Városi fülkék közlekedésbiztonsági szerepe: Mindent látni kell!

Városi forgalomban csak elvétve láthatunk nehézgépjárműveket, ennek ellenére mégis aránytalanul sokszor ütnek el gyalogosokat vagy kerékpárosokat. Annak érdekében, hogy javuljon a helyzet, elengedhetetlenek a megfelelő járművek és megoldások.

Renault Trucks szétszerelő üzem: Nem csak egyszer élnek!

Régen, ha tönkrement valami, megjavítottuk, aztán beköszöntött a fogyasztói társadalom kora. Ez a „vedd, használd, dobd el” elvét ültette el a fejekben. Szerencsére változik ez a hozzáállás, remek példát mutat erre egy profitorientált vállalat. Nem lehet elégszer ismételgetni: természeti erőforrásaink végesek! Ezt tartotta szem előtt a Renault Trucks, amikor az elhasználódott teherautók újrahasznosítására és az alkatrészeik újrafelhasználására egy 3000 négyzetméteres...

Tudatos életmód a volán mögött: A fitt sofőr jó sofőr

Sok a pocakos kamionos, némelyiküknek a fülkébe való feljutás is kihívás. A kívülállók szerint „csak” esznek, alszanak és vezetnek. Létezik másik út is, csak akarni kell! Követendő példákat mutatunk, remélve, hogy néhányan kedvet kapnaka változtatásra. Testileg és lelkileg is kimerítő, stresszes a nemzetközi fuvarozásban dolgozó tehergépkocsi-vezetők élete. Osztom a véleményt, a világ egyik legnehezebb munkája, hatalmas felelősséggel, kalodába zárva. És...

Egyedül nem megy!

Így szól a régi sláger. Mi is megírtuk korábban, hogy pontosan ezt gondolták a Daimler Truck, a TRATON- és a Volvo-csoport döntéshozói is, amikor összefogtak, hogy egy európai töltőhálózatot hozzanak létre a nehéz-teherautók és távolsági autóbuszok számára. Az együttműködő felek összesen 500 millió eurót invesztálnak, ami eddig a legnagyobb ilyen jellegű befektetés. Ami a tervek szerint legkevesebb 1700 elektromos töltőpontra...

IFA és Csepel teherautókra méretezett utak országa vagyunk

Itt a tavasz, meg is jelentek a kátyúk az utakon. A kivitelezési árazásokat ne firtassuk, azonban az úthibák kialakulásának egyébként sem az a legfőbb oka, hogy kilopnak vagy kispórolnak belőlük valamit. A legnagyobb probléma, hogy annak ellenére is elavult a hazai úthálózat döntő része, hogy az elmúlt évtizedekben egyértelműen erre fordítottuk a legnagyobb infrastrukturális forrásokat. Videónkban annak jártunk utána, hogyan...

Indulás előtti digitális ellenőrzés: Nincs helye mulasztásnak

Bár a KRESZ mindenki számára előírja a napi ellenőrzéseket, ezt sokan csak ajánlásnak tartják. Azonban a haszonjárművek esetében emberéletek múlhatnak egy időben fel nem ismert műszaki hibán. Segítség vagy újabb nyűg, ha digitalizálják a reggeli rutint? Nem nehéz kitalálni, hogy miért is szükséges az indulás előtti ellenőrzés a haszonjárműveknél. Egy defekt nyomán akár az egész szerelvény lángokba borulhat, a hibás...

Michelin újdonságok az IAA kiállításon: Biztonság egy életen át

Hosszan tartó teljesítmény a megújuló mintázat révén, minimális gördülési ellenállás és csökkentett kopás – ezek határozzák meg mostanában a Michelin haszonjárműabroncsainak főbb fejlesztési irányait.

Tehéntrágyából biometán: Marha jó a környezetnek

Tehénlepényből lóerőt készítenek: egy kísérleti projekt keretében marhatrágyából előállított biometánnal üzemelteti két IVECO Stralis NP tejszállító tartányos szerelvényét a brit Arla Foods tejipari vállalat. Meglehetősen utópisztikusnak vagy sokak számára inkább csak komikusnak tűnt, amikor az 1980-as évek derekán megjelent Mad Max 3 posztapokaliptikus kalandfilmben a sertéstelepen keletkező ürülékből előállított metánból biztosították egy egész város energiaigényét, beleértve a járművek tüzelőanyagát is....

Nem fogyott, gyarapodott!

Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte. Számszerűleg a kishaszonjárművek adják a teljes mennyiség 74 százalékát, itt az összesített tabellán a Ford, a Toyota és a Renault...

Gyalogosok a sötétben: Jól látható, hogy nem látható

Bár egyre gyarapodnak a napsütéses órák, továbbra is fokozott veszélyt jelentenek a gyalogos-átkelőhelyek. Járművezetőként időben észre kell vennünk, ha nehezen belátható helyhez közeledünk. Lassítsunk, nézzünk körül – előzzük meg a bajt! Hosszú hónapokon keresztül az éltető napfény hiánya mellett eső, hóesés korlátozza a látási viszonyokat. Ez nyilvánvalóan kihat a közlekedés egészére, ám a legnagyobb veszélyforrást a fényjelző készülék nélküli gyalogos-átkelőhelyeknél...
Hirdetés:
error: Védett tartalom