Hirdetés:

Felfrissítette a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzó rendszerét a Scania. Június óta minden Opticruise G25 és G33 automatizált sebességváltóval szerelt teherautó esetében már az új rendszert építették be a rendelést követően.

Ennél is érdekesebb adalék, hogy a 13 literes, hathengeres 309–412 kilowattos (420–560 lóerő) dízelmotorokkal szorgoskodó, Super-hajtásláncú Scania haszonjárművek utólag is felvértezhetőek az új CCAP-rendszerrel. A vitalizációs programot követően azonos átlagsebesség mellett a korábbiaknál két százalékkal kisebb tüzelőanyag-fogyasztás érhető el. Ez a megtakarítás leginkább a dimbes-dombos szakaszoknál jelentkezik és a nagyobb számítási kapacitásnak, intelligensebb algoritmusoknak, valamint a térképadatok optimalizált használatának köszönhető. A régi hagyományoknak megfelelően a CCAP maximálisan kihasználja a Scania erőforrásainak kis fordulatszámon jelentkező legnagyobb forgatónyomatékát. A skandináv griff hívei egészen pontosan kiválaszthatják, hogy haszonjárművük és sofőrje a lehető legkisebb átlagfogyasztást vagy inkább a lehető legnagyobb átlagsebességet priorizálja. Fontos apróság a fent leírtakhoz az utólagos frissítést tervezőknek, hogy a jelentősen megnövelt számítási kapacitás nagy valószínűséggel hardveres cserét is jelent, nem csupán egy új szoftververzió feltöltését.

Scania 40 R B6x2*4NB teszt: Mit tud a gyakorlatban a villanyos V8?
Teszt

Scania 40 R B6x2*4NB teszt: Mit tud a gyakorlatban a villanyos V8?

Simán fölmegy ez is a hegyre? Rángat vagy sem? Tényleg csendes? Nagyon más belül a dízelmotoroshoz képest? A gyakorlati oldalról ilyen kérdések foglalkoztathatnak egy elektromos teherautó vezetése kapcsán. Nézzük meg, milyen válaszokat ad erre a Scania!

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Bemutató

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai

Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Teszt

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?

Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

Fészekrakó griffmadár
Hírek

Fészekrakó griffmadár

Újabb magyarországi műhellyel bővíti szervizhálózatát a Scania. Immár heten vannak, mint a törpék.