Idén év végéig bevezeti az IVECO az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nyerges vontatóit az európai piacra. Ezért már beharangozta legfőbb műszaki adataikat is, amelyek igen kecsegtetők.
Néhány évvel ezelőtt az IVECO és az amerikai Nikola Corporation közösen fogott bele az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésébe. Németországban még egy vegyesvállalatot is létrehoztak ehhez a tevékenységhez Nikola Iveco Europe GmbH néven. Idén azonban arra a megállapodásra jutott a két fél, hogy mindketten a saját földrészük piacára összpontosítanak, ám ott felhasználhatják a fejlesztés során elért közös eredményeket. Ennek jegyében az olasz gyártó felvásárolta a németországi vegyesvállalatot, amely azóta EVCO (Electric Vehicles COmpany) néven működik tovább. Ezzel együtt pedig azt is bejelentette az IVECO, hogy saját márkaneve alatt kínálja majd az elektromos hajtású nehéz-tehergépjárműveit. Az akkumulátoros változatok a nem túl hangzatos, ám annál lényegre törőbb IVECO HD BEV, míg az üzemanyagcellás modellek IVECO HD FCEV típusnévvel futnak majd. Sőt, az olasz gyártó már az újdonságok néhány műszaki adatát is elárulta.
Az S-Way típuson alapuló, ám helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellek villanymotorral ellátott tengelyét az IVECO testvérvállalata, az FPT Industrial gyártja, az akkumulátorokat a Proterra szállítja, míg az üzemanyagcellás rendszer főbb részegységei a Bosch gyáraiból érkeznek majd. A HD BEV kilenc akkumulátorcsomagjának összesen 738 kilowattóra kapacitása akár ötszáz kilométer hatótávolságot is biztosíthat. Mivel 350 kilowatt teljesítménnyel is fogadhatja az elektronokat, másfél óra alatt feltölthető nyolcvan százalékra. Villanymotorjának legnagyobb folyamatos teljesítménye pedig 480 kilowatt, ami igen lenyűgöző érték a 44 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömeg mellett. Így a HD BEV a legkülönfélébb regionális alkalmazások mellett logisztikai központok közötti átszállításokra és a kötelező pihenőidőkben beiktatott rátöltésekkel akár hosszabb távú feladatokra is megfelel. Először a 4×2-es nyerges vontatókat vezetik be az európai piacra az idei év utolsó negyedévében.
A HD FCEV viszont hosszú távú fuvarozásra is nyugodtan bevethető, hiszen nyolcszáz kilométert is megtehet két tankolás között és a hétszáz bar üzemi nyomásra méretezett tartálya csupán húsz perc alatt megtölthető hetven kilogramm hidrogénnel. Villanymotorjának legnagyobb folyamatos teljesítménye négyszáz kilowatt, ami bőven elegendő még 44 tonna szerelvényössztömeg esetén is. Az üzemanyagcellás vontatók első példányait Franciaországban, Svájcban és Németországban helyezik majd forgalomba 2023 végén a H2Haul európai projekt keretében. Szintén a H2Haul részeként nyílt meg idén júniusban az ipari gázok értékesítésében élenjáró Air Liquide vállalat és az IVECO közös szándéknyilatkozatának nyomán egy napi egy tonna kapacitású hidrogéntöltő állomás Marseille mellett. A nagyközönség az ünnepélyes megnyitón láthatta először testközelből az olasz márka üzemanyagcellás vontatóját. A HD BEV és a HD FCEV modellek a cégcsoport ulmi gyárában készülnek, üzemeltetésüket pedig a márka 254 márkakereskedést számláló európai hálózata támogatja majd.
IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.
Egységben az erő!
Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket.
IVECO 2024-es modellév: Példátlan megújulás
Történelme során első alkalommal, teljesen megújítja járműpalettáját az IVECO. Ezzel együtt a szervizszolgáltatásokat sem hagyja érintetlenül. A legeknek még nincs vége, hiszen mindezt az eddigi legnagyobb, egymilliárd eurós beruházással érte el.
Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!
Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.
Nem fogyott, gyarapodott!
Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.
A Bicskei Önkéntes Tűzoltóság szerei: DLK járművek: Égimeszelők szertára
Léghűtéses napot tartunk! Most mindenki a Deutz motorokra gondol, pedig azok a hősök is léghűtésesek, akik kiállnak a harmincméteres létrák csúcsára. Kapnak hideget és főleg meleget, hiszen a röpképtelen házi kedvencek mentése mellett a tűzoltás az életük.