogyasztást is sikerült csökkenteni. Az összes hajtásrendszer és teljesítményváltozat esetében átlagosan 0,5 literrel mérséklődött a T6.1 száz kilométerenkénti gázolajigénye. Míg az új befecskendezőrendszer 2500 bar nyomása által a két turbófeltöltővel ellátott változat legnagyobb teljesítménye 146-ról 150 kilowattra, vagyis 204 lóerőre nőtt. A 66, 81 és 110 kilowattos (90, 110 és 150 lóerős) kivitelek teljesítménye viszont nem módosult. Először az új, EA288NutzMAR típusjelű motorgeneráció 110 kilowattos tagja jelenik meg a T6.1 személyszállító változataiban. A többi teljesítményváltozatot és a haszonjárművek számára a korszerűsített erőforrást a későbbiekben fokozatosan vezetik be.

Itt elmondhatod a véleményedet!