Átadta háromszázezredik speciális járművét a Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks. Habár harmonikus megjelenése láttán nehéz elhinni, lánykorában a jubileumi Actros 8×4/4 Full-SLT nehézvontató sem örvendett ennyire meggyőző fellépésnek!
Valójában azoknál a feladatoknál kezdődik a Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT), a speciális járműveket gyártó részleg munkája, ahol a sorozatgyártmányok elvéreznének, vagyis csupán kompromisszumokkal lennének képesek ellátni feladatukat. A hanyatló nyugaton mindig vastagabb pénztárcával álltak a különleges igények teljesítéséhez. Arrafelé a speciális feladatokhoz speciális járművek dukáltak. Kelet-Európában pont fordítva csinálták, próbáltak egy-egy jobb sorsa érdemes típusról minél több bőrt lehúzni, ami természetesen jelentős kompromisszumokkal járt. Nos, a csillagos márkánál dolgozó mérnökök legtöbbször úgy kerülik a megalkuvást, mint ördög a tömjénfüstöt.
Több mint húsz esztendőre tekinthet vissza a Mercedes-Benz Trucks speciális járműveket gyártó részlege. Ezalatt az idő alatt töretlenül bővítették portfóliójukat. Immár az egyedi igényekhez szabott haszonjárművek mellett arra is lehetőséget biztosítanak, hogy akár a túlméretes és túlsúlyos szállítmányok rendkívüli elvárásainak megfelelő és elengedhetetlen alkatrészeket is beépítsék utólag. Természetesen ilyenkor nem egy további pohártartóra gondolunk, habár minden bizonnyal azt is megoldják a Mercedes-Benz úri szabóságának munkatársai. Sokkal inkább a tengelytávok hozzáigazításával további tengely, illetve tengelyek beépítéséről beszélhetünk vagy akár egy duplafülke megvalósításáról. Utóbbi leggyakrabban a kommunális, valamint tűzoltójárműveknél szokott előfordulni. Az átépítéseket a Mercedes-Benz wörthi és molsheimi üzeme, valamint partnerhálózata végzi, így naponta akár hetven különleges jármű is elhagyhatja az üzemcsarnokok egyikét. Az eredetileg háromtengelyes jubileumi Actros 8×4/4 Full-SLT először Wörthben látta meg a naplementét. Onnan Molsheim, majd Sulzbach, a Titan Spezialfahrzeuge GmbH főhadiszállása következett, ahol felszereltek egy nyolctonnás kormányzott tengelyt. A jármű hossztengelyének irányában állítható nyeregszerkezet szavatolja az ideális tengelyterhelést. Az átalakítások egy olyan, a fülke mögé rögzített segédvázzal folytatódtak, amin elfér egy kilencszáz literes tüzelőanyag-tartály és a légtartály. Továbbá egy olyan nagy teljesítményű hűtőrendszer, ami teljes terhelés mellett, forszírozott, illetve tartós retarderüzemben is megfelelő hűtést biztosít.
Szabászatuk legifjabb üdvöskéje az eActros 300 Lowliner, ami hamarosan a mega kapcsolási magasságú félpótkocsik számára biztosít ideális, elektromos vontatót. Így megnyugodhatunk, hogy a Mercedes-Benz speciális járműveket gyártó CTT-részlege azután is életképes marad, miután elhasználtuk bolygónk teljes kőolajtartalékait.
Speciális fuvarok Faymonville trélerekkel: Gőzmozdonytól a szélturbináig
Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit.
Volvo FH16: A világ tetején
Elektromos hajtás, üzemanyagcella, bioüzemanyag, a nagy kavalkádban a Volvo Trucks szakembereinek még arra is jutott figyelme, hogy visszahódítsák a legerősebb dízelmotor címét. Az új király a D17 erőforrás 780 lóerővel.
Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek
Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók!
Túlméretes szállítmányok: Túlméretes konfekció
Ki ne emlékezne arra az áhítatra, amit akkor érzett, midőn a léghűtés turbinájának visításától kísérve, dübörögve elhaladt mellette egy narancssárga Tatra 813 TP 6×6 nehézvontató és a ráakasztott masszív Goldhofer pótkocsin egy hatalmas DET-250 buldózer.
Keményebbre kapcsoltak
Zord körülményekre tervezett változatokkal bővítette sikeres Opticruise automatizált sebességváltóinak kínálatát a Scania.
Meg van húzatva!
Látványos cirkuszi mutatvánnyal népszerűsíti új elektromos kishaszonjárművét az IVECO. Összeszedték, amit a gyárudvaron találtak és egy 3,5 tonnás eDaily után kötötték.