Hirdetés:

Sokoldalú és mozgékony az új, legkisebb csőrös orrú Volvo. Elődjéhez képest javult a tüzelőanyag-hatékonysága, biztonsága és légellenállása is.

Megújult családtagként tér vissza az amerikai Volvo Trucks modellek körébe a VNR – a legkisebb csőrös. Miért legkisebb? Mert a tengerentúli sorozat kapcsán beszélhetünk még az egykori „közepes csőrű” VNM és a „nagy csőrű” VNL darabokról. A nevükből adódóan is észrevehetjük, hogy bizony nemcsak a feladatuk, az orr-részük is különbözik e járműveknek. A VNR betűk fémjelezte modell a kis orr-részű „regional” kiadás, tehát a rövidebb fuvarokra tervezték. A pár éve nyugdíjazott VNM a „medium-bonneted” vagyis a közepes motorháztetős változat. Végül, de nem utolsósorban a VNL pedig „long-bonneted”, azaz hosszú motorháztetővel rendelkezik. Utóbbit értelemszerűen a hosszabb távú, akár tengertől-tengerig tartó szállítmányozásra szánták.


Viszont mi most térjünk vissza a friss VNR járműhöz. A kezdetektől a rövidtávú árutovábbítás kiszolgálását tartották szem előtt a tervezők. Ott pedig sokat számít az, hogy autópályán kívüli forgalomban, például városok amerikai mércével szűk utcáin is helytálljon egy ilyen „pillekönnyű nehézsúlyú” gépezet. Erre a cég szerint a naprakész VNR modell a réginél is kézenfekvőbb megoldást kínál. A hét és fél százalékkal kevesebb tüzelőanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás magáért beszél. Az új hajtásláncnak köszönhetően immár ez a típus is megtanulta a kigurítás művészetét – a mozgási energia megőrzésére lejtmenetben szó szerint szabadon gurul a jármű. Emellett egy sor, odaát részben újnak számító biztonsági rendszerrel szerelték fel. Frontális ütközésre figyelmeztetővel, automatikus vészfékezéssel és sávelhagyásra figyelmeztetővel, valamint automatikus segélyhívóval is rendelkezik mostantól a takaros kis gép. Nyüzsgő városi utakon nagy segítséget jelentenek ezek! Végül említsük meg azt is, hogy az új platformot megfontoltan a jövőbeli alternatív meghajtások befogadására is felkészítették, beleértve az akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás és belső égésű motorokat egyaránt. Ne feledjünk, a VNR már eddig is a villanymotoros Volvo teherautók zöld követeként szorgoskodott az Államokban.

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Bemutató

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai

Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Új helyre költözik a Volvo
Háttér

Új helyre költözik a Volvo

Túlzás nélkül állíthatom, Magyarországon példa nélküli beruházást hozott tető alá Ecseren a Volvo Hungária Kft. Ez egyben azt is jelenti, hogy 25 évvel alapítása után költözik a XVII. kerületi Cinkotai úti bázisáról a svéd márka magyarországi importőre.

Volvo Trucks VNL: Orrhosszal vezet
Pihenőidő

Volvo Trucks VNL: Orrhosszal vezet

Habár a tengerentúli járműgyártás történelmében a buldogfülkés vontatókat többször próbálták elfogadtatni, egyiket sem övezte siker. Még az európai márkáknak is be kellett látnia, hogy Amerikában kizárólag csőrös teherautóval válhatnak sikeressé.

Volvo FM Low Entry: Urbánus lowrider
Bemutató

Volvo FM Low Entry: Urbánus lowrider

Bemutatta legelső, kizárólag elektromos hajtással elérhető teherautóját a Volvo Trucks. A nehézkategóriás Volvo FM Low Entry elsősorban városi környezetben tudja megcsillogtatni a képességeit. Még London belvárosába is behajthat majd, ha befér.

Itt elmondhatod a véleményedet!