Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.
Saját akkumulátorral és villanymotorral zöldítené a félpótkocsikat a ZF. A rendszer igazi zsenialitása az egyszerűsége. Nem kellett új megoldást fejleszteniük, az elektromos teherautókhoz és távolsági buszokhoz kínált AxTrax 2 hidat szerelik be a félpótkocsi középső tengelyeként. Nem elhanyagolható segítség ez, hiszen 210 kilowatt tartós teljesítményt biztosít, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 26 000 newtonméter! Az égi áldást követő csúszós útviszonyok esetén még egy hajtott tengellyel növeli a vonóerő-átadást, ám szép kilátások esetén is nagy segítség álló helyzetből elinduláskor. Az autópályás gyorsítósávokon pedig a felével lerövidíti a gyorsításhoz szükséges távot.
Az e-tengelyt moduláris akkumulátorrendszer egészíti ki, ami tartalmazza a hűtőrendszert és az egyenáramú feszültségátalakítót is. A ZF megoldása önállóan vezérli a fékrendszert, a menetstabilizálót és az elektromos hajtást. A vonójármű elektronikus-elektromos rendszeréhez CAN-busz segítségével csatlakozik. Hajtótengelyként tehermentesíti a vontatót, amivel a belső égésű motor fogyasztása csökkenthető, az elektromos teherautó hatótávolsága pedig megnövelhető.
Azt ígérik, hogy a fékenergia akár 60 százalékát képes visszanyerni. Mondani sem kell, hogy ez milyen jótékony módon csökkenti az üzemi fékrendszer terhelését, kopását. Arról nem is beszélve, hogy a kevesebb fékezés csökkenti a finompor-kibocsátást is, ami az Euro VII kapcsán a következő évek egyik új beszédtémája lesz.
Egy dízelmotoros teherautó tüzelőanyag-fogyasztását 16 százalékkal mérsékli és évi 13 tonnával a szén-dioxid-kibocsátását. Ezeket az értékeket regionális elosztófuvarozásban megtett évi 80 ezer kilométer esetén számolták. Írjunk gyorsan a papír szélére néhány adatot egymás alá! Ha 650 forint/liter gázolajárral és 30-35 liter/100 kilométeres kiindulási fogyasztással számolunk, akkor járművenként és évente 2,5-2,9 millió forint megtakarítást eredményezhet! Logikus alkalmazási terület ez, hiszen a sok kanyargós országút, a körforgalmak és a települések rengeteg lehetőséget kínálnak a visszatáplálásra. Arról nem is beszélve, hogy ilyen felhasználásnál nagyobb eséllyel alszik olyan telephelyen a szerelvény, ahol csatlakoztatható az elektromos hálózathoz, ami tovább növeli a megtakarítási potenciált. Ugyanis hálózatról tölthető hibridként akár 40 százalékos redukciót kínál! A fenti értékekkel továbbszámolva a konnektoros hibrid félpótkocsi éves szinten már 6,2-7,3 millió forintot spórol! De a ZF saját számításaiban még a távolsági fuvarozásban is évi kétmillió forintot meghaladó megtakarításról írnak szerelvényenként.
Egyetlen bökkenő akad csupán, nevezetesen a hatóságoknak is jóvá kell hagyniuk, hogy az eddig passzív félpótkocsikból aktív hajtással felvértezett tolóeszközök válhassanak, netán a rendszer egytonnás saját tömegét is kompenzálhassák nagyobb össztömeggel. Akár holnaptól csökkenthetné a környezeti terhelést és az üzemeltetők tüzelőanyag-számláját a ZF beépített hátszele – csak arra vár, hogy a törvényhozás is utolérje az innovációt.

Nissan Frontier Crew Cab SC: Nesze neked hat henger!
Egyenesen a vadnyugatot, a naplementébe lovagló hősök korát idézi mai alanyunk. Ugyanis ebben az epizódban elhoztunk nektek valami amerikait. Pontosabban egy amerikai piacos, itthon igazi ritkaságszámba menő Nissan Frontier pickupot mutatunk be.

Volvo FH Aero 4×2 T teszt: Nem csupán a nosztalgia hajtja
Csúcsmodern gépet dobott piacra a Volvo Trucks az FH Aero változatokkal, amelyek hazánkban és Európában is komoly sikereket hoztak a svédeknek.

Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj
Amennyiben csupán egyetlen típuscsaládot emelhetnénk ki a szép emlékű Ikarus palettájából, mindenképp a kétszázas sorozatot említenénk. Hiszen elég csupán annyit mondanunk: 208 853.

Renault Trucks gyárlátogatás és párizsi kukásautó-mustra: Így születnek és dolgoznak
A közhiedelemmel ellentétben kukásautó-vezetőnek lenni jó. Többségében modern, kényelmes járművek, sok lehetőséget adó munkaidő és egész jó fizetés várja még hazánkban is azokat, akik erre adják a fejüket.

Megérkezett hazánkba a Maxus: Pickupot a népnek
Újabb távol-keleti márka debütál Magyarországon, ezúttal a négy nagy tradicionális kínai autógyártó közül a legnagyobb, a SAIC hozza el a Maxus haszonjárműveit.

A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona
Rögtön azzal kezdem, hogy eloszlatom a képzavart, amit a címmel generáltam. MOONCITY névvel hozott létre élményközpontot Budaörsön a Porsche Hungaria. Az egykori Agip-székház helyén immár elektromos autók és töltési megoldások tesztközpontja található.