Villamosított útszakasz Svédországban: Olcsó megoldás a villanyút?
Jelenleg az a legnagyobb probléma az elektromos hajtással, hogy az akkumulátorok egy töltéssel nem alkalmasak sok száz kilométer megtételére. Svédországban sikerült áthidalni mindezt egy villanyút kiépítésével, ami menet közben tölti a haszonjárműveket.
Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő: Oldalvédelem
Csúnya balesetekhez vezethet, ha egy hatalmas nyerges szerelvény és egy kerékpáros vagy gyalogos balszerencsésen találkozik. A Mercedes-Benz azonban igyekszik megelőzni a bajt az oldalsó holttérfigyelő rendszerével.
ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!
Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait. Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi...
Scania 540 lóerős hathengeres motor: Tömegérzékenyeknek
Most először fordul elő, hogy a Scania soros, hathengerese teljesítményben átfedi a legendás V8-ast. A továbbfejlesztett erőforrás új csúcsváltozata ugyanis 540 lóerős, és ezzel húsz lóerőt ráver a nyolchengeres belépőmodelljére.
Renault Trucks Urban Lab 2: Takarékos áruterítő
Áramvonalazással, hibrid hajtáslánccal, könnyen gördülő gumiabroncsokkal és jármű-infrastruktúra kommunikációval ér el 13 százalékos tüzelőanyagfogyasztás-csökkenést a Renault Trucks és hat együttműködő partner kísérleti járműve.
Knorr-Bremse iTEBS X fékvezérlő: Felfedjük a titkait
Ismét Kecskemétről jelentkezünk. Korábbi videónkban a Bács-Kiskun vármegyei gyár történetét és termékeit mutattuk be nektek, most pedig egy igazi csemegét hoztunk el! Dőljetek hátra kényelmesen, indítsátok el a videót és nézzétek meg velünk a Knorr-Bremse új elektronikus pótkocsi fékvezérlő rendeszerét. Az iTEBS X új funkciókkal, gyorsabb csatlakozással és még sok-sok mással kecsegtet! Ha bátorkodsz megnézni kisfilmünket, még ma megismerheted a...
Setra és Mercedes-Benz LED-világítással : Fényár fénydiódával
Világújdonság és a műszaki fejlődés kisebb mérföldköve az autóbuszok szegmensében a Setra ComfortClass és TopClass távolsági, illetve a Mercedes-Benz Citaro városi buszok integrált LED-fényszórója, de az árkérdést nem ártana jobban megvilágítani.
Scania-Siemens villamosított autópályák: A villamosítás útján
Egyre közelebbi jövőt jelentenek a felsővezetékes autópályák, hiszen már a gyakorlatban tesztelik Európa több pontján a villamosított utakat.
Allison e-tengelyek: Bivalyerős e-tengelyek
Két új integrált elektromos hajtótengelyt is bemutatott az Allison, mindkettő kifejezetten az adott járműtípushoz kifejlesztett, kulcsra, azaz jelen esetben beépítésre kész megoldás.
Elkezdődött!
Nem egy rettenetesen silány, Zs kategóriás tudományos-fantasztikus film hangulatát szerettük volna megidézni. Hiszen valóban elkezdődött az üzemanyagcellás Toyota Hilux tervezése. A Toyota Manufacturing UK elnyerte az Egyesült Királyság kormányának támogatását az Advanced Propulsion Centre (APC) nonprofit szervezeten keresztül, hogy új kibocsátásmentes mobilitási megoldásokat és járműveket fejlesszen. Ennek részeként adaptálják a Toyota Mirai limuzinban már bemutatkozott, második generációs üzemanyagcellás technikát a...










