Csúszós útburkolat: Lassíts, ha bírsz

Ahány kerék, annyi tenyérnyi felület köti össze járművünket az úttal.  Itt dől el, hogy a jármű azt teszi-e, amit akarunk, vagy pedig megindul valamilyen kontrollálhatatlan folyamat, amikor már csak a szerencsén múlik, hogy mi lesz a vége… Kis autó – kis tenyér, nagy autó – nagy tenyér (kerék), jellemzően a rájuk nehezedő tömeggel arányosan végezve a dolgukat. Itt játszódik le...

Kishaszonjárművek aktív biztonsága: Aktívabban a biztonságért

Sokéves késéssel, viszont annál gyorsabban került a figyelem középpontjába a kishaszonjárművek biztonsága. A jobban lemaradt gyártók ennyi idő alatt nem tudtak felzárkózni, így az Euro NCAP kiosztott néhány „nem ajánlott” plecsnit is. Immár a kishaszonjárművek aktív biztonsági rendszereit is teszteli és értékeli az Euro NCAP, tavaly év végén 21 kishaszonjármű-típus részletes vizsgálati eredményeit publikálták. Ez egy rendkívül fontos előrelépés, hiszen...

Közlekedésbiztonság: Ködbe veszve

A köd az autós egyik legnagyobb ellensége, az éjszakai sötétséggel kombinálva pedig maga a megvalósult rémálom. 10-20 méter látótávolság szinte semmire sem elég, még 50 kilométer/óra sebesség mellett sem, nemhogy az autópályán. Ha már benne vagyunk és hozzászoktunk, vagy ha már az elinduláskor is körbevesz, az alkalmazkodás általában nem probléma. A nagyobb veszély az, ha ködfalba futunk.Mi is ez az...

E-szerviz

Közlekedésünk elektromossá alakítása a kisebb-nagyobb haszonjárműveket is eléri. Gyártóiknak és forgalmazóiknak immár a mindennapos szervizelés és ügyfélszolgálat területein is gondolniuk kell e hajtásrendszerek különleges igényeire. Noha még csupán maroknyi elektromos haszongépjármű rója az utakat, minden nagy gyártónak már most ki kell tudnia szolgálni ezeket. Európa-szerte százas nagyságrendű márkaszervizt kell már idejekorán felkészítenie minden jelentősebb gyártónak, hogy termékeik elektromos változatainak karbantartásában...

Minden jobb, ha a vége jobb

Tavaly tavasszal igen gyászos képet festettek hazánkban az új haszongépjárművek forgalomba helyezési adatai a 2020-as évre vonatkozóan, majd nyáron erőre kapott a piac és ősszel tovább nőtt a lendülete. December végén így is közel húszszázalékos visszaesés mutatkozott a 2019-es eredményekhez képest, az év derekán ennél sokkal feketébb forgatókönyvekre is készültünk. Az 2020-as évben ugyanis összesen 25 944 új haszonjárművet...

Az MAN digitális szolgáltatásai: Támogató felhő

Gazdaságilag igen turbulens időket él most a fuvarozási ágazat. Az MAN digitális szolgáltatásai azonban segítenek minden eddiginél hatékonyabbá tenni a flották menedzselését, ami hozzájárulhat a helyzet sikeres átvészeléséhez. Több mint három éve minden MAN tehergépkocsi szériafelszerelése a RIO Box nevű fedélzeti telematikai egység. Ez a járműből a lényeges üzemelési adatokat továbbítja a RIO felhőalapú rendszerébe, amelyre aztán számos különféle digitális...

Gumiabroncsok újrahasznosítása: Fekete körforgás

Óriási mennyiségű abroncsot „dobunk ki” minden évben, ahelyett, hogy ezeket felhasználná az ipar új gumik gyártására. Ezen igyekszik változtatni egy európai kezdeményezés, amelynek élén a Michelin állt koordinátorként. Évente 1,6 milliárd új gumiabroncsot értékesítenek szerte a világban, ami több mint 26 millió tonnányit jelent, és majdnem ugyanennyi abroncs éri el élete végét minden évben. Manapság ennek a hulladéknak a kezelése...

Tehéntrágyából biometán: Marha jó a környezetnek

Tehénlepényből lóerőt készítenek: egy kísérleti projekt keretében marhatrágyából előállított biometánnal üzemelteti két IVECO Stralis NP tejszállító tartányos szerelvényét a brit Arla Foods tejipari vállalat. Meglehetősen utópisztikusnak vagy sokak számára inkább csak komikusnak tűnt, amikor az 1980-as évek derekán megjelent Mad Max 3 posztapokaliptikus kalandfilmben a sertéstelepen keletkező ürülékből előállított metánból biztosították egy egész város energiaigényét, beleértve a járművek tüzelőanyagát is....

A koronavírus-járvány hatásai: Biztos háttérrel

Cikksorozatunk befejező részében azt kutatjuk, hogy a háttéripar szereplői mennyire érezték meg a koronavírus-járvány hatásait, hogyan reagáltak és milyen várakozásokkal tekintenek a közeljövőbe. BorgWarner Egészségvédelmi okokból a BorgWarner Oroszlány Kft. már márciusban a leállás mellett döntött, majd április végétől kezdte újra a működését volumenének fokozatos növelésével. Április elején hidegködös fertőtlenítést is végeztek a cég telephelyén, június közepén pedig a teljes munkavállalói...

Traffipax

Közös érdekünk, hogy mindig mindenki biztonságosan hazaérjen, mégis rengetegszer nem ez vezérli a járművezetőket a közutakon. Tegyünk aktívan az utak békéjéért! Mesterséges szóösszetétel a címben szereplő kifejezés, az angol traffic (forgalom) és latin pax (béke) elemekből állt össze. Eredetileg egy német cég sebességellenőrzésére kifejlesztett mérőeszköze kapta ezt a nevet, mára pedig fogalommá vált. Megtestesít egy tényezőt, amely gyakorlatilag minden esetben szerepet kap a közúti...
Hirdetés:
error: Védett tartalom