A koronavírus-járvány hatásai: Kigyorsítási szakaszban

Cikksorozatunk második részében azt járjuk körbe, hogy a kishaszonjármű-gyártókat, illetve magyarországi hálózatukat milyen szinten érintette a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet, hogyan reagáltak és milyenek a jövőbeli kilátásaik. Peugeot Szinte mindegyik európai összeszerelő üzemben és a legtöbb beszállítónál is előfordultak hosszabb-rövidebb leállások márciusban és áprilisban. Június eleje óta azonban folyamatos a termelés, természetesen a szokásos biztonsági intézkedések betartása mellett. A magyarországi hálózat...

Thermo King E-200: Nem állhat meg a hűtés

Napjában több tucatszor állnak meg a hűtött rakterű városi kiszállítójárművek. Ám a hagyományos hűtőaggregátok ilyenkor nem üzemelnek, ezért pöfög tovább a motor vagy megromlik az áru. Erre kínál gazdaságos és zöld megoldást a Thermo King. Teljesen elektromos hűtőberendezés a Thermo King E-200, vagyis ez a dízelmotortól függetlenül üzemel – beépítésekor csak áram alá kell helyezni és már működik is. Intelligens...

Laufenn haszonjármű-abroncsok: Gazdaságosabban futnak

Immár haszonjármű-abroncsokat is kínál a Hankook a bő fél évtizede életre hívott Laufenn márkanév alatt. Kifejezetten a költségtudatos kis flottákat és a másodpiaci vásárlókat célozza az új termékcsalád. Kezdetben kilenc mintázattal, harmincnál is több változatban elérhetők az új Laufenn haszonjármű-abroncsok. A többségük hordozza a három hegycsúcs és hópihe jelölést (3PMSF), vagyis a téli abroncsokkal szembeni követelményeknek is megfelel. Már ezzel...

Schmitz Cargobull EcoDuo: Hatékony páros

Áttörést hozhat az európai közúti áruszállítás hatékonyságának javításában a Schmitz Cargobull EcoDuo megoldása. Óriási, 32 méter hosszú szerelvényt álmodtak meg egy szokványos nyerges szerelvényhez még egy félpótkocsit kapcsolva. Skandinávián kívül igencsak lassan és nehezen terjednek Európában az Eco Combi néven ismert, 25,25 méter hosszú, 150 köbméter raktérfogatú és hatvan tonna legnagyobb megengedett össztömegű szerelvények. Ezek általában egy fülke-alvázas tehergépkocsiból és...

Vezetői segédrendszerek életmentő potenciálja: Mibe kerül a biztonság?

Felére csökkenthetnék a halálos balesetek számát a ma elérhető biztonsági rendszerek – amennyiben minden járműben az alapfelszereltség részét képeznék. Évente 36 ezer ember veszíti életét közúti balesetben csak az USA területén és összesen 2,5 millióan szenvednek valamilyen sérülést. Mindez 800 milliárd dollár közvetlen és közvetett kárt, költséget okoz. A Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet tanulmánya a National Highway Traffic Safety Administration...

A koronavírus-járvány hatásai: Újraindult az iparág

Túl a koronavírus-járvány első hullámán aktuálisak az olyan kérdések, hogy az egyes márkákat mennyire súlyosan érintette a járványhelyzet, milyen intézkedéseket hoztak vagy milyen várakozásokkal tekintenek a közeljövőbe. Világszerte jelentős hatást gyakorolt a koronavírus-járvány első hulláma a haszonjárműipar szereplőire, azaz a gyártókra és az értékesítési, illetve szervizhálózatukra egyaránt. Azonban ahány ház, annyi szokás. Nem mindenkit érintett egyformán erősen a hirtelen kialakult...

Önvezető rendszerek törvényi háttere: Autonóm törvénytisztelők

Hamarosan megszülethet az önvezető járművek üzemeltetéséhez szükséges első nemzeti jogi szabályozás. A tervezet egyelőre csak műszaki szempontokat vesz figyelembe, ám már ennek kapcsán is sok kérdés merül fel. Jövő ősszel szövetségi választások következnek Németországban, a jelenlegi kormány a koalíciós szerződésében többek között azt is vállalta, hogy a ciklus végéig megteremtik a megfelelő infrastruktúrákban üzemeltetett teljesen önvezető járművekhez szükséges törvényi előírásokat....

Bridgestone abroncssérülés-figyelő: Őralgoritmusok

Megdöbbentő adat: a műszaki hibára visszavezethető balesetek közel harmada esetében az abroncsok a ludasok. A Bridgestone és a Microsoft közös fejlesztése azonban immár a gumi sérüléseit is valós időben felismeri, segít megelőzni a nagyobb bajt. Négy fő kategóriába sorolhatók a gumikkal kapcsolatos, balesetet okozó problémák, ezek a helytelen nyomás, az anyagfáradás, az egyenetlen kopás és az akut sérülések. Az öregedés...

Mercedes-Benz eActros üzemeltetői tesztek tapasztalatai: Utolsó simítások

Bő egy év és több tízezer kilométer után a Mercedes-Benz összegezte az elektromos eActros modellel gyűjtött üzemeltetői teszttapasztalatokat. Ezek alapján az elképzelés életképes, így némi finomítást követően jövőre sorozatgyártásba kerülhet. Miután a Mercedes-Benz elkészítette az elektromos eActros modellt, tíz példányt átadott német és svájci üzemeltetőknek valós körülmények közötti tesztelésre. A bevont ügyfeleket úgy válogatták ki, hogy a 18, illetve 25...

Különleges fuvar Goldhofer THP/LTSO trélerrel: Gördülő monstrumok

Nem kis feladat közel hetven méter hosszú és hat méter széles, 190 tonnát nyomó berendezéseket közúton, városi környezetben szállítani. Ám a görög Kroustalelis vállalat hibátlanul megoldotta ezt a Goldhofer moduláris tengelysorokból álló trélerével. Goldhofer THP/LTSO típusú moduláris tengelysorokból álló trélerrel szállított el a görög Kroustalelis Special Transport vállalat egy óriási kőolajlepárló és egy másik hasonló méretű kőolaj-finomító berendezést az EKME...
Hirdetés:
error: Védett tartalom