Hiba lenne azt feltételezni, hogy igazi zászlóshajót csak a nagy flottával rendelkező vállalkozások vásárolnak. A Szabó Fólia Kft. a tökéletes példa ennek cáfolatára, sőt úgy tűnik, a lovászpatonai cég csak különlegességekben gondolkodik.
Néhány hónappal ezelőtt döntött úgy a több mint harmincéves múltra visszatekintő vállalkozás, hogy bővíti addig egyetlen nehéz-tehergépjárműből álló flottáját. Az évek óta hűségesen szolgáló Mercedes-Benz Axor mellé akkor rendelte meg a cég az első Actros modellt a Pappas Auto Magyarország Kft. értékesítőjének segítségével. Szabó Dániel ügyvezető igazgató igényeit Ódor Tibor mérte fel, és azok alapján egy igazi különlegességet, az Actros Edition 2 modellt javasolta a flexibilis csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalkozásnak. Ezt a modellt a Rolling Tons magazin tavaly decemberi (2020/12) lapszámában már részletesen bemutattuk. A Szabó Fólia Kft. járművében a szériafelszereltségen kívül Nappa-bőr műszerfalborítás, bézs varrással ellátott bőrülések és karbonoptikás műszerfal is található, de különlegességét a matt szürke fényezés, a napellenzőbe épített szúrófények és számos egyéb optikai kiegészítő is elárulja.
Ebből csupán 400 darab készül és Magyarországra mindössze három érkezik – amelyekből az első került Lovászpatonára. A limitált Actros kapcsán a beszerzésről és az első tapasztalatokról kérdeztük a cég ügyvezetőjét.
„Korábban is voltak kedvező tapasztalataink a Mercedes-Benz járművekkel, így amikor a flotta építéséről gondolkodtunk csupán ez és egy másik prémiummárka jöhetett szóba. Az egyeztetések után gyorsan megszületett a döntés: az Edition 2 pont az, amit kerestünk. Szerettünk volna egy olyan járművet, ami méltón képviseli a vállalkozásunkat, emellett pedig megbízható, gazdaságos, kényelmes és biztonságos. Közel két hónapnyi tapasztalattal a hátunk mögött azt mondhatom, hogy beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Elsősorban Németország északi részére jár a szerelvény, odafelé a kész áruinkat szállítja, visszafelé bérfuvarozást végez. Ennek megfelelően mindenféle terheléssel dolgozott már, 6 és 23 tonna rakományt is mozgatott az 510 lóerős vontató. Az ereje mindegyik fuvarfeladat kapcsán bőven elegendőnek bizonyult, miközben a fogyasztása 23 tonnával sem volt több 24 liternél száz kilométerenként” – meséli elégedetten Szabó Dániel.
Hozzá kell tenni, hogy a hat tonnás fuvarokkal mért 18,2 literes és az átlagosan 18 tonnás használathoz számolt 22,5 literes tüzelőanyag-fogyasztás is nagyszerű értékek. Szereti is a járművezető, persze nem csak ezért.
„Kis cég vagyunk, így a kollégák kiválasztására nagy hangsúlyt fektetünk. A megfelelő járművezető megtalálása azért is volt lényeges számomra, mert ez a szerelvény több szempontból is különleges a cégünk életében. Úgy választottam, mintha saját magamnak vásároltam volna. Véleményem szerint ez biztosítja azt, hogy a kollégától is elvárhatom azt a fajta igényességet, ami jellemez bennünket.” Hogy mennyire elégedett a tapasztalatokkal a tulajdonos, arról sokat elmond, hogy már meg is rendelte a flotta újabb tagját. A szintén Edition 2 kivitelű vontató Gigaspace fülkével és 530 lóerős motorral érkezik majd és néhány hónap múlva munkába is áll. Ezzel a Szabó Fólia Kft. a magyarországi Edition 2 járművek kétharmadát tudhatja magáénak, így joggal mondhatjuk, hogy gyűjtői darabokból álló, limitált flottával büszkélkedhetnek
„Tovább nem bővítünk egyelőre, mert a szükséges szállítási kapacitásainkat a két szerelvény jól lefedi majd. A visszfuvarok kapcsán is kedvezőek a tapasztalataink, de nem szeretnénk profilt váltani. Alkalmazkodtunk a megváltozott körülményekhez, és ebben tökéletes partner volt a Mercedes-Benz Actros és a Pappas Auto Magyarország Kft. A havi 12 000 kilométeres futásteljesítmény mellett 7-8 évig számolunk a járművekkel, de megnyugtató, hogy tudjuk, ha szükségünk lesz rá, van hová fordulni.