Hirdetés:

Követve a globális járműipari trendeket napjainkra a pickupok platós, terepjárásra alkalmas luxusautókká váltak. Ám nem minden piacon, illetve nem mindenki igényli ezt a kifinomultságot és korszerűséget. Ezért született meg a Toyota Hilux Champ.

Kezdetben vala a Toyota Hilux, mint strapabíró, puritán, megfizethető, kiváló terepjáró képességű üsd-vágd munkaautó, az elpusztíthatatlanság szimbóluma. Csakhogy az autóipari divatirányzatokkal haladva az elmúlt évtizedekben ez a legendás típus is fokozatosan egy látványos megjelenésű, kifinomult, igényes belsőterű, drága kényelmi és biztonsági berendezésekkel telepakolt, nagy teljesítményű, korszerű életstílus-autóvá vált. Így a világ egyes részein, például Európában tökéletesen megfelel a legtöbb felhasználó egyre magasabb szintű igényeinek. De mi lesz azokkal a főként fejlődő országokban lakó magánszemélyekkel, illetve kisvállalkozókkal, akik továbbra is egy olcsó, egyszerű, sokoldalúan alkalmazható és felépítményezhető, könnyen üzemben tartható pickupot, illetve kishaszonjárművet keresnek hobbijukhoz vagy munkájukhoz? Erre a kérdésre válaszolt a Toyota tavaly év végén a Hilux Champ bevezetésével. A Thaiföldön készülő jármű prototípusát még IMV 0-nak hívták, ami arra utal, hogy a Toyota által húsz évvel ezelőtt bevezetett platformra épül. Az IMV az Innovative International Multi-purpose Vehicle rövidítése, ami magyarul innovatív nemzetközi többcélú járművet jelent. Erre a létraalvázas, hátsó- vagy összkerékhajtású, hosszmotoros, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig laprugós, merevhidas felfüggesztésű alapra épül 2004 óta például a Hilux pickup, a Fortuner szabadidő-autó és az Innova egyterű.

A Hilux méretosztályában indul

A japán gyártó és thaiföldi leányvállalata egyelőre szűkmarkúan méri az információkat a Hilux Champ típusról. Annyi bizonyos, hogy a rövidfülkés, kétszemélyes jármű kétféle tengelytávval, 2,0 és 2,7 literes benzin-, illetve 2,4 literes dízelmotorral, ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automatikus sebességváltóval készül, kezdetben 11 modellváltozatban. A hosszú tengelytávú, platós, dízelüzemű kivitelről már azt is lehet tudni, hogy 5,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,74 méter magas, tengelytávolsága pedig 3085 milliméter. Legnagyobb megengedett össztömege 2,79 tonna, amihez 1,0 tonna hasznos teherbírás társul. Ez azt jelenti, hogy a Hilux Champ a meghatározó paraméterek tekintetében a mifelénk is jól ismert Hilux kategóriáját képviseli.

Bármi lehet belőle

Ám a száraz számadatoknál most fontosabb az a koncepció, ami a Hilux Champ mögött áll. A Toyota ugyanis a thaiföldi leányvállalatának munkatársaival közösen nem csupán egy praktikus és a nemes egyszerűségében bájos járművet alkotott meg, hanem egy teljes körű és nagymértékben személyre szabható mobilitási megoldást. Kedvező fenntartásához a kategória átlagánál jóval szerényebb vételár mellett a mérsékelt karbantartási költségei is hozzájárulnak. Ezenkívül az alvázát a „Monozukuri” szerkezeti felépítéssel a lehető legnagyobb mértékben előkészítették a legkülönfélébb átépítésekre és felépítményezésekre, például jól átgondoltan elhelyezett furatokkal. Ennek érdekében a fejlesztésbe számos utólagos járműátépítéssel foglalkozó céget is bevontak, így a Hilux Champ felépítményezése gyorsan, egyszerűen és olcsón elvégezhető. Legyen szó emelőkosaras járműről, büfékocsiról vagy mobil állatkórházról, szinte csak a fantázia szabhat határt a felhasználási lehetőségeknek. Sőt, a Toyota a piaci bevezetés előtt több mint száz ilyen járműátépítő vállalkozásnak elküldte a típus dokumentációit, hogy előre felkészülhessenek az átalakításokra. Emellett a „mindent egy helyen” elv jegyében a gyártó ellátta az értékesítőket az ilyen partnerek listájával, hogy komplett csomagként eleve beépíthessék az utólagos módosítások költségét a jármű vételárába vagy lízingdíjába.

Tálcán kínált lehetőségek

Ráadásul a Toyota még ennél is tovább ment az ügyfelek kiszolgálása terén, ugyanis teljes körű üzleti megoldásokat kínál számukra. Ez azt jelenti, hogy ha valaki szeretne indítani egy vállalkozást, akkor egy számára megfelelő franchise-szerződéssel együtt szerezheti be Hilux Champ pickupját. A Toyota tehát nem csupán járművet ad az ügyfeleinek, hanem kézzel fogható lehetőséget egy saját üzlet beindításához. Természetesen vállalati ügyfeleket is éppen ilyen rugalmasan és teljeskörűen kiszolgálhatnak a márkakereskedők. Emellett a Toyota Leasing különleges pénzügyi konstrukciókkal is támogatja a Hilux Champ járművek beszerzését. Például 108 hónapra kiterjesztett futamidővel és a lízing mellett rugalmas bérleti megoldásokkal a „mobilitás, mint szolgáltatás” koncepció keretében. Továbbá a karbantartási és biztosítási díjak is beépíthetők ezekbe a csomagokba. A szervizek pedig soron kívüli gyorsszervizt és helyszíni kiszolgálást is kínálnak az ügyfeleknek. Mindezek tükrében a bajnokajánlatot képviselő Toyota Hilux Champ sikerre van ítélve, a fejlődő országokban mindenképpen.

Tasman ördög
Hírek

Tasman ördög

Már a Kia is? Igen, ők is beszállnak a pickupok piacára. Nem is akármivel, már amennyire a most még bőszen rejtegetett Kia Tasman szögletes sziluettjéből kivehető.

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai
Történelem

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.

E-MAX
Hírek

E-MAX

Nincs mit tenni, a villamosítás terén eddig háttérbe szoruló pickupok sem kerülhetik el sorsukat.

Toyota Tacoma 2024: Trónörökös
Pihenőidő

Toyota Tacoma 2024: Trónörökös

Immár tizennyolc esztendeje bitorolja töretlenül a közepes méretosztályú pickupok piacát a Tengerentúlon. Habár a legújabb, negyedik generációját is Amerikában tervezték, mégis japánabb a felkelő napnál. Mi lehet ez? Természetesen a Toyota Tacoma!

Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus
Bemutató

Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus

Boldog időket élhetünk, hiszen már nem csak feketében guríthatunk haza egy-egy faküllőst, mint Henry Ford idejében. Sőt, a Model T típussal ellentétben némelyik kékoválost kiemelkedően sportos, teljesen elektromos vagy hibrid változatban is kérhetjük!