Dízelmotor ötvenszázalékos hatásfokkal: Fifti-fifti
Jóllehet a dízelmotor már közel 130 éves, fejlődése mindmáig töretlen. Ennek legújabb mérföldköve a Bosch és a kínai Weichai Power közös fejlesztésű, 12,9 literes erőforrása, amelynek hatásfoka eléri a bűvös ötven százalékot. Bizonyára még Rudolf Diesel sem gondolta, hogy világmegváltó találmányának termikus hatásfoka egyszer eléri az ötven százalékot. Kár, hogy ezt éppen most sikerült megvalósítani, amikor már szinte minden gyártó...
Continental digitális megoldások: Biztonság a fejlődéshez
Széleskörűen foglalkozik a Continental a haszonjármű-technikák, illetve a szállítmányozási tevékenységek digitalizációjának szakterületével, egyaránt szolgálva fejlett technikákkal és részletes elemzésekkel. Miközben rohamléptekben halad a közúti teherszállítás digitalizálása, a tudatos kibervédelem gyerekcipőben jár még – legalábbis a Continental megbízásából készített tanulmány szerint. A szállítmányozásban ma már elengedhetetlen, egyre szélesebb körű hálózatba kapcsolással a kibertámadások veszélye is nő, amire a megfizethető védelmi megoldások...
Voith utólagos elektromos hajtás: Utólag könnyebb
Nemcsak okosnak lenni könnyebb utólag, hanem egy flottát villamosítani is. Legalábbis ezt ígéri a Voith és az Orten Electric-Trucks új közös megoldása, amellyel költséghatékonyan alakítanak át buszokat és teherautókat teljesen elektromos hajtásúvá. Stratégiai partnerkapcsolatba lépett egymással a többek között az automatikus sebességváltóiról, retardereiről és egyéb erőátviteli berendezéseiről híres Voith-csoport, valamint a legkülönfélébb össztömeg-kategóriájú dízelüzemű tehergépkocsikat teljesen elektromos hajtásúvá átalakító Orten...
Új Scania V8-asok és sebességváltók: Újra a csúcson
Hosszú évek után a Scania visszahódította a Volvótól az elsőséget a tehergépkocsik teljesítménye terén a továbbfejlesztett V8-as motorjának új, 770 lóerős csúcsváltozatával. Emellett egy vadonatúj váltócsaládot is megalkotott a griffes gyártó. Nem véletlen, hogy régóta a két svéd márka verseng egymással a legerősebb nagy sorozatú tehergépkocsi címért, hiszen az északi országokban hatvan tonna, illetve valahol még annál is nagyobb szerelvényössztömeggel...
Mesterséges intelligencia a járműiparban: Segítő szándékkal jönnek
Egyre jobban áthatják a közlekedést és a járműveket a mesterséges intelligencián alapuló megoldások. Ám ettől nem kell megijedni, éppen ellenkezőleg! Ezek célja ugyanis nem az, hogy elvegyék, hanem az, hogy segítsék a járművezetők munkáját. Ma már jóformán nem is találkozhatunk olyan iparággal, ahol ne használnának mesterséges intelligencián (MI) alapuló műszaki megoldásokat. Ezek egyik élenjárója pedig éppen a járműipar, köszönhetően az...
Hino-Toyota üzemanyagcellás nyerges vontató: Hidrogénezett cirkáló
Megállapodást kötött a Hino és a Toyota egy üzemanyagcellás hajtású nehézkategóriás tehergépjármű kifejlesztéséről az észak-amerikai piac számára. Ehhez a Hino adja majd az alvázat és a fülkét, a Toyota pedig a hajtásláncot. Rohamosan nő az érdeklődés Észak-Amerikában az elektromos hajtású nehézkategóriás, azaz ottani besorolás szerint 8-as osztályú tehergépkocsik iránt, azonban a hálózatról tölthető akkumulátoros megoldások a saját tömeg, a hatótávolság...
5G-alapú járműkommunikáció: Barát vagy ellenség?
Sokan tartanak tőle, sokan kételkedve fogadják, míg sokan óriási lehetőségeket látnak az 5G-ben. Egy biztos, megteremtheti a gépjárművek és az infrastruktúra közötti kommunikációt, ami számos innovatív megoldást szülhet a fenntartható közlekedéshez. Fontos mérföldkövet jelentenek a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés felé vezető úton a Bosch számos partnerrel közösen folytatott 5G-projektjei. A valós idejű kommunikáción alapuló megoldások a biztonság, a kényelem és...
Knorr-Bremse utólag beszerelhető asszisztens: Utólag is véd
Szerencsére egyre nagyobb figyelmet kap a közlekedésbiztonság a haszonjárművek kapcsán is, mind törvényhozói, mind gyártói oldalról. Egy új rendszerrel a már meglévő járművek felzárkóztathatók modern színvonalra. Modern, csúcstechnikájú haszonjárművek biztonsági tudását kínálja a Knorr-Bremse utólag beépíthető ProFleet Assist+ rendszere. Figyelmeztet a kis követési távolságra, valamint a ráfutásos baleset veszélyére lakott területen belüli és azon kívüli tempónál egyaránt. Sőt, nemcsak a...
Továbbfejlesztett Volvo FH I-Save: Koplalóművész
Tavaly tavasszal nagyot durrantott a Volvo Trucks az I-Save csomaggal, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH tüzelőanyag-fogyasztását. Máris itt az új I-Save, további három százalékponttal mérsékelve a típus étvágyát. Tavaly a svédországi menetpróba kapcsán részletesen ismertettük a Volvo FH típushoz kínált I-Save csomagot. Röviden összefoglalva a lényegét, lelke a továbbfejlesztett és turbocompounddal ellátott, 460, illetve 500 lóerő teljesítményszinttel...
Camcon Automotive Intelligent Valve Technology: Digitális vezérműtengely
Bár bitek hosszú sora alkotja, ezek nem tengellyé állnak össze, hanem intelligens programmá. Ráadásul nem csupán a 0 és az 1 értékeket ismeri, végtelen szabadságot kínál. Ezek után nem csoda, hogy takarékosabb a láncos vagy szíjas elődjeinél. Elektronikus szabályozásúra cserélte a belső égésű motor szinte minden részét és segédberendezését az iparág az elmúlt években, évtizedekben. Egyedül a lélegeztetés maradt meg...