Hirdetés:

Egészen 2026-ig kell várni a Mercedes-Benz új platformjára, amellyel majd a csak tisztán elektromos hajtás útjára lép a közepes méretű kishaszonjárművek területén. A luxusmárka fejlesztői addig is csinosítgatják a jelenleg futó modelleket.

Nagy izgalommal érkeztünk Wiesbaden városába mi, az International Van of the Year szervezet újságírói. Arra gondoltunk, hogy valami olyat látunk-hallunk, amire majd mindig emlékezni fogunk. Mert tudjuk, a háttérben már gőzerővel folyik a munka, a Van Electric Architecture (VAN.EA), azaz a márka teljes kishaszonjárműves jövőjét meghatározó tisztán elektromos platform fejlesztése. Csalódnunk kellett, egy szó sem esett erről, de még csak egy skiccet sem mutattak. Másik oldalról persze érthető a titkolózás, a kiélezett európai piacon óriási a küzdelem a vevőkért, s talán még túl korai lenne az új nemzedék leleplezése. Érdemes várni a legújabb generációs akkumulátorokra, és az is kérdéses, hogy az EU tudja-e tartani, be tudja-e tartatni a kitűzött határidőket.

Abban persze nincs kétség, a tisztán elektromos hajtásé a jövő és ennek következő mérföldkövei már belátható távolságban közelednek a luxusmárkánál is. Úgy számolnak, hogy 2030-tól már legalább minden második Vito furgon tisztán elektromos meghajtást kap. Az új nemzedékig maradt még 2-3 év, amit felhasználhatnak például a személygépkocsi-ágazatban kipróbált, jól működő fejlett informatikai rendszerek átültetésére. Az első lökhárítót átrajzolni, a hűtőrácsot még egyedibbé formálni nem túl nagy kunszt, a divatot is követni kell. S feltételezhetően ezen járművek hagyományos belső égésű motorral felszerelt változatai maradnak majd 2026 után gyártásban.

Az új műszerfal és kormány talán időtálló marad néhány év múlva is

Így azzal kellett beérnünk, hogy egy rövid prezentáció és egy kiállítás keretei között megismerkedhettünk az aktuális újdonságokkal. Végül is már négy éve, hogy a harmadik generációs, W447-sorozat a legutolsó ráncfelvarrást megkapta. Első pillanatban nem is láttuk igazán a változásokat, de aztán a szakértők közreműködésével egy tisztességes lista körvonalazódott az újdonságokról.

A dízelmotoros kivitelek velünk maradnak ebben a formában 2026 után is

A V-osztály, a V-osztály Marco Polo, a Vito, az e-Vito és az EQV járművek sorakoztak fel, amelyek közül a furgonok az igazán érdekesek számunkra. Hiszen továbbra is egy másik világ a kemény munkára teremtett járművek belsőtere szükséges ezekbe. Mondanám, fapadosabb, de ez így már messze nem igaz. Sőt!

A fényűző személyszállítók és lakóautók fedélzetén minden az utazóközönség kényeztetéséről szól

A legnagyobb változás a méretes középkonzoli képernyő, a MBUX-rendszer 5,5 colos kijelzője. Természetesen ez a cég legújabb generációs szoftverének képviselője. Szorosan kötődik hozzá az új multifunkciós kormánykerék, ami egy az egyben a személygépkocsikból került ide. Kicsi, de annál okosabb. A bal oldali küllő gombjai a műszaki tartalomért, a jobb oldaliak a multimédiáért felelősek. Az elektronikus rögzítőfék szériafelszerelés. A középső visszapillantó tükörben akkor is kilátunk hátra, ha a telepakolt raktér egyébként ezt nem tenné lehetővé: elég egy billentés és egy hátsó kamera képe jelenik meg az innentől monitorként működő tükör felületén. Sajnos sok másik intelligens segédhez hasonlóan ez is csak plusz pénzért érhető el. A hajtásláncok nem változtak, mint ahogyan a raktér is érintetlen. Az új fényszóróról és hátsó világítótestekről, de leghangsúlyosabban az első lökhárító tényleg jól sikerült formavilágáról ismerjük majd fel az utcán. A Vito megszokott fazonját még tetszetősebb formába varázsoló új modellek 2024 első félévében jelenhetnek az utakon, sok új műszaki megoldással és a biztonságtechnika legújabb vívmányaival.

Mercedes-Benz eVito: Gyengeségekből erősségek
Teszt

Mercedes-Benz eVito: Gyengeségekből erősségek

Viszonylag sok kritikát kapott tőlünk a tavaly nyáron tesztelt Mercedes-Benz eVito villanyfurgon, persze jogosan. Ezért idén nyáron kíváncsian fogadtunk ismét egy tesztjárművet, hátha sikerült a gyenge pontokat is kijavítani.

Érmek a biztonságért
Technika

Érmek a biztonságért

Továbbra is érdemes jól megfontolni a döntést, ha kishaszonjármű-vásárlás elött állunk. Meglehetősen vegyes eredményekkel zártak a versenyzők az Euro NCAP idei aktív biztonsági tesztjein is.

Mercedes-Benz EQV 300: Kompromisszumkész egyeduralkodó
Teszt

Mercedes-Benz EQV 300: Kompromisszumkész egyeduralkodó

Valódi konkurens nélkül uralja az elektromos luxuskisbuszok piacát a Mercedes-Benz. Ennek fényében nem túl merész dolog kijelenteni, hogy a kategória legjobbjáról beszélünk. Változás ebben csak akkor lehet, ha megérkezik a Volkswagen válasza az ID.Buzz személyében.

Targoncák hozták a tapasztalatokat
Hírek

Targoncák hozták a tapasztalatokat

Közös rendezvényen látta vendégül a sajtó képviselőit a Mercedes-Benz haszongépjárművek importőre és a Jungheinrich Hungária Kft.

Mercedes-Benz V300d 4MATIC Avantgarde: Szarkalábak a smink alatt
Teszt

Mercedes-Benz V300d 4MATIC Avantgarde: Szarkalábak a smink alatt

Ambiciózus árazásával kiemelkedik a luxuskivitelű kisbuszok egyébként nem túl népes táborából a Mercedes-Benz V-osztály Avantgarde változata. Cserébe joggal várhatnak vásárlói kompromisszummentes kényelmet, minőséget és élvonalbeli technológiát.

Előző cikkMinden csepp számít!
Következő cikkElsőrangú másodhegedűs
Már az óvodában is törött kisautó lehetett volna a jelem. De oda nem jártam, viszont apám ZISZ teherautójában gyakran imitáltam a vezetést. Közlekedésmérnökként érkeztem a szakmába, a Hungarocamionhoz. Az itt megismert balesetelemzés mitikus világa elcsábított, szakmérnöki diplomával 30 éve igazságügyi műszaki szakértő vagyok. Az utóbbi két évtizedben európai zsűrik tagjaként részt vehetek az év autóbusza, teherautója és kishaszonjárműve kiválasztásában.