Hirdetés:

Sok a pocakos kamionos, némelyiküknek a fülkébe való feljutás is kihívás. A kívülállók szerint „csak” esznek, alszanak és vezetnek. Létezik másik út is, csak akarni kell! Követendő példákat mutatunk, remélve, hogy néhányan kedvet kapnak
a változtatásra.

Testileg és lelkileg is kimerítő, stresszes a nemzetközi fuvarozásban dolgozó tehergépkocsi-vezetők élete. Osztom a véleményt, a világ egyik legnehezebb munkája, hatalmas felelősséggel, kalodába zárva. És ezzel párhuzamosan az egészségtelen életmód is borítékolható! Jönnek is a bajok, az elhízás, a cukorbetegség, mozgásszervi nyavalyák és így­ ­tovább. Arról már kevesebb szó esik, hogy a kialvatlan, fáradt, fásult sofőr reakció­ideje megnyúlik, koncentrálóképessége romlik, és egy ­váratlan forgalmi szituációban könnyebben hibázik. Bekövetkezik a baleset, ami megelőzhető lett volna! Tudom, hogy nem mondok újdonságot, s ­néhányan már legyintenek is: hagyjuk már! De ne hagyjuk, nem kell ennek így lennie.

A gyorsan fejlődő járműtechnika számos ponton segíti, megkönnyíti a járművezető életét, de a testével mindenkinek saját magának kell foglalkoznia. Az autós masszázsülés nem elég! Rendszeresen tornázni, edzeni, erősíteni kell, s ehhez most itt egy ragyogó segítség. És még csak fizetni sem kell érte!

Soha nem készült még olyan komplex videósorozat Magyarországon, mint amit a J.S. Logistics Kft. készített tehergépjármű-vezetőknek.
A gyakorlatsorok összeállításához és bemutatásához egy olyan személyi edzőt keresett a cég, aki ismeri a fuvarozás világát és a sofőrök munka­körülményeit. A fuvarvállalat hiánypótló tartalmait a cég YouTube-­csatornáján érhetik el a sofőrök. Az edzésterv több különböző modulból áll össze egy teljes programmá. Ezek együtt egy komplex, 15 perces gyakorlatsort alkotnak, amellyel a járművezetők akár a kötelező pihenőidejük közben, még egy parkolóban is tehetnek egészségükért. A rövidebb epizódok az egyes gyakorlatok részleteit mutatják be, a kombinációs videók pedig az edzések változatosságát segítik. Példamutatóan a vállalat saját kamionjait egy edzőszőnyeggel, gumiszalaggal és egy fix pontra rögzíthető edzőhevederrel látja el. Ezek nem megfizethetetlen eszközök, de egy kis kreativitással akár helyettesíthetők is.

Az egyszerű eszközökkel kitalált programhoz képest a másik végletet mutatta meg az IVECO. Az S-Way fülke 2018-as bevezetésekor igazán egyedi ötlettel állt elő a gyártó. A Fit Cab tanulmány belső tere leginkább egy edzőteremre emlékeztet. Ennek ugyan már súlyos költségvonzatai lennének, de azt szoktuk mondani, hogy az egészség mindent megér!

Tudom, hogy sokszor rendkívüli erőfeszítéseket igényel akár csak egy 15 perces napi testmozgás beiktatása – ezt semmiképpen se keverjük össze a rakodás, meg az iratokkal való gyaloglás során végzett aktivitással –, de megéri! A jó közérzet, az ideális fizikai és mentális állapot nemcsak a vezetőnek jó, hanem minden közlekedőnek is fokozott biztonságot jelent!

Írásunk az ORFK-OBB együttműködésével készült: Országos Balesetmegelőzési Bizottság

A motorosszezon kezdetén: Szempillantás alatt
Háttér

A motorosszezon kezdetén: Szempillantás alatt

Előbújnak a virágok a földből és a garázsok mélyéről a motorkerékpárok is a nap melengető sugarainak hatására. Eszteri Dávid, a Safety Hungary vezetéstechnikai instruktora segített összefoglalni a haszonjárművek és a motorok veszélyes interakcióit.

Gyalogos- és kerékpáros-balesetek: Figyeljünk a védtelenekre!
Háttér

Gyalogos- és kerékpáros-balesetek: Figyeljünk a védtelenekre!

Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) főtitkára a gyalogos- és kerékpáros-közlekedés biztonságának alakulásáról számol be. Haszonjárművel lakott területen közlekedve bizony egy pillanatra sem lankadhat figyelmünk!

Gyalogosok a sötétben: Jól látható, hogy nem látható
Háttér

Gyalogosok a sötétben: Jól látható, hogy nem látható

Bár egyre gyarapodnak a napsütéses órák, továbbra is fokozott veszélyt jelentenek a gyalogos-átkelőhelyek. Járművezetőként időben észre kell vennünk, ha nehezen belátható helyhez közeledünk. Lassítsunk, nézzünk körül – előzzük meg a bajt!

Százéves a Kienzle és VDO tachográf: Menetelő írnok
Történelem

Százéves a Kienzle és VDO tachográf: Menetelő írnok

Természetesen nem az egy négyzetméterre eső faragatlan tuskók feljegyzésére szolgál a tachográf, hiszen az a haszonjárművek menetíró készüléke. Hogyan vált ez az egykor papírkorongra körmölő, mechanikus mérőműszer digitálisan intelligenssé?

Horrorkaravánok: Volt, nincs?
Háttér

Horrorkaravánok: Volt, nincs?

Magyarország tranzitútjain nyugat-kelet irányban mindennapossá váltak 2021-re a horrorkaravánok. A „rakomány” felelőtlen elhelyezése a járműszállító trélereken valódi veszélyforrást jelentett. A hatóságoknak nem volt nehéz dolguk a jelenség kiszűrésére…

Előző cikkCsuklós reménység
Következő cikkUtazó ügynök
Már az óvodában is törött kisautó lehetett volna a jelem. De oda nem jártam, viszont apám ZISZ teherautójában gyakran imitáltam a vezetést. Közlekedésmérnökként érkeztem a szakmába, a Hungarocamionhoz. Az itt megismert balesetelemzés mitikus világa elcsábított, szakmérnöki diplomával 30 éve igazságügyi műszaki szakértő vagyok. Az utóbbi két évtizedben európai zsűrik tagjaként részt vehetek az év autóbusza, teherautója és kishaszonjárműve kiválasztásában.