Travis Pastrana újra egy teljesen átépített Subaru versenyautóval mutatja be őrült mutatványait. Az ikonikus Gymkhana sorozat legújabb részében sem kímélik a gumikat.
Gyönyörűen koreografált utcai száguldással, hatalmas ugratásokkal, valamint milliméterre kimért kanyarokkal és féktávokkal tért vissza a Gymkhana sorozat, amely az évek során több mint félmilliárd megtekintéssel a világ egyik legnépszerűbb autós tartalmává vált. Ken Block úttörő felvételei után – az autóversenyző tragikus halálát követően – Travis Pastrana vette át a stafétát. Első Gymkhana-filmje 2020-ban jelent meg egy átalakított Subaru WRX STI-vel, amelyet a Gymkhana 2022 epizódjában egy 1983-as Subaru GL kombi kinézetét elleső gépszörnyeteg követte.

A legújabb videóban ismét a Subaru, valamint a japán gyártó partnere, a Vermont SportsCar szállította a versenyautót, amelynek ihletéséül ezúttal egy 1978-as Brat szolgált. A négykerék-meghajtású, kétajtós haszongépjármű leginkább a platóra szerelt hátsó üléseiről ismert – ezek a videó végén szerepet is kapnak. Az új, Subaru Brataroo 9500 Turbo névre keresztelt jármű azonban műszaki szempontból már messze eltávolodott az eredeti modelltől.
A motorháztető alá egy kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltéses Subaru boxermotor került, ugyanaz az erőforrás, amely a Subaru WRX: Project Midnight versenyautót is hajtja. Ezzel a Brataroo 9500 a valaha épített legerősebb Gymkhana-jármű lett. A 493 kilowatt (670 lóerő) és 922 newtonméter forgatónyomaték leadására képes, 9500-as fordulatszám fölé is pörgethető motor egy Sadev hatfokozatú, szekvenciális váltón és motorsportból kölcsönzött differenciálműveken keresztül juttatja az erőt a kerekekhez.
A tömeg minimalizálása érdekében a karosszéria teljes egészében szénszálas anyagokból készült. A Vermont SportsCar által tervezett csővázat és bukócsöveket a rali-világbajnokság jelenleg érvényben lévő biztonsági előírásainak megfelelően építették. Az utastér az eredeti, 1978-as belső előtt tiszteleg szénszálas műszerfallal és lenkompozit, faerezetes betétekkel, amelyek a Brat hagyományait idézik modern kezelőszervekkel és technológiával. Felújították a gyári rádiót, és új funkciót kaptak a fűtés és szellőztetés kezelőszervei, amelyek most az aktív aerodinamikát szabályozzák. A nyolcvanas éveket eleveníti meg a korszakhoz hű Uniden CB-rádió is.

A Brataroo igen fejlett aktív aerodinamikai rendszert kapott, amely a talajon és a levegőben egyaránt szabályozza az autó viselkedését. A motorosan állítható első sárvédőlamellák a jármű orrának bólintását finomhangolják repülés közben, míg hátul két cserélhető, aktív hátsó szárny áll rendelkezésre: egy kisebb az általános használathoz, valamint egy nagyobb, nagy leszorítóerejű elem a lélegzetelállító tempónál is maximális stabilitás érdekében. Utóbbi felemelkedés közben ki is szélesedik, tovább növelve aerodinamikai hatását, és szükség esetén a jövőbeli bemutatókon is bevethető.

Hermész kegyeltjei
Immár kilencedik alkalommal a száguldó masztodonok legfőbb támogatója, egyúttal gumiabroncs-beszállítója a Goodyear.

Mercedes-Benz Atego versenykamion: Repülő masztodon
Ha csupán egy versenysorozatot ajánlhatnánk az optikai gyógyeszközöktől elhatárolódók számára, akkor a kamion-Eb lenne az. Nemcsak azért, mert a csemegebolt méretű bódék szemüveg nélkül is jól láthatók, hanem a földrengésszerű dübörgés miatt is.

Ford SuperVan 4.2: Gyorshegymászó
Ahogy a krétás mancsú kétlábúaknak, úgy a négykerekűek számára is tartanak hegymászó versenyt. A Ford tavaly egy SuperVan 4.2 hiperfurgonnal állt rajthoz a legendás Pikes Peak felfutón, az ideire pedig egy szintén elektromos pickuppal készülnek.

Mitsubishi és Hyundai tereprali-versenygépek: Üde színfoltok
Noha vajmi kevés a hasonlóság az adott megmérettetések között és a két márka versenysportkaraktere is eltér, mégis egyaránt frissességet hoz a tereprali világába a Mitsubishi és a Hyundai egy-egy különlegesen felkészített modellje.

45. Dakar-rali: Parttól partig
Harmadik konstruktőri győzelmét zsebelte be az IVECO és a Toyota is a 2023-as Dakar-ralin. Dinasztiák örökségei feszültek egymásnak, legendás gyártók, csapatok és járművek küzdöttek egymással, a kemény körülményekkel és önmagukkal. Negyedik alkalommal adott otthont Szaúd-Arábia a terepraliversenyek királyának. Az idei Dakar-rali a versenyzők kérésének eleget téve hosszabb és keményebb volt, így a prológot követően 14 […]

Ford Transit Supervan 1–3: Szupernagyi furgonjai
Megszokhattuk már, hogy a ködös Albionban az átlagosnál gyakrabban gurul el a gyógyszer. Hála istennek, hiszen olyan őrült konstrukciók köszönhetik létüket a hóbortos briteknek, mint a Ford Transit Supervan tanulmányautók.











