5 tengelyen – biztos kézzel 2018 előzetes: Legyél Te a legjobb sofőr!
Idén is gazdára vár egymillió forint és a kitüntető „Legjobb kamionsofőr” cím, ugyanis a NIT Hungary ismét megrendezi az „5 tengelyen – biztos kézzel!” versenyt. Nevezzetek minél előbb!
Scania tehergépkocsik a Spar flottájában: Továbbra is Scania a nyerő
Ismét a Scania márkát választotta partneréül a SPAR Magyarország. A legutóbbi, immár új generációs tehergépkocsik beszerzésévél 135 darabra bővült a svéd márka jelenléte a flottában.
DAF gyártási jubileum és díjak: Fontos mérföldkövek
Több jelentős esemény is igazolja a DAF legújabb generációs teherautóinak kimagasló piaci sikerét.
Scania elektromos teherautók üzemeltetői tesztelése: Csak elektromosan
Két tisztán elektromos hajtású Scania tehergépkocsit
állított üzembe Oslo városában az ASKO norvég nagykereskedelmi vállalat. Olyan kedvező tapasztalatokkal szolgál a Scania hibrid teherautóinak a városközpontokban alkalmazott elektromos üzemmódja, hogy az ASKO racionális döntésnek tartja teljesen elektromos, akkumulátorról üzemelő tehergépkocsikat használni a városi elosztásban. Ilyenkor az akkumulátorok töltése a fel-, illetve lerakodások közben biztosítható. A Norvégiában üzembe állt 27 tonna össztömegű, 6x2*4...
Turbinalapátok szállítása Görögországban: Nem áll égnek a hajuk
Ötven éve foglalkozik speciális szállítmányokkal a görög Anipsotiki S.A. fuvarvállalat, a szélturbinák mestereinek számítanak. Így nem ijedtek meg, amikor a hegyes-völgyes és igencsak szeles utakon az ország legnagyobb farmjára kellett turbinalapátokat szállítaniuk. Valóban mesterek, hiszen eddig 119 szélerőmű-farmra már 366 turbinalapátot szállítottak el. Ehhez a Goldhofer FTV sorozatba tartozó lapátemelőket használnak, a hidraulikus emelőkkel a turbinalapátok akár 60 fokos szögig...
Knorr-Bremse eCUBATOR: A jövő technikáinak bölcsője
eCUBATOR néven új fejlesztőrészleget hozott létre a Knorr-Bremse. Az akár hatvan szakembert foglalkoztató egység feladata az elektromos járművek jövőbeli innovatív megoldásainak tervezése. Gyökeres változásokat hoz majd a haszonjárművek villamosítása. Ez a hajtásláncoktól a fékrendszereken, kormányműveken és felfüggesztéseken át az energiaellátó rendszerekig szinte minden részegységet érint. Ezért teljesen újfajta műszaki megoldásokra lesz szükség, amelyek kifejlesztése egészen új ötleteket, elképzeléseket és gondolkodásmódot...
Töretlen sikertörténet
Elkészült a 600 ezredik IVECO Eurocargo az olasz gyártó Brescia városában működő üzemében. Az 1991-ben bemutatott első Eurocargo-generációt a piac egyik leginnovatívabb szereplőjének tartották, rögtön el is nyerte az 1992-es International Truck of the Year díjat. Titka többek között a moduláris fülkekínálata volt, amely nagyon sokoldalúvá tette ezt a tehergépkocsit. A típus aktuális nemzedéke 2015 óta szolgál, életútját mindig is...
Felvillanyozódott Amazon
Öt elektromos DAF CF Electric nyerges vontatóval gazdagította flottáját az Amazon az Egyesült Királyságban. Ezzel egy lépéssel közelebb került 2030-ra tett célkitűzéséhez, miszerint minden második csomagot kibocsátásmentesen szállít ki. Ennél is ambiciózusabb, hogy 2040-re teljesen szén-dioxid-mentesen szeretnének tevékenykedni. Az új, 37 tonna össztömegű szerelvények az Amazon első európai elektromos járművei a középső kilométeres kiszállítás szolgálatában. Az új nyerges vontatók a...
Zöld elosztó
Megkezdte teljesen elektromos LF Electric teherautói kiszállítását a DAF. Az elosztófuvarozás helyileg károsanyag-kibocsátástól mentes bajnokának legelső példányával a holland logisztikai szolgáltató Nabuurs szállítja majd a vendéglátóhelyekre az AB InBev, a világ legnagyobb multinacionális sörfőző vállalatának finomságait. A 2018 óta piacon lévő DAF CF Electric után így már a második elektromos teherautó színesíti a DAF kínálatát. A 19 tonna megengedett össztömegű...
Regeneratív horgony
A korábbiaknál négyszer hatékonyabb regeneratív fékberendezést fejlesztett a ZF és az elektromos haszonjárműveket gyártó brit Tevva. A ZF elektronikus vezérlésű fékrendszere (EBS) nagymértékben csökkenti a hagyományos fékrendszer kopását, hiszen a fékerő lehető legnagyobb részét regeneratívan a villanymotorra bízza. Ez a visszanyert energia révén jelentősen megnöveli a 105 kilowattórás akkumulátorokkal felvértezett villany-teherautó hatótávját. Amíg a passzív regenerációs fékezés teljesítményét biztonsági okokból...