Hirdetés:

Akárcsak az örökölt étkészlet, ez is éveken át szolgálhat még egy kis suvickolás után. Tágas fülke lapul a használt háromágú csillag mögött, így akár nemzetközisként is megállhatja a helyét vagy másodkézből származó fényűző belföldezőssé válhat.

Karakteridegen módon sok részletre emlékeszem a használt járműves tesztnapunkról, elmesélem a kedvenc csavart. Izgalmasnak ígérkezett a programunk, jó előre kinéztünk több kisebb és nagyobb haszonjárművet. A győri telephelyre érkezve aztán nem csupán a reggeli hideg miatt dörzsölgettük a tenyerünket. Több olyan delikvens is várt ránk, amelyek finoman szólva is ritka vendégek, tesztjárműként még az importőreik sem gondolnak rájuk. A sok TGX egyike mellett eredetileg egy talján telivért szemeltünk ki a nyergesek sorából. Kíváncsiak voltunk, hogy mennyire valósak vagy valótlanok a megbízhatóságukkal kapcsolatos vélemények. Nos, a hibernációból külső segítséggel felriasztott gép annyira összezavarodott, hogy ijedtében bekapcsolta az ablaktörlőt és nem is volt többé hajlandó kikapcsolni azt többszöri újraindítás után sem. Úgyhogy a tervekben nem szereplő, frissen beérkezett Mercedes-Benz Actros nyert helyette. Azért, hogy véletlenül se szívjon levegőt a tüzelőanyag-ellátó rendszerébe, kapott egy löttyintésnyi gázolajat üresen kongó tartályába. Ezt követően németes precizitással, készségesen állt rendelkezésünkre. Fülkéje, motorja gyorsan bemelegedett.

Az Actros negyedik generációjának végéről származik ez a megkíméltnek számító példány. Kicsit több mint öt év alatt ötszázezer kilométert sem futott, míg ebben a korcsoportban az Actros-kínálat több mint harmada a 750 ezren is túli! Ennek megfelelően nincsenek kikopva a gombok, kapcsolók, az üléshuzatok nem szakadozottak, egyedül a függöny szélén találtunk rojtozódást. A vele korban, futásban és árban is összevethető, korábban már megvizsgált MAN TGX modellnél sokkan bizalomgerjesztőbb a felületek, anyagok általános állapota – csupán a tisztasága hagyott egy jó adag kívánni valót maga után. Működésében sokkal kifinomultabbnak mutatkozott müncheni riválisánál, motorja simábban járt, a fülkéjébe kevesebb zaj jutott. Váltója érezhetően ügyesebben kapcsolta a fokozatokat, manőverező mód nélkül is jól terelgethető kis tempónál. Olyan apró figyelmességekkel segíti munkánkat, mint a hátramenet kapcsolásakor automatikusan aktiválódó vészvillogó.

Ráadásul a fülkéje már elsőre pillantásra is sokkal tágasabb érzetet kelt. Igen, ebben szerepet játszik az is, hogy ez a legmagasabb, GigaSpace fülke. Ahogyan a TGX sem a legmagasabb fülkét kapta, úgy a jellemző speckó itt is megáll a BigSpace fülkénél, így ez egy különlegessége alanyunknak. Ám sokkal fontosabb különbség a két típus között, hogy itt a hűtő nem lóg be az ágy előtti térbe. A térérzet másik aduásza pedig a felhajtható ülőlapú kísérőülés, így ugyanis igen széles területen mozoghatunk viszonylag szabadon az ágy előtt. Az Actros felszereltsége a korának megfelelően átlagosnak mondható, a FleetBoard kiegészítő fedélzeti egysége mellett a Webasto álló helyzeti fűtés is extra. Természetesen nem hiányozhatnak a kötelező biztonsági és kényelmi tételek, így radaros adaptív sebességszabályozó könnyíti meg az autópályázás monotonitásának elviselését.

Az internet korában gyorsan utolérhető majdnem minden és szinte mindenki, így nem lepődtem meg, amikor viszontláttam egy népszerű portálon. A következő kereskedőnek megérte a teherautót több mint hatszáz kilométert utaztatni, amit természetesen lábon tett meg a „stuttgarti” masina. Az alapos külső mosást és belső takarítást követően szinte rá sem ismertem a gépre. Gyönyörűen csillogó műanyagok, makulátlan textilek és tiszta tárolók bizonyították, hogy csak egy kis tisztálkodás választotta el attól, hogy valóban vonzó használt munkaeszközként szolgáljon valaki vállalkozásában.

Alacsony kapcsolási magassága mega félpótkocsikhoz megfelelő, így akár 34 raklapot is cipelhet a mögé akasztott munkatársával együtt

A tesztjárművet az MHC Mobility biztosította:
Kapcsolat: Holczer Péter, +36 30 627 6307