Közlekedésbiztonság: Ködbe veszve

A köd az autós egyik legnagyobb ellensége, az éjszakai sötétséggel kombinálva pedig maga a megvalósult rémálom. 10-20 méter látótávolság szinte semmire sem elég, még 50 kilométer/óra sebesség mellett sem, nemhogy az autópályán. Ha már benne vagyunk és hozzászoktunk, vagy ha már az elinduláskor is körbevesz, az alkalmazkodás általában nem probléma. A nagyobb veszély az, ha ködfalba futunk.Mi is ez az...

Nem sül le a bőr a képükről?!

Vérmérséklete szerint mindenkinek van véleménye a szabályokat nem tisztelő, pofátlan autósokról. Akik az álló autónk mellett a zebrán előznek, az autópályán a leállósávban, a városban a járdán furakodnak előre, s van még ettől cifrább is… Jó lenne, ha ezt látná a rendőr is, hogy jól megbüntesse, s hogy vennék el a jogosítványát is, de azonnal, csapunk dühöngve a kormányra. Tehetetlenül...

Az autómegosztók hatásai: Lemerült telefonnal bérautózni?

Biztosan sokakban felmerült már nem egy kérdés az autómegosztó szolgáltatások kapcsán. Például mi történik, ha bérlés közben lemerül az okostelefonunk? Ennek és hasonló kérdéseknek jártunk utána. Egyre népszerűbbek az autó- járműmegosztók az utóbbi években a fővárosban. Folyamatosan bővítik a területi lefedettséget és a flottát a szolgáltatók, hogy egyre szélesebb kört érhessenek el. Viszont előfordulhat, hogy néhány embernek még idegen ezeknek...

Felsővezetékes nehéz-tehergépjárművek: Felsővezetékes autópályák

Eddig úgy tűnhetett, hogy Svédországon belül marad a felsővezetékes autópályák koncepciója, így a skandináv ország úttörő szerepet vállal magára a technológia fejlesztésében. Időközben azonban Németország is elindította ilyen irányú beruházásait.

Megéri nem száguldani

Mindannyiunk alapvető igénye és feladata a közlekedésbiztonság javítása. Sajnos nincs rá egyetlen biztos formula. A büntetés egyértelműen visszatartó szankció, ám az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) most a pozitív megerősítés eszközét alkalmazza. Már látjuk az óriásplakátokat, rajta a felirattal, hamarosan indul az ORFK-OBB kezdeményezése. Egy ingyenes okostelefonos alkalmazás, amelynek segítségével OBBCoin pontokat gyűjthetünk, ha szabályosan közlekedünk – egészen pontosan a megengedett...

Scania BRT-buszhálózat Kolumbiában: Várost ment a Scania

Másfél évvel Cartagena de Indias új buszhálózatának átadása után immár elmondható, hogy nagyon jó döntést hoztak Kolumbiában, és a Scania járművei is beváltak a mindennapi használatban.

Gumiabroncsok újrahasznosítása: Fekete körforgás

Óriási mennyiségű abroncsot „dobunk ki” minden évben, ahelyett, hogy ezeket felhasználná az ipar új gumik gyártására. Ezen igyekszik változtatni egy európai kezdeményezés, amelynek élén a Michelin állt koordinátorként. Évente 1,6 milliárd új gumiabroncsot értékesítenek szerte a világban, ami több mint 26 millió tonnányit jelent, és majdnem ugyanennyi abroncs éri el élete végét minden évben. Manapság ennek a hulladéknak a kezelése...

eCall automatikus segélyhívó rendszer: Automatikus segítség

Ez év áprilisától már csak olyan új kishaszonjárművek kaphatnak típusbizonyítványt, amelyek rendelkeznek beépített eCall segélyhívó rendszerrel. Az európai uniós jogszabály a 3,5 tonna össztömeg feletti haszonjárművekre egyelőre nem vonatkozik.

Ford Trucks Cargo a Lánchídért: Hídterhelő flotta

Kétségkívül a Lánchíd legutóbbi felújításának egyik leglátványosabb pillanata a terheléses próba volt. A Delta-Truck Kft. jóvoltából szerkesztőségünk munkatársai testközelből követhették végig a különleges eseményt. November közepén billenőpótkocsis szerelvények vették birtokba Budapesten a Széchenyi lánchidat. Az egységesen 20 tonna tömegű szerelvények az átkelő felújítását végző konzorcium és a Budapesti Műszaki Egyetem szakembereinek segítettek egy mérési forgatókönyv megvalósításában. A 24 darab Ford...

IAA 2018., háttéripar, 2. rész: Innovatív háttér 2

Elérkeztünk a hannoveri IAA haszonjármű-kiállítás újdonságait bemutató cikksorozatunk utolsó részeihez. Ebben a háttéripar, vagyis a gumiabroncsgyártók és a jelentősebb technológiai beszállítók innovációit vesszük számba.
Hirdetés:
error: Védett tartalom