Hirdetés:

Sokoldalú és mozgékony az új, legkisebb csőrös orrú Volvo. Elődjéhez képest javult a tüzelőanyag-hatékonysága, biztonsága és légellenállása is.

Megújult családtagként tér vissza az amerikai Volvo Trucks modellek körébe a VNR – a legkisebb csőrös. Miért legkisebb? Mert a tengerentúli sorozat kapcsán beszélhetünk még az egykori „közepes csőrű” VNM és a „nagy csőrű” VNL darabokról. A nevükből adódóan is észrevehetjük, hogy bizony nemcsak a feladatuk, az orr-részük is különbözik e járműveknek. A VNR betűk fémjelezte modell a kis orr-részű „regional” kiadás, tehát a rövidebb fuvarokra tervezték. A pár éve nyugdíjazott VNM a „medium-bonneted” vagyis a közepes motorháztetős változat. Végül, de nem utolsósorban a VNL pedig „long-bonneted”, azaz hosszú motorháztetővel rendelkezik. Utóbbit értelemszerűen a hosszabb távú, akár tengertől-tengerig tartó szállítmányozásra szánták.


Viszont mi most térjünk vissza a friss VNR járműhöz. A kezdetektől a rövidtávú árutovábbítás kiszolgálását tartották szem előtt a tervezők. Ott pedig sokat számít az, hogy autópályán kívüli forgalomban, például városok amerikai mércével szűk utcáin is helytálljon egy ilyen „pillekönnyű nehézsúlyú” gépezet. Erre a cég szerint a naprakész VNR modell a réginél is kézenfekvőbb megoldást kínál. A hét és fél százalékkal kevesebb tüzelőanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás magáért beszél. Az új hajtásláncnak köszönhetően immár ez a típus is megtanulta a kigurítás művészetét – a mozgási energia megőrzésére lejtmenetben szó szerint szabadon gurul a jármű. Emellett egy sor, odaát részben újnak számító biztonsági rendszerrel szerelték fel. Frontális ütközésre figyelmeztetővel, automatikus vészfékezéssel és sávelhagyásra figyelmeztetővel, valamint automatikus segélyhívóval is rendelkezik mostantól a takaros kis gép. Nyüzsgő városi utakon nagy segítséget jelentenek ezek! Végül említsük meg azt is, hogy az új platformot megfontoltan a jövőbeli alternatív meghajtások befogadására is felkészítették, beleértve az akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás és belső égésű motorokat egyaránt. Ne feledjünk, a VNR már eddig is a villanymotoros Volvo teherautók zöld követeként szorgoskodott az Államokban.

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Bemutató

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai

Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Új helyre költözik a Volvo
Háttér

Új helyre költözik a Volvo

Túlzás nélkül állíthatom, Magyarországon példa nélküli beruházást hozott tető alá Ecseren a Volvo Hungária Kft. Ez egyben azt is jelenti, hogy 25 évvel alapítása után költözik a XVII. kerületi Cinkotai úti bázisáról a svéd márka magyarországi importőre.

Volvo Trucks VNL: Orrhosszal vezet
Pihenőidő

Volvo Trucks VNL: Orrhosszal vezet

Habár a tengerentúli járműgyártás történelmében a buldogfülkés vontatókat többször próbálták elfogadtatni, egyiket sem övezte siker. Még az európai márkáknak is be kellett látnia, hogy Amerikában kizárólag csőrös teherautóval válhatnak sikeressé.

Volvo FM Low Entry: Urbánus lowrider
Bemutató

Volvo FM Low Entry: Urbánus lowrider

Bemutatta legelső, kizárólag elektromos hajtással elérhető teherautóját a Volvo Trucks. A nehézkategóriás Volvo FM Low Entry elsősorban városi környezetben tudja megcsillogtatni a képességeit. Még London belvárosába is behajthat majd, ha befér.

Egységben az erő!
Hírek

Egységben az erő!

Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket.

Itt elmondhatod a véleményedet!