Hirdetés:

Széleskörűen foglalkozik a Continental a haszonjármű-technikák, illetve a szállítmányozási tevékenységek digitalizációjának szakterületével, egyaránt szolgálva fejlett technikákkal és részletes elemzésekkel.

Miközben rohamléptekben halad a közúti teherszállítás digitalizálása, a tudatos kibervédelem gyerekcipőben jár még – legalábbis a Continental megbízásából készített tanulmány szerint. A szállítmányozásban ma már elengedhetetlen, egyre szélesebb körű hálózatba kapcsolással a kibertámadások veszélye is nő, amire a megfizethető védelmi megoldások és e terület megfelelő szabályozása jelenthet megoldást. A kutatásban megkérdezettek körülbelül kétharmada tartja jól védettnek magát. A cégek csupán fele tett intézkedéseket a logisztikai vagy flottakezelő rendszereik elleni esetleges támadással szemben, háromnegyedük pedig az elkövetkező hat-tizenkét hónap során nem tervez nagyobb beruházásokat e téren. E viszonylag magas biztonságérzet azonban jelentős kockázatokat rejt, különösen a nagy értékű vagy épp veszélyes árukat szállító népes flották esetében. „Ökölszabályként” adódott: minél nagyobb a vállalat, annál inkább tudatosan áll hozzá a kiberbiztonság problémájához. E nagyszámú kis- és középvállalat jellemezte iparágban így rendkívül fontos, hogy mindenki számára megfizethetővé váljon a színvonalas kiberbiztonság.

Okostachográf

Hasznos, megbízható és nem manipulálható adatok – az intelligens menetírók nagyban elősegíthetik a szállítmányozói szakma kihívásainak megoldását. A Continental DTCO 4.1 második generációs intelligens tachográf hatékonyan segítheti például a kabotázs ellenőrzését. Mindez azonban csupán egy azon számos lehetőség közül, amikor a megbízható tachográfadatok támogathatják a hatóságok és a vállalatok munkáját. A hálózatba kapcsolt digitális tachográf adatai alapként szolgálhatnak különböző társadalmi és közlekedéspolitikai problémák megoldásához, valamint a hatékonyabb flottakezeléshez. Ezekre építve a haszonjárműflották szolgáltatói – lízingcégek, biztosítók, bérszámfejtési szoftverfejlesztők – pedig akár valós idejű adatok alapján kínálhatnak mikroszolgáltatásokat.

Néhány alkalmazási példa:

  • Kabotázs és munkavállalói kiküldetések ellenőrzése
  • Hiteles tengelyterhelési adatok biztonságos továbbítása
  • Össztömegarányos útdíjelszámolás
  • Útdíjfizetés külön fedélzeti egységek nélkül
  • Adatimport a VDO flottamenedzsment rendszerébe
  • Tachográfadatok exportálása külső rendszerekbe

Ajtónyitás okostelefonnal

A virtuális kulcs és a céges IT-rendszer összekapcsolásával jól áttekinthetően és másodpercek alatt adhatók, illetve vonhatók vissza hozzáférési jogosultságok

Míg a digitális menetíró a jelen, addig a következő megoldás már egy lépéssel a jövő felé mutat. Ugyanis immár haszonjárművek nyitását és indítását is lehetővé teszi a beszállító Key as a Service kulcstechnikája. Ezzel nem szükséges többé a fizikai kulcs átadása, hiszen a jogosultság okostelefonra, illetve Bluetooth- vagy NFC-kártyára is kiadható. A szolgáltatásként kínált digitális kulccsal a felhasználó a jármű negyvenméteres körzetéből például okostelefon-alkalmazás segítségével, Bluetooth Low Energy átvitelen keresztül kommunikálhat a zárszerkezet elektronikájával. A két eszköz közötti kapcsolat is biztonságos, ám ezen túl a járműbeli szabályzóegység integrált SIM-kártyáján keresztül a Continental Cloud felhő segítségével is ellenőrzi az adott okostelefon jogosultságát. A kulcsnélküli nyitás és indítás rendszere már meglévő járművekbe is egyszerűen utánszerelhető.

A digitális kulcs előnyei:

  • Hatékonyabb vezetőváltás, várakozási idő nélkül
  • Higiénikus virtuális kulcsátadás, minimális kontaktussal
  • A szerelők hozzáférhetnek a fülkebelsőhöz és a motorhoz, a karbantartás a járművezető pihenőideje alatt is megszervezhető
  • Nyitvatartási időtől független járműátadás a kölcsönzőkben

Itt elmondhatod a véleményedet!