Kereken 75 éve, hogy kigördült az alsó-szászországi városból az első Volkswagen Transporter. Azóta immár a hetedik generációnál jár a nagynevű név, amely három jól elkülöníthető típuscsaláddá bővült.
Nem túlzás azt állítani, hogy az évek során kultikussá vált a Bulli. Az elmúlt hét és fél évtized alatt a gyártó számozása szerint hét generációt is megélt már az elnyűhetetlen buszocska. Európában a Volkswagen Transporter a leghosszabb ideje épített és ma is futó haszonjármű. Történelme során több mint 12,5 millió példányt értékesítettek belőle sikeresen. A fanatikusok körében olyannyira csodaszámba megy a gépezet, hogy nem sajnálnak rá végtelen mennyiségű időt és pénzt áldozni. Láthattunk már érdekesebbnél-érdekesebb átalakításokat. A T1 hátuljába varázsoltak már villanymotort. Ám, akadtak olyanok is, akik hathengeres, két turbófeltöltővel lélegeztetett Porsche-szívet ültettek át a német csodába. Megint mások lánctalpakkal vértezték fel, hogy a legmeredekebb hegyoldalon is felmásszon.
A stílust kedvelők számára a Transporter továbbra is szorgosan készít és kínál eladásra szánt csinos darabokat. Mára a praktikus járgány benzin és dízelmotorral, hibridként és tisztán elektromos formát is ölthet. Sőt, igazából három különálló termékcsaládot kínál az ikonná cseperedett különlegességből a Volkswagen. A három ágat talán úgy lehet a legkönnyebben megkülönböztetni, hogy a Transporter és a Caravelle a kezdetektől fogva az ipari és céges felhasználásra, azaz eszköz- és személyszállításra tervezett termékvonal. A Multivan és a California esetében inkább a magánjellegű igénybevétel, a pihenés, illetve kempingezés a fő szempont. Végül, de nem utolsósorban az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo kiadások pedig a tisztán elektromos meghajtású, életmód- és stílusdiktátorok. Ezek után kíváncsian várjuk, mit hoz a következő 75 év! Esetleg eljön majd egy hidrogénüzemű gép ideje? Ki tudja, egy biztos, a gyártó megnyugtatott mindenkit, az időtálló dizájn marad!

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.

Népi jubileumok
Számos jelentős gyártási mérföldkő mellett haladtak el a Volkswagen Haszonjárművek termékei a közelmúltban.

ABT e-Line: Villanyra fel!
Csupán napok és némi tőke kérdése, hogy mosolyt csaljunk Greta arcára. Ugyanis ennyi idő alatt az ABT e-Line GmbH munkatársai villamosítják a dízelmotoros Volkswagen Transporter 6.1 kishaszonjárművünket.

45. Dakar-rali: Parttól partig
Harmadik konstruktőri győzelmét zsebelte be az IVECO és a Toyota is a 2023-as Dakar-ralin. Dinasztiák örökségei feszültek egymásnak, legendás gyártók, csapatok és járművek küzdöttek egymással, a kemény körülményekkel és önmagukkal. Negyedik alkalommal adott otthont Szaúd-Arábia a terepraliversenyek királyának. Az idei Dakar-rali a versenyzők kérésének eleget téve hosszabb és keményebb volt, így a prológot követően 14 […]

Auto e Moto d’Epoca 2022: Veteránszüret Padovában
Európa legnagyobb vására a veteránautók, -motorok és -alkatrészek témájában a minden évben, októberben megrendezett Auto e Moto d’Epoca Padovában. Kontinensünk jelentős restaurátorműhelyei mellett a legkomolyabb aukciósházak, kereskedőhálózatok, márkaklubok is elhozzák büszkeségeiket. A sokszor eurómilliókba kerülő egyedi darabokat ugyanúgy felvonultatják, mint a magántulajdonosok a felújításra váró párezer eurós projektjeiket. A több mint 4000 kiállított jármű között […]

Raupen-Fuchs Volkswagen Transporter T1: Hernyótalpas hegylakó
Négytengelyes Volkswagen Transporter, két kormányzott tengellyel és féllánctalppal? Pedig a hatvanesztendős Raupen-Fuchs T1 nem áprilisi tréfa, csupán olyan gyakori, akár a Szent Grál. Nemrég felébresztették Csipkerózsika-álmából és most szebb, mint újkorában.