Tigrisek szövetsége

Elektromos, valamint hibrid járművek fejlesztésére irányuló stratégiai együttműködést írtak alá a KG Mobility, lánykori nevén SsangYong, valamint a BYD vezetői. A Torres EVX sikeres piaci bevezetésére építenek, hiszen a koreai szabadidő-autó is a BYD innovatív pengeakkumulátorait használja. Ezek a nagy energiasűrűségük és kompakt helyigényük mellett arról nevezetesek, hogy a legszélsőségesebb tortúrákat is hűvös közönnyel viselik. Ilyenekkel látják el a 2024...

Négylábú sztár

Mifelénk szinte bármelyik építkezésre benézhetünk, amennyiben látni szeretnénk egy négytengelyes, két kormányzott első tengellyel felvértezett billencset vagy betonkeverőt. Azonban a tengerentúlon ez nem így van! Odaát nem tudtak széles körben elterjedni az ilyen felépítésű haszonjárművek. Ezért is nyújt annyira izgalmas látványt a 8×4 hajtásképletű, négytengelyes Western Star 47X Twinsteer. A 47X gyárilag két első tengelyelrendezéssel kérhető. A fordulékonyságot elősegítő, azonban...

Intelligens delfin

Innovációban szokás szerint nincs hiány a Renault Trucks háza táján. Úszkálnak az ötletekben, mint delfin a vízben. Az egyik legújabb kutatási és fejlesztési projektjüket is a kedvesen csacsogó emlősről nevezték el. A DOLPHIN (Development Original truck Lab for PHysical Integration) a Renault Trucks, valamint az Auvergne-Rhône-Alpes régióból származó partnervállalatok és felsőoktatási intézmények együttműködésének gyümölcse. Elsődleges céljuk, hogy az innovatív ötletek...

Egységben az erő!

Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket. Az sem elhanyagolandó szempont, hogy így megoszthatják a jelentős fejlesztési költségeket is. Az IVECO és Hyundai is évek óta szövögeti a szálakat Torino és Szöul között. Elég...

Gázos griffek

Minden korábbinál jobban óvja környezetét a Scania új biogázmotorja. Hiszen a cseppfolyósított (LNG) vagy sűrített biogázra (CNG) való átállás radikálisan csökkenti a környezeti lábnyomot. Egyúttal az új gázmotor ötszázalékos tüzelőanyag-megtakarítást ígér. No, nem önmagában érte el ezt a szép eredményt, hanem a dízelmotorral repített Super kivitelek hajtásláncával. Magyarul az automatizált G25 Opticruise sebességváltóval, valamint optimálisan áttételezett tengellyel, tengelyekkel összekapcsolva. A...

Szívóskodik!

Filigrán háziasszonyok rémálma, egyúttal a kétbalkezes ezermesterek álma lehetne a Mercedes-Benz gigantikus porszívója. Így vagy úgy, de egyikük sem tudná a hóna alá kapni. Nem ok nélkül közlekedik ideje jó részében vasúti síneken és csavarozták egy 33 tonna össztömegű, 6×4-es hajtásképletű Mercedes-Benz Actros 3351L alvázára. Ugyanis a holland és belga sínpályákat hivatott megszabadítani a hulladéktól. Amióta a csillagos kétéltű a...

Szikrázó szépség

Bemutatta legújabb elővárosi és helyközi villanybuszát a Volvo Buses. A két- vagy háromtengelyes, 12,3 és 14,9 méteres változatban elérhető, alacsonybelépésű Volvo 8900 Electric legfeljebb 110 utas kényelmes és biztonságos utazását teszi lehetővé. A legújabb Volvo BZR Electric alvázra épül, így domborzat és az elvárt menetdinamika függvényében egy vagy két villanymotorral is kérhető a 8900 Electric. Utóbbi esetén 400 kilowattal...

Építkezések villamosítása

Együttműködési megállapodást kötött a General Motors és az Autocar. Ennek értelmében a GM szállítja majd az Autocar nehézkategóriás haszonjárműveihez a Hydrotec üzemanyagcellákat. A hidrogént tankoló legelső Autocar teherautókat 2026-ra ígérik. Első körben a betonkeverőket, billencseket, egykaros horgos konténerszállítókat látják el üzemanyagcellával, majd a hulladékszállítókat, valamint a konténerterminálokban szorgoskodó nyerges vontatókat. Egy Hydrotec üzemanyagcella 77 kilowattos teljesítményre képes. Azonban a jármű...

Öntudatos alagutas

Kontinensünkön első alkalommal szorgoskodik alagutat is érintő fordában egy önvezető városi autóbusz. A teljesen autonóm, Karsan e-ATAK midibusz 2022 óta közlekedik a norvégiai Stavanger városában. Az útvonal meghosszabbításával együtt, egy alagút is bekerült a leküzdendő akadályok közé. Márpedig a nem csupán napfénytől leárnyékolt, hanem mobilhálózatokban, valamint GPS-jelekben sem bővelkedő alagutak nagyon magas elvárások elé állítják az önvezető járműveket. Természetesen ezúttal...

Fellélegeznek

Szolgálatba állt az ezredik elektromos autóbusz Londonban, egy Wrightbus StreetDeck Electroliner. Nemcsak a jubileumi példány, nagyságrendileg minden ötödiket egy Voith Electrical Drive System (VEDS) elektromos hajtás hozza lendületbe. A jelenleg 175 darab VEDS-hajtással felvértezett autóbusz mellé hamarosan továbbiak érkeznek majd. Természetesen a ködös Albionban máshol, többek között Belfast, Leicester, Liverpool városában, valamint Birmingham környékén is jelentős szerepet vállal a Voith...
Hirdetés:
error: Védett tartalom