Évek óta rendszeresen felröppenek hírek a levegőmentes kerekekről, azonban úgy tűnik, hogy a Michelin már a célegyenesben tart a fejlesztéssel. Az Uptis valós üzemelési körülmények közötti tesztelését idén több nagyobb flotta is megkezdte.
Számos előnnyel kecsegtet a levegőmentes kerék, hiszen nem kaphat defektet és kiküszöböli a nem megfelelő guminyomás eredményezte problémákat. Ezáltal nem okoz állásidőt, plusz abroncsköltséget, megnövekedett tüzelőanyag-fogyasztást és felesleges hulladékot. Napjainkban a gumiabroncsok ötödét idő előtt leselejtezik, tizenkét százalékukat defektek, illetve durrdefektek, nyolc százalékukat túl kicsi abroncsnyomás okozta rendellenes kopás miatt! Így a Michelin számításai szerint a levegőmentes Uptis évente világszerte akár 200 millió abroncs idő előtti leszázalékolását előzheti meg, ami kétmillió tonna nyersanyaggal egyenértékű. Nem csoda, hogy a francia gyártó jelentős erőforrásokat fordít az Uptis fejlesztésére, és már körülbelül ötven szabadalom kötődik a szerkezetéhez, illetve az anyagához.
Ugyanis ez a kettő a forradalmian új keréktechnika kulcsa. A személyautók és kishaszonjárművek számára kifejlesztett kerékmegoldás egy olyan különleges, gumiból készült térhálós szerkezet segítségével helyettesíti a levegőnyomást, amely elbírja a jármű tömegét, miközben kellő rugalmasságot biztosít a biztonságos és kényelmes közlekedéshez. Úgy tervezték meg, hogy könnyen felszerelhető legyen a járművekre és ne károsíthassák az utakon a gumiabroncsokra leselkedő veszélyek. A Michelin egyik kiemelt partnere, a DHL az idei év végéig közel ötven csomagkézbesítő kishaszonjárművét szereli fel Uptis kerekekkel Szingapúrban. Az első példányokat idén januárban, vagyis a korábban tervezettnél egy évvel hamarabb kezdték valós üzemeltetési körülmények között használni. A DHL a gumiabroncsokkal kapcsolatos problémák kiküszöbölésével a flotta termelékenységének optimalizálását várja az újgenerációs gumiktól. Emellett 2024 végéig a francia posta, a La Poste negyven furgonját is felszerelik Uptis kerekekkel Észak-Franciaországban, ezek közül három már idén június vége óta kézbesíti a leveleket és csomagokat.
Ez a két példa is jól mutatja, hogy a Michelin elsősorban a professzionális kishaszonjármű-üzemeltetőket, különösen a kézbesítőjárműveket célozza meg az Uptis kerékkel. Jelenleg pedig ez az egyetlen levegőmentes kerék a világon, amely immár közel hárommillió kilométert tett meg valós üzemelési körülmények között, közúti forgalomban, három földrészen.
Citroën Traction Avant 11 Commerciale: Előre fogott lovak
Kilencven esztendővel ezelőtt, 1934-ben prezentálta Traction Avant modelljét a Citroën. Az előremutató önhordó szerkezetű, elsőkerék-hajtású konstrukció mai napig meghatározza a korszerű személyautókat, valamint kishaszonjárműveket.
Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek
Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!
Citroën C5 X Plug-in-Hybrid: Avantgárd repülőszőnyeg
Egykor a világ leginnovatívabb márkája volt a Citroën. Bár azóta megszelídült, mégis tartogat az átlagosnál érdekesebb modellt a kínálatában. Ilyen a szabadidő-autónak alacsony, kombinak magas, kupénak pedig túlságosan limuzin, vérbeli crossover is.
Villanybuszokra tervezve
Megjelent a piacon a Michelin első, kifejezetten az elektromos városi buszok követelményeinek megfelelően kifejlesztett gumiabroncsa.
A Michelin fenntarthatósági tervei: Kizöldítik a gumigyártást
Elkötelezte magát a Michelin cégcsoport, hogy 2050-re csak százszázalékosan fenntartható, azaz teljesen megújuló, újrahasznosított, biológiai eredetű vagy más módon környezetkímélő anyagokból készíti a gumiabroncsait.
Gumiabroncsok újrahasznosítása: Fekete körforgás
Óriási mennyiségű abroncsot „dobunk ki” minden évben, ahelyett, hogy ezeket felhasználná az ipar új gumik gyártására. Ezen igyekszik változtatni egy európai kezdeményezés, amelynek élén a Michelin állt koordinátorként.