Már 150 éves is elmúlt a Schwarzmüller, ezt a jeles jubileumot pedig a teljes termékkínálatát átfogó optimalizálással ünnepli. Ennek eredményeit nem kevesebb mint tizenegy jármű segítségével mutatta be a karlsruhei NUFAM haszonjármű-kiállításon.
Három fő témát helyezett a középpontba a Schwarzmüller a NUFAM kiállításon, a telematikát, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését és annak a lehetőségét, hogy a járműveket rugalmasan igazíthassák az ügyfelek egyéni igényeihez. Ez utóbbihoz kiváló alapot nyújt, hogy a gyártó kínálatában 150 féle termék szerepel, amelyeket persze a megrendelők egyedileg egészíthetnek ki különféle részegységekkel. A napjainkban egyre nagyobb szerephez jutó telematikát illetően a Schwarzmüller mostantól Európában elsőként minden járművét felszereli az ehhez szükséges hardverrel. Az ebből kinyert valós idejű adatok pedig segítenek javítani azok kihasználtságát vagy előre jelzik a karbantartások szükségességét. Míg a járműszerelvények szén-dioxid-kibocsátását a saját tömeg csökkentésével és a gyorsabb rakodások, illetve a könnyebb kezelhetőség által a fuvarozás hatékonyságának fokozásával igyekszik elősegíteni a gyártó.
Az építkezések mindenese, az acélteknős billencsfélpótkocsi saját tömege akár 5,3 tonna is lehet, amely az alváz nagy csavarási szilárdságával társul. A négy ponton csapágyazott hidraulikus munkahengere pedig fokozza a billentési stabilitását. Praktikus megoldásai között automatikusan emelhető tengely, távirányítós takaróponyva és az első tengely elindulást segítő funkciója is megtalálható.
A négytengelyes, mélyágyas tréler csupán 7,95 tonna saját tömegével, 940 milliméter magas rakfelületével, hidraulikus mozgatású, kiszélesíthető rámpáival, valamint számos rögzítési pontjával ideális választás túlméretes munkagépek szállításához.
A tandemtengelyes, három oldalra billenthető, 11,6 köbméteres felépítményű pótkocsi egyik nagy erénye a csupán 3,65 tonna saját tömege, amellyel a legkönnyebb a kategóriájában. A másik pedig az, hogy 2,42 méter belső szélességénél fogva raklapos áru szállításához is megfelel.
Ezzel szemben a TP22 billencs kifejezetten nehéz terepeken jeleskedik nagy teherbírású tandemtengelyes futóművének, különleges formájú alvázkeretének és 650 milliméter széles abroncsainak köszönhetően.
A Hüffermann Multi-Carrier sokoldalúságával tűnik ki, hiszen a lánctalpas kotróktól az építő- és hulladékipari konténereken át az ISO-konténerekig számos rakomány szállítására alkalmas. Ezt szolgálja a különleges acélból készülő alváza, az automatikus pneumatikus reteszelése és a számos rakományrögzítési lehetősége.
A Hüffermann Schlitten-Carrier pótkocsira akár hét méter hosszú görgős konténerek is egyszerűen és biztonságosan felrakodhatók, nagyszilárdságú acélból készülő alvázát ugyanis úgy alakították ki, hogy a konténereket szinte súrlódásmentesen lehessen felhúzni a járműre. A konténerek pneumatikus reteszeléssel rögzíthetők, és a rendszer csak zárt reteszeléssel engedi elindítani a szerelvényt.
Újdonság a kínálatban a harminctonnás kotrógépek szállítására optimalizált mélyágyas pótkocsi, amelynek oldalt csupán 0,56 méter a rakodási magassága, így 3,4 méter magas munkagépeket is szabályosan fuvarozhat.
Mozgópadlós félpótkocsiját már szériaváltozatban is alumíniumalvázzal kínálja a Schwarzmüller, ami körülbelül 150 kilogrammal kisebb saját tömeget eredményez az acélkivitelhez képest. Rendelhető felszerelése a fülkéből távirányítással működtethető Quick TOP ponyvatető.
A 2020-ban bemutatott, könnyített felépítésű Power Line termékcsalád pedig tekercsszállításra kialakított változattal bővült. A 8,4 méter hosszú vályújában 0,9–2,1 méter átmérőjű tekercsek helyezhetők el, amelyek négy tonna teherbírású rögzítőpontokhoz kötözhetők le.
A Schwarzmüller tartányos félpótkocsik különlegessége a kettős ék alakú felépítmény, amely a négy kamra százszázalékos leüríthetőségét garantálja. A 43 500 liter kapacitású jármű elektronikus szintjelzőjének köszönhetően egyszerre három tömlőn keresztül lehet lefejteni. Hasznos felszerelései a méretes tárolórekeszek és a tolatássegítő kamera.
Végül, de nem utolsósorban a rönkszállító félpótkocsik egyenes alvázkerete lehetővé teszi, hogy a rakoncák számát a legkülönfélébb hosszúságú rönkökhöz igazítsák. A teleszkópos rakoncák pedig rugalmasan a rakomány magasságához állíthatók. A Schwarzmüller tehát valóban ünnepi kínálattal vonult fel a NUFAM haszonjármű-kiállításon, megkoronázva az elmúlt 150 évének munkásságát.