Több újítással korszerűsítette építőipari járműveit a Fliegl az elmúlt időszakban. Legyen szó ömlesztett áruk, munkagépek vagy konténerek szállításáról, a német pótkocsigyártó kínálatában megtalálható az ideális válasz.
Számos ponton továbbfejlesztette a Fliegl az acélteknős billencsfélpótkocsijait. Ennek eredményeként a Light Basic háromtengelyes modell alapváltozatának saját tömege csupán 5100 kilogramm. Míg a Greenline kivitel esetében könnyűfém keréktárcsák és a szabadalommal védett, elöl ívelt alvázkeret csökkenti a tömeget. Továbbá a csupán 1,45 méter magas felépítménye szépen megbújik a fülke mögött, ami kedvez a légellenállásnak. A 24,5 köbméteres, félköríves puttonyának oldalfalai hátrafelé nyolc centiméterrel kiszélesednek, hogy megakadályozzák az anyag beszorulását. A DHKS 390 StoneMaster modell oldalfalainak felső részét pedig dupla rétegű acélból készítik, hogy ne deformálódjon, ha a rakodógép kanala esetleg nekiütközik. A fedőponyva zsinórjának rögzítését sem könnyen elgörbülő gyűrűkre bízták, hanem az oldalfal külső, kampószerű besüllyesztéseire. A biztonságot a szintén szabadalmaztatott Drive On rendszer fokozza, amely egyenetlen terepen billentéskor csökkenti a megdőlés és a felborulás kockázatát. Ezt úgy éri el, hogy a billentés idejére két kihajtható, fémből készült tartó stabilan összekapcsolja a hátsó tengelyt az alvázkerettel. Ráadásul a tisztán mechanikus rendszer tömege csupán 26 kilogramm. Míg laza, csúszós talajon a félpótkocsi azzal segíti az elindulást, hogy felemeli az első tengelyét, ezáltal a nyergen keresztül több tonnával nagyobb terhelés jut a vontató hajtott tengelyére, javítva a tapadást. Majd 25 kilométer/óra felett a tengely automatikusan leereszkedik. Ugyancsak a biztonságot szolgálják a LED-es hátsó lámpák és munkalámpák.
A VTS 400 négytengelyes, mélyágyas, 12 méter hosszú tréler hasznos teherbírása 30,5 tonna, így kiválóan megfelel nehéz kotrógépek és gumikerekes homlokrakodók szállítására. A kotrógépek karja az 1,8 méter hosszú és 65 centiméter széles vályúban a padlószintnél is 15 centiméterrel mélyebben tárolható, míg a munkagépek hátsó kerekei a félpótkocsi hátsó két tengelye között 40 centiméter mélyre besüllyesztett járatokban helyezkedhetnek el. Ezáltal nagy méretű földmunkagépek is az előírt magasságkorlát átlépése nélkül fuvarozhatók. Ráadásul a rakfelület az oldalsó toldatokkal három méterre is kiszélesíthető. A galvanizált acélból készülő, 2,8 méter hosszú és 75 centiméter széles rámpák hidraulikusan mozgathatók, méghozzá egymástól függetlenül oldalirányban is. A rakomány rögzítését tíz tonna teherbírású lekötözőpontok segítik. A dobfékes, ikerabroncsos, légrugós SAF tengelyek terhelése pedig a fülkében egy kijelzőn ellenőrizhető. A LED-es világításcsomag hátsó munkalámpákat, forgóvillogókat és három méter szélességre kihúzható figyelmeztetőlámpákat is tartalmaz.
A ZPS 200 kéttengelyes, forgózsámolyos pótkocsival munkagépek és különböző konténerek is praktikusan szállíthatók
Igazi kettő az egyben termék a ZPS 200 kéttengelyes, forgózsámolyos, 14 tonna teherbírású pótkocsi, ugyanis munkagépek és görgős vagy láncos konténerek szállítására is alkalmazható. A konténerek rögzítését négy besüllyesztett, pneumatikusan működtethető horog és záróék segíti. A hosszanti vezetősínek oldalirányban állíthatók vagy leszerelhetők. Így a hét méter hosszú rakfelületre munkagépek is felállhatnak a három méter hosszú alumíniumrámpákon keresztül, amelyek használaton kívül a plató alatt tárolhatók. A rakományrögzítést öt tonna teherbírású lekötözőpontok és gyűrűk, valamint kivehető rakoncák támogatják. Többek között könnyűfém keréktárcsák alkalmazásával sikerült a jármű saját tömegét alig több mint négy tonnára leszorítani, míg a légrugós SAF tengelyek terhelését a fülkében egy kijelző mutatja. Praktikus, hogy a vonóháromszög magassága pneumatikusan állítható és nemcsak hátul, hanem kétoldalt is elhelyeztek LED-es munkalámpákat. A Fliegl újdonságai tehát a nagy hasznos teherbírás és a sokoldalú alkalmazhatóság mellett számos ügyes, ötletes megoldással segítik az építőipari fuvarozók munkáját.
Kögel történelem: Nem százas!
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.
Speciális fuvarok Faymonville trélerekkel: Gőzmozdonytól a szélturbináig
Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit.
Keserű praliné
Minden próbálkozása ellenére sem sikerült önállóan megoldást találnia nehéz anyagi helyzetére a belga Van Hool járműgyártónak.
ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk
Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.
Új Kässbohrer K.SHG konténerszállító alvázas félpótkocsik: Gerinces jellem
Egy konténerszállító alvázas félpótkocsi viszonylag egyszerű szerkezetnek tűnik, hiszen csak egy alvázból és három tengelyből áll. A Kässbohrer mégis alaposan megreformálta ezt egy díjnyertes innovációval. Így született meg a K.SHG termékcsalád.