Hirdetés:

Követve a globális járműipari trendeket napjainkra a pickupok platós, terepjárásra alkalmas luxusautókká váltak. Ám nem minden piacon, illetve nem mindenki igényli ezt a kifinomultságot és korszerűséget. Ezért született meg a Toyota Hilux Champ.

Kezdetben vala a Toyota Hilux, mint strapabíró, puritán, megfizethető, kiváló terepjáró képességű üsd-vágd munkaautó, az elpusztíthatatlanság szimbóluma. Csakhogy az autóipari divatirányzatokkal haladva az elmúlt évtizedekben ez a legendás típus is fokozatosan egy látványos megjelenésű, kifinomult, igényes belsőterű, drága kényelmi és biztonsági berendezésekkel telepakolt, nagy teljesítményű, korszerű életstílus-autóvá vált. Így a világ egyes részein, például Európában tökéletesen megfelel a legtöbb felhasználó egyre magasabb szintű igényeinek. De mi lesz azokkal a főként fejlődő országokban lakó magánszemélyekkel, illetve kisvállalkozókkal, akik továbbra is egy olcsó, egyszerű, sokoldalúan alkalmazható és felépítményezhető, könnyen üzemben tartható pickupot, illetve kishaszonjárművet keresnek hobbijukhoz vagy munkájukhoz? Erre a kérdésre válaszolt a Toyota tavaly év végén a Hilux Champ bevezetésével. A Thaiföldön készülő jármű prototípusát még IMV 0-nak hívták, ami arra utal, hogy a Toyota által húsz évvel ezelőtt bevezetett platformra épül. Az IMV az Innovative International Multi-purpose Vehicle rövidítése, ami magyarul innovatív nemzetközi többcélú járművet jelent. Erre a létraalvázas, hátsó- vagy összkerékhajtású, hosszmotoros, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig laprugós, merevhidas felfüggesztésű alapra épül 2004 óta például a Hilux pickup, a Fortuner szabadidő-autó és az Innova egyterű.

A Hilux méretosztályában indul

A japán gyártó és thaiföldi leányvállalata egyelőre szűkmarkúan méri az információkat a Hilux Champ típusról. Annyi bizonyos, hogy a rövidfülkés, kétszemélyes jármű kétféle tengelytávval, 2,0 és 2,7 literes benzin-, illetve 2,4 literes dízelmotorral, ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automatikus sebességváltóval készül, kezdetben 11 modellváltozatban. A hosszú tengelytávú, platós, dízelüzemű kivitelről már azt is lehet tudni, hogy 5,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,74 méter magas, tengelytávolsága pedig 3085 milliméter. Legnagyobb megengedett össztömege 2,79 tonna, amihez 1,0 tonna hasznos teherbírás társul. Ez azt jelenti, hogy a Hilux Champ a meghatározó paraméterek tekintetében a mifelénk is jól ismert Hilux kategóriáját képviseli.

Bármi lehet belőle

Ám a száraz számadatoknál most fontosabb az a koncepció, ami a Hilux Champ mögött áll. A Toyota ugyanis a thaiföldi leányvállalatának munkatársaival közösen nem csupán egy praktikus és a nemes egyszerűségében bájos járművet alkotott meg, hanem egy teljes körű és nagymértékben személyre szabható mobilitási megoldást. Kedvező fenntartásához a kategória átlagánál jóval szerényebb vételár mellett a mérsékelt karbantartási költségei is hozzájárulnak. Ezenkívül az alvázát a „Monozukuri” szerkezeti felépítéssel a lehető legnagyobb mértékben előkészítették a legkülönfélébb átépítésekre és felépítményezésekre, például jól átgondoltan elhelyezett furatokkal. Ennek érdekében a fejlesztésbe számos utólagos járműátépítéssel foglalkozó céget is bevontak, így a Hilux Champ felépítményezése gyorsan, egyszerűen és olcsón elvégezhető. Legyen szó emelőkosaras járműről, büfékocsiról vagy mobil állatkórházról, szinte csak a fantázia szabhat határt a felhasználási lehetőségeknek. Sőt, a Toyota a piaci bevezetés előtt több mint száz ilyen járműátépítő vállalkozásnak elküldte a típus dokumentációit, hogy előre felkészülhessenek az átalakításokra. Emellett a „mindent egy helyen” elv jegyében a gyártó ellátta az értékesítőket az ilyen partnerek listájával, hogy komplett csomagként eleve beépíthessék az utólagos módosítások költségét a jármű vételárába vagy lízingdíjába.

