Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre.
Nem csupán a 18 méteres csuklós buszok kategóriájának legkönnyebb járműveit képviseli az átadott 47 darab új Credobus Econell 18 Next, hanem ezek egyben Európa legkedvezőbb vételárú csuklósai is. A 14 ezer kilogrammos tömegükkel átlagosan három tonnával könnyebbek konkurenseiknél. Ez nem a kisebb tengelyterhelés miatt jelentős, hanem a számítások szerint húsz százalékos tüzelőanyag-megtakarítás, valamint az éves szinten ebből adódó 12 tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátás okán. Az új csuklósokból Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében 32 állt fordába, ahol a Volánbusz összesen 39 új autóbuszt állított forgalomba. A 18 méteresek mellett két Volvo 8900 és öt Credobus Econell 12 szóló busz is érkezett legészakibb vármegyénkbe. Továbbra sem szállunk le a buszokról! Befejeződött ugyanis a Zöld Busz Projekt, amelynek köszönhetően a Volánbusz immár közel száz teljesen elektromos buszt üzemeltet – BYD K9UD, Ikarus 120e és Mercedes-Benz eCitaro típusokat. Hazánk legjelentősebb buszos közlekedési társasága így segíti megóvni a budapesti agglomeráció, valamint hat vármegyeszékhely levegőjének frissességét.
Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.
Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.
Felfedhetjük a győztest
Ezért nem tudtál aludni sem te, sem én az elmúlt hónapokban. Mi május óta hordozzuk ezt a titkot, ti azóta várjátok az eredményt. Azonban most már megoszthatjuk veletek is, ezért elmondom, hogy melyik autóbusz érdemelte ki a Bus of the Year 2025 díjat.
MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]
Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni.
Értünk fényeskedik
Idén júniusban ünnepli fennállásának 125. esztendejét a Hella. Természetesen ezen idő alatt nem ragaszkodtak görcsösen ahhoz az 1908-ban bemutatott, automobilok számára fejlesztett acetilénlámpához, ami elhozta számukra a legelső sikereket.