10 parancsolat teherautó-vezetőknek: Önként és dalolva
 Fejükre koronát csak akkor kaphatnak az országutak királyai, ha járművük méretéhez megfelelő bölcsességet párosítanak. Ez több egyszerű gesztusnál, megfizethetetlen önkéntes vállalás, mert nincs annál rettenetesebb, amikor negyven tonna elszabadul…  Igazán figyelemre méltó összeállítást találtunk a Hellwach mit 80 km/h (80 kilométer/órával különösen éberen) egyesület internetes oldalán Dieter Schäfer tollából, amelyhez Karl Gärtner készített remek illusztrációkat. Szabályaik azt bizonyítják, hogy milyen...
TRATON-csoport: Úton a világelsőség felé
 Mi történik, amikor a német precizitást, a svéd műszaki tudást és a brazil hangulatot összekeverjük? A Volkswagen ezekből az alapanyagokból hozta létre a TRATON-csoportot, amellyel immár a tőzsdék ajtaján kopogtat.
Gyermekek biztonságos közlekedése: Fókuszban a gyerekek
 Egyértelműen a gyerekek a közlekedés legveszélyeztetettebb résztvevői. Ezt felismerve több nehéztehergépkocsi-gyártó is külön programot indított el, amelyek célja a legkisebbek közlekedésbiztonsági oktatása.
Laufenn haszonjármű-abroncsok: Gazdaságosabban futnak
 Immár haszonjármű-abroncsokat is kínál a Hankook a bő fél évtizede életre hívott Laufenn márkanév alatt.  Kifejezetten a költségtudatos kis flottákat és a másodpiaci vásárlókat célozza az új termékcsalád. Kezdetben kilenc mintázattal, harmincnál is több változatban elérhetők az új Laufenn haszonjármű-abroncsok. A többségük hordozza a három hegycsúcs és hópihe jelölést (3PMSF), vagyis a téli abroncsokkal szembeni követelményeknek is megfelel. Már ezzel...
Liebherr ETM elektromos betonkeverő felépítmények: Tisztán keverve
 Sorra mutatják be tisztán elektromos hajtású modelljeiket a tehergépkocsi-gyártók, és ezzel szükségszerűen a felépítménygyártóknak is lépést kell tartaniuk. Így a Liebherr már elektromos betonkeverő felépítményeket is kínál.  Méltán nevezhetjük a betonkeverő felépítmények nagymesterének a Liebherr vállalatot. Ezen a területen 1967 óta tevékenykedik, és jelenleg már világszerte öt üzemben állít elő ilyen termékeket. Fontos mérföldkőként idén tavasszal átadta a százezredik mixerfelépítményt....
Villanymotorok hatásai a városokra: Elektromosan látják a jövőt
 Buszmegállók az épületeken belül, éjszakai áruszállítás, kisebb dugók, jóval tisztább levegő, kisebb zajterhelés. Többek között ezeket a változásokat hozhatja az elektromos hajtású buszok és tehergépjárművek terjedése.
Tűzben edzett sofőrök
 Bátrabbak a gyertya lángját két benedvesített ujjal is el tudják oltani. De ha egy nyerges szerelvény ég, az valami nagyon félelmetes. Van, hogy az oltás teljesen reménytelen, de azért a kármentés reális opció.  Egy, a J.S. Logistics Hungary szerelvényét sújtó tűzeset kapcsán véleménycunami söpört végig a Facebookon, sok-sok járművezető is megszólalt. A konkrét tűz kialakulásának előzményeit nem feltétlenül ismerve alkottak...
Az MAN digitális szolgáltatásai: Támogató felhő
 Gazdaságilag igen turbulens időket él most a fuvarozási ágazat. Az MAN digitális szolgáltatásai azonban segítenek minden eddiginél hatékonyabbá tenni a flották menedzselését, ami hozzájárulhat a helyzet sikeres átvészeléséhez.  Több mint három éve minden MAN tehergépkocsi szériafelszerelése a RIO Box nevű fedélzeti telematikai egység. Ez a járműből a lényeges üzemelési adatokat továbbítja a RIO felhőalapú rendszerébe, amelyre aztán számos különféle digitális...
Szabványosítják a hidrogéntankolást
 Elengedhetetlen a hidrogén, mint járműipari hajtóanyag tankolási folyamatának nemzetközi szabványosítása az üzemanyagcellás gépjárművek világszintű elterjedéséhez.  Nagyszabású projektbe kezdett ennek kidolgozásához a Nikola a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet 197-es műszaki bizottságával (ISO/TC 197), amelyet világszerte egyetértéssel támogatnak a hidrogénnel működő üzemanyagcellán alapuló közlekedésben érintett szereplők. A szabványosítási projekt három fő feladata a hidrogéntankolási előírások kidolgozása, a jármű és a töltőállomás között szükséges...
Nehéz-teherautók hatékonysága: Döbbenetesen hatékonyak
 Belegondoltunk már, hogy milyen takarékosak a nehéz-haszonjárművek? Melyik márkák az igazán gazdaságosak? Miért kell felülről kényszeríteni a még kisebb fogyasztású járműveket? Közel 200 ezer jármű fogyasztási adatainak tanulságait mutatjuk.  Egy kishaszonjármű 1-1,4 tonnát száz kilométerre nagyjából 8-12 liter gázolajból mozgat el. A nehéz-teherautók viszont közel hússzor ennyi árut továbbítanak csupán háromszoros mennyiségű tüzelőanyaggal! Míg a kishaszonjárműveknél mindig is ott állt...