Tálcán kínált lehetőségek

Ráadásul a Toyota még ennél is tovább ment az ügyfelek kiszolgálása terén, ugyanis teljes körű üzleti megoldásokat kínál számukra. Ez azt jelenti, hogy ha valaki szeretne indítani egy vállalkozást, akkor egy számára megfelelő franchise-szerződéssel együtt szerezheti be Hilux Champ pickupját. A Toyota tehát nem csupán járművet ad az ügyfeleinek, hanem kézzel fogható lehetőséget egy saját üzlet beindításához. Természetesen vállalati ügyfeleket is éppen ilyen rugalmasan és teljeskörűen kiszolgálhatnak a márkakereskedők. Emellett a Toyota Leasing különleges pénzügyi konstrukciókkal is támogatja a Hilux Champ járművek beszerzését. Például 108 hónapra kiterjesztett futamidővel és a lízing mellett rugalmas bérleti megoldásokkal a „mobilitás, mint szolgáltatás” koncepció keretében. Továbbá a karbantartási és biztosítási díjak is beépíthetők ezekbe a csomagokba. A szervizek pedig soron kívüli gyorsszervizt és helyszíni kiszolgálást is kínálnak az ügyfeleknek. Mindezek tükrében a bajnokajánlatot képviselő Toyota Hilux Champ sikerre van ítélve, a fejlődő országokban mindenképpen.

2025 Ram 1500: Elfújja a szél!
Pihenőidő

2025 Ram 1500: Elfújja a szél!

Hurricane erőforrással, valamint hibrid és elektromos változattal indítja csatába Ram 1500 pickupját a Stellantis az idei esztendőben. Sajnos ezentúl V8-as hangokat csupán az 1228 wattos Klipsch Reference Premiere hangrendszer membránjaitól várhatunk.

Háromtengelyes ragadozó
Hírek

Háromtengelyes ragadozó

Ha létezik olyan dinoszaurusz, amelyről téves kép él az emberek fejében, akkor az a Velociraptor. Tökéletes bizonyíték erre, hogy a Ford és a Hennessey mérnökei is a valóságban egyébként kistestű hüllőt hívták segítségül, amikor a harmadik generációs F-150 Raptor legerősebb változatának nevet kerestek.

Teljes gázzal a fenntarthatóság felé
Bemutató

Teljes gázzal a fenntarthatóság felé

Számos érdekességet mutatott be nemrég az Isuzu. Átfogóan megújította a D-Max pickupot, kidolgozott egy akkumulátorcserés rendszert elektromos kisteherautóknak, valamint leleplezett egy elektromos városi buszt és egy üzemanyagcellás nehéz-teherautót.

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!
Zöld jövő

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.

Goodyear újdonságok: Ideális egyensúlyban
Technika

Goodyear újdonságok: Ideális egyensúlyban

Nem könnyű egymásnak szögesen ellentmondó üzemelési körülményeknek egyaránt jól megfelelő gumiabroncsot kifejleszteni. A Goodyear újdonságai azonban éppen ilyenek. Az egyik terepes járművek, a másik furgonok üzemeltetőinek szól.

Vége a dalnak
Pihenőidő

Vége a dalnak

„Egyszer csak mindennek vége lesz majd, nincs olyan csók, amely örökké tart” – énekelte egykoron Kalmár Pál. Nos, ez akkor is igaz, ha történetesen nem csókról, hanem egy, közel háromtonnás pickupról beszélünk!

Itt elmondhatod a véleményedet!