Goodyear Vector 4Seasons Cargo: Gazdaságos megoldás

Új termékkel bővült a Goodyear kishaszonjárművekhez kínált gumiabroncsainak palettája, amellyel az üzemeltetők csökkenthetik költségeiket.

Gyalogosok a sötétben: Jól látható, hogy nem látható

Bár egyre gyarapodnak a napsütéses órák, továbbra is fokozott veszélyt jelentenek a gyalogos-átkelőhelyek. Járművezetőként időben észre kell vennünk, ha nehezen belátható helyhez közeledünk. Lassítsunk, nézzünk körül – előzzük meg a bajt! Hosszú hónapokon keresztül az éltető napfény hiánya mellett eső, hóesés korlátozza a látási viszonyokat. Ez nyilvánvalóan kihat a közlekedés egészére, ám a legnagyobb veszélyforrást a fényjelző készülék nélküli gyalogos-átkelőhelyeknél...

Thermo King E-200: Nem állhat meg a hűtés

Napjában több tucatszor állnak meg a hűtött rakterű városi kiszállítójárművek. Ám a hagyományos hűtőaggregátok ilyenkor nem üzemelnek, ezért pöfög tovább a motor vagy megromlik az áru. Erre kínál gazdaságos és zöld megoldást a Thermo King. Teljesen elektromos hűtőberendezés a Thermo King E-200, vagyis ez a dízelmotortól függetlenül üzemel – beépítésekor csak áram alá kell helyezni és már működik is. Intelligens...

Mercedes-Benz Sprinter felépítmények: Született ezermester

Európa-szerte előszeretettel választják a legkülönfélébb felépítményezők a Mercedes-Benz Sprintert, így az évente értékesített kétszázezer példány negyede fülke-alvázas kivitel.

Viharfelhők az autóipar egén

Ha valaki csak úgy autószerető érdeklődőként belecsöppent volna az első Budapest Automotive Summit előadás folyamába, valószínűleg gyorsan pánikba is esik. Abból ugyanis a laikus számára is gyorsan egyértelművé vált: most épp minden átalakul. Ha viszont valaki egy kicsit jobban képben van az iparági történésekkel, akkor a rendezvénnyel tehetett egy lépést a tisztánlátás irányába, hiszen azt nyugodtan kijelenthetjük: hiánypótló szakmai fórum...

Szabványosítják a hidrogéntankolást

Elengedhetetlen a hidrogén, mint járműipari hajtóanyag tankolási folyamatának nemzetközi szabványosítása az üzemanyagcellás gépjárművek világszintű elterjedéséhez. Nagyszabású projektbe kezdett ennek kidolgozásához a Nikola a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet 197-es műszaki bizottságával (ISO/TC 197), amelyet világszerte egyetértéssel támogatnak a hidrogénnel működő üzemanyagcellán alapuló közlekedésben érintett szereplők. A szabványosítási projekt három fő feladata a hidrogéntankolási előírások kidolgozása, a jármű és a töltőállomás között szükséges...

Hidrogén a gyakorlatban: Kis lépesek az emberiségnek

Felpörög a hidrogénipar. Hatalmas kapacitások kiépítését kezdték meg, az évtized végéig várhatóan legalább százszorosára nő az elektrolizálók globális termelése. A látványos gigaberuházások mellett a hétköznapi léptékű fejlesztésekre is érdemes figyelni. Mind a percek alatt feltölthető akkumulátorok, mind a megawattos töltők egyelőre még a jövő zenéjét jelentik – akárcsak a mindent lefedő hidrogéntermelő és -elosztó hálózat. Azonban minden héten publikálnak valamelyik...

ABB villámtöltők Európában és az USA-ban: Leáldozott a troliknak?

Egyre több városban nyernek teret a hibrid vagy elektromos hajtáslánccal szerelt buszok, amelyek a végállomásokon töltődnek. Az utóbbi időben a Magyarországon is jelen lévő ABB nyert három pályázatot villámtöltő berendezések leszállítására.

Renault Trucks for Africa: Berliet nyomdokán

Kőkemény, összkerékhajtású Renault Trucks teherautók, járhatatlan utak, dzsungel, lelkesen integető gyerekek – egyszóval Afrika. Izgalomból és kihívásokból sincs hiány, ez mégsem egy újabb kalandrali ízelítője, hanem a Világélelmezési Program egy átlagos napja. Öt esztendőre meghosszabbítja együttműködését a Világélelmezési Program (UN World Food Programme, WFP) és a Renault Trucks. Az ENSZ élelmezési segélyekkel foglalkozó szervezetével 2012 óta ápol gyümölcsöző kapcsolatot a...

Sofőrhiány: Ki vezet holnap?

Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra. Jól érzékeltetik a fenti probléma súlyosságát a sajtóban is olvasható adatok. Minden busztársaság nagy erőkkel toboroz, sok helyen egyszerűen nincs elég...
Hirdetés:
error: Védett tartalom