Japán együttműködés

Összefog a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), a Hino Motors Ltd., az Isuzu Motors Limited és a Toyota Motor Corporation a nagy példányszámban értékesíthető üzemanyagcellás kishaszonjárművek fejlesztésére. Már 2023 év elején piacra szeretnék dobni a legelső hidrogénnel táplálkozó járművüket. Ezzel párhuzamosan a CJPT, a Daihatsu, a Suzuki, valamint a Toyota márkák 2023-ban olyan apró, elektromos kishaszonjárművek bemutatására készülnek, amelyek...

Rumcájsz markológépe

Vérbeli nagyvassal bővítette kínálatát a Rosenbauer, ezúttal is a csővázas és lengőtengelyes cseh legenda robusztusságára építettek. A Tatra 815-7 három- és négytengelyes modelljei biztos alapot szolgáltatnak az UDS univerzális teleszkópos markológép számára, de igény esetén IVECO, MAN, Mercedes Benz vagy Rheinmetall alvázzal is kérhető az osztrákok üdvöskéje. Óriási előnye, hogy a szokásos markológépekkel ellentétben nem kell szállítani. Ráadásul a 100...

Szerpentinre termett

Megszelídítette a legelső elektromos nyerges vontató az osztrákok legmagasabbra (2504 méter) vezető, szilárd útburkolatú hágóútját. A 26 tonna összgördülőtömegű DAF CF Electric szemtelenül könnyedén vette a közel 48 kilométer hosszú, 36 hajtűkanyarral és 12 százalékos emelkedőkkel tűzdelt Großglockner panorámautat. Ezzel bebizonyította, hogy az elektromos haszonjárművek alpesi körülmények között is megállják a helyüket. Mondjuk ebben nincs sok meglepő, hiszen semmi sem...

DAF XD és XDC: Zsugorítva is díjnyertes

Csak idő kérdése volt, hogy az új XF, XG és XG+ premierje után mikor jelennek meg az új tervezési koncepción nyugvó kisebb méretű járművek. Új elnevezéseket tanulhatunk – XD a terítőfuvarozásra és XDC kemény munkára, terepre. Még az IAA Transportation 2022 kiállítás előtt pár héttel jártunk Hollandiában, az International Truck of the Year újságíró szervezet tagjaiként a DAF főhadiszállásán kaptunk...

DAF vontatók fogyasztásmérése: Győzzön a jobb!

Gyöngyöstől egészen Prágáig utaztunk, hogy utánajárjunk, az új generációs DAF teherautók mennyi üzemanyagot spórolnak meg elődjükhöz viszonyítva. A fogyasztásmérést végigdokumentáltuk, az eredményről pedig egy három részből álló minisorozatot is készítünk. Tavaly mutatta be a DAF új generációs vontatóit, az új XF, XG és XG+ modelleket. A holland márka életében ez egy nagyon fontos lépés, hiszen ritkán látott mértékű, több mint...

Egy nap a mobilitás jegyében

Egyik legújabb szakmai partnerünk, az MHC Mobility meghívására Tihanyban vehettünk részt egy izgalmas rendezvényen a közelmúltban. Díjnyertes és elektromos haszonjárművek és gyönyörű veteránok jellemezték a napot. A flottaüzemeltetéssel foglalkozó cégcsoport sokak számára EuroFleet néven lehet ismerős, hiszen személygépjárművekkel foglalkozó divíziójuk hosszú ideje prosperál már ezen a néven. Az MHC Mobility eddig leginkább a haszonjárművek kapcsán volt jól csengő név a...

2023-as díjazottak: Duplázások éve

Ritkán látott bravúrral dupláztak a teherautósok, és a buszoknál is a tavaly győztes konszernhez került az idei cím is. A legkisebbek és az innovátorok kapcsán is egy-egy valóban előremutató termékre voksolt a zsűri. Több mint tíz éve senkinek sem sikerült dupláznia a legjobb teherautóknak járó kitüntetések kapcsán. Azelőtt pedig egyetlen másik alkalommal, harminc évvel ezelőtt jött össze ez a mutatvány...

Hatékonyság

Minden korábbinál hatékonyabb elektromos hajtásrendszert mutatott be a Voith. Legalábbis ezt állítják a nehéz-teherautók számára kínált legelső moduláris VEDS HD+ rendszerükről, amelyben egy innovatív négyfokozatú automatizált sebességváltó dolgozik. Ezáltal a villanymotor mindig optimális hatásfokkal működhet, miközben a legnehezebb helyzetekben is bőséges forgatónyomaték áll rendelkezésre. A járművezető manuálisan is beavatkozhat a fokozatváltásba, ha úgy érzi szükségét. Erre vélhetően ritkán lesz szükség,...

Tata Winger BS6: Öreg tata

Naiv jóhiszeműséggel azt hihetnénk, hogy az indiaiak egy valóban új járművet mutattak be immár Nepálban is. Legalábbis addig, amíg meg nem látjuk a Tata Winger BS6 kishaszonjárművet! Valójában átnevelőtáborba kellene küldeni az összes dizájnert, aki hozzájárult az egykor szebb napokat látott Renault Trafic első generációjának kereknyergű patkósdenevérré torzításában! Nincs mese, legyen bármilyen csinos, egy 42 esztendős hölgyet nem lehet újszülöttnek...

Szezám, zárulj!

Ezentúl az új generációs DAF teherautókban sem kell többé éjszaka energiaitalt szorongatva virrasztani. Nyugodtan tollas párnájára hajthatja buksiját a járművezető, hiszen megóvja álmát és értékeit az új DAF Night Lock. Az új éjszakai zár az XF, az XG, valamint az XG⁺ típusokban konfiguráláskor beikszelhető, de akár utólagosan is beszerelhető. A DAF számára fontos, hogy a vezető jól és biztonságban érezze...
Hirdetés:
error: Védett tartalom