Hirdetés:

Felfrissítette a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzó rendszerét a Scania. Június óta minden Opticruise G25 és G33 automatizált sebességváltóval szerelt teherautó esetében már az új rendszert építették be a rendelést követően.

Ennél is érdekesebb adalék, hogy a 13 literes, hathengeres 309–412 kilowattos (420–560 lóerő) dízelmotorokkal szorgoskodó, Super-hajtásláncú Scania haszonjárművek utólag is felvértezhetőek az új CCAP-rendszerrel. A vitalizációs programot követően azonos átlagsebesség mellett a korábbiaknál két százalékkal kisebb tüzelőanyag-fogyasztás érhető el. Ez a megtakarítás leginkább a dimbes-dombos szakaszoknál jelentkezik és a nagyobb számítási kapacitásnak, intelligensebb algoritmusoknak, valamint a térképadatok optimalizált használatának köszönhető. A régi hagyományoknak megfelelően a CCAP maximálisan kihasználja a Scania erőforrásainak kis fordulatszámon jelentkező legnagyobb forgatónyomatékát. A skandináv griff hívei egészen pontosan kiválaszthatják, hogy haszonjárművük és sofőrje a lehető legkisebb átlagfogyasztást vagy inkább a lehető legnagyobb átlagsebességet priorizálja. Fontos apróság a fent leírtakhoz az utólagos frissítést tervezőknek, hogy a jelentősen megnövelt számítási kapacitás nagy valószínűséggel hardveres cserét is jelent, nem csupán egy új szoftververzió feltöltését.

Svéd torna
Hírek

Svéd torna

További tengelyelrendezéssel, hajtásképlettel, fülkékkel, továbbá egy sor mellékhajtóművel bővíti teljesen elektromos teherautóinak választékát a Scania.

Gázos griffek
Hírek

Gázos griffek

Minden korábbinál jobban óvja környezetét a Scania új biogázmotorja. Hiszen a cseppfolyósított (LNG) vagy sűrített biogázra (CNG) való átállás radikálisan csökkenti a környezeti lábnyomot.

Hollandiában már feszültség van
Hírek

Hollandiában már feszültség van

Megnyitotta első töltőpontját a Daimler Truck, a Traton és a Volvo-csoport közös leányvállalata. A Milence a stratégiai szempontból különösen fontos hollandiai Venlo mellett indította el szolgáltatását.

Nem fogyott, gyarapodott!
Háttér

Nem fogyott, gyarapodott!

Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.

Skandináv komfort
Hírek

Skandináv komfort

Digitálisan „okos” műszerfallal fokozza a járműveiben rejlő lehetőségek mélyebb kiaknázását a Scania. Egyúttal kellemes atmoszférát teremt és jelentősen megkönnyíti a járművezetők munkáját, ezáltal csökkenti a rájuk nehezedő stressz hatásait.

Európai buszgyárak bezárása: Ködbe vesznek?
Háttér

Európai buszgyárak bezárása: Ködbe vesznek?

Finoman szólva is próbára tette a buszos szakmát az elmúlt néhány év. Idén két történelmi gyártó is bejelentette, hogy lehúzza a redőnyt lengyelországi gyárában, és ezzel a komplett buszok európai gyártásának véget vet. Mi vezetett ide, s mi jön ezután?