Hirdetés:

Franciaország második legkisebb, egyben 12 millió lakosával legnépesebb, régiója az Île-de-France. Párizs is ide tartozik, ezért itt a legnagyobb kihívás a közösségi közlekedés gördülékeny megszervezése.

A közösségi közlekedésért felelős hivatal a párizsi régió két legforgalmasabb buszvonalára keresett fenntartható és hatékony megoldást. A legigényesebb koncepciót benyújtó Van Hool, Kiepe Electric és Alstom vállalatokból álló konzorcium szállíthatja a legkevesebb 56 autóbuszt. Csipetnyi humorral tekintve a 23,8 méteres, négytengelyes, duplacsuklós Van Hool Exqui.City24 Electric villanybusz a párizsi gumikerekes metrószerelvények reinkarnációjának tűnik. Nem állunk messze a valóságtól, hiszen saját buszsávban, gyorsforgalmú buszjárati (BRT) rendszerben fognak közlekedni. A 140 férőhelyes Exqui.City24 az autóbuszok és villamosok előnyeit ötvözi. A 160 kilowattos Siemens villanymotorok a középső tengelyek hajtásáért felelnek. A megéhezett buszoknak elég a megállók aszfaltjába telepített diszkrét SRS töltők fölé állniuk és a villámgyors kapcsolódást követően szinte azonnal megkezdődik a gyorstöltésük. Nizzában jó ideje ilyen rendszerű villamosok közlekednek, ezáltal elhagyhatók a költséges és városképet romboló felsővezetékek.