Sok a pocakos kamionos, némelyiküknek a fülkébe való feljutás is kihívás. A kívülállók szerint „csak” esznek, alszanak és vezetnek. Létezik másik út is, csak akarni kell! Követendő példákat mutatunk, remélve, hogy néhányan kedvet kapnak
a változtatásra.
Testileg és lelkileg is kimerítő, stresszes a nemzetközi fuvarozásban dolgozó tehergépkocsi-vezetők élete. Osztom a véleményt, a világ egyik legnehezebb munkája, hatalmas felelősséggel, kalodába zárva. És ezzel párhuzamosan az egészségtelen életmód is borítékolható! Jönnek is a bajok, az elhízás, a cukorbetegség, mozgásszervi nyavalyák és így tovább. Arról már kevesebb szó esik, hogy a kialvatlan, fáradt, fásult sofőr reakcióideje megnyúlik, koncentrálóképessége romlik, és egy váratlan forgalmi szituációban könnyebben hibázik. Bekövetkezik a baleset, ami megelőzhető lett volna! Tudom, hogy nem mondok újdonságot, s néhányan már legyintenek is: hagyjuk már! De ne hagyjuk, nem kell ennek így lennie.
A gyorsan fejlődő járműtechnika számos ponton segíti, megkönnyíti a járművezető életét, de a testével mindenkinek saját magának kell foglalkoznia. Az autós masszázsülés nem elég! Rendszeresen tornázni, edzeni, erősíteni kell, s ehhez most itt egy ragyogó segítség. És még csak fizetni sem kell érte!
Soha nem készült még olyan komplex videósorozat Magyarországon, mint amit a J.S. Logistics Kft. készített tehergépjármű-vezetőknek.
A gyakorlatsorok összeállításához és bemutatásához egy olyan személyi edzőt keresett a cég, aki ismeri a fuvarozás világát és a sofőrök munkakörülményeit. A fuvarvállalat hiánypótló tartalmait a cég YouTube-csatornáján érhetik el a sofőrök. Az edzésterv több különböző modulból áll össze egy teljes programmá. Ezek együtt egy komplex, 15 perces gyakorlatsort alkotnak, amellyel a járművezetők akár a kötelező pihenőidejük közben, még egy parkolóban is tehetnek egészségükért. A rövidebb epizódok az egyes gyakorlatok részleteit mutatják be, a kombinációs videók pedig az edzések változatosságát segítik. Példamutatóan a vállalat saját kamionjait egy edzőszőnyeggel, gumiszalaggal és egy fix pontra rögzíthető edzőhevederrel látja el. Ezek nem megfizethetetlen eszközök, de egy kis kreativitással akár helyettesíthetők is.
Az egyszerű eszközökkel kitalált programhoz képest a másik végletet mutatta meg az IVECO. Az S-Way fülke 2018-as bevezetésekor igazán egyedi ötlettel állt elő a gyártó. A Fit Cab tanulmány belső tere leginkább egy edzőteremre emlékeztet. Ennek ugyan már súlyos költségvonzatai lennének, de azt szoktuk mondani, hogy az egészség mindent megér!
Tudom, hogy sokszor rendkívüli erőfeszítéseket igényel akár csak egy 15 perces napi testmozgás beiktatása – ezt semmiképpen se keverjük össze a rakodás, meg az iratokkal való gyaloglás során végzett aktivitással –, de megéri! A jó közérzet, az ideális fizikai és mentális állapot nemcsak a vezetőnek jó, hanem minden közlekedőnek is fokozott biztonságot jelent!
Írásunk az ORFK-OBB együttműködésével készült: Országos Balesetmegelőzési Bizottság

Teherautók a városi forgalomban: Javuló kilátások
Habár a segédrendszerek egyre éberebbek és az előírások is szigorodnak, baleset-megelőzés szempontjából még mindig a járművezetőre hárul a legnagyobb felelősség. Legyünk figyelmesek, óvatosak és előzékenyek!

Buszban biztonságban
Amikor a sítáborba induló busz ablakaiból boldogan kitekintő gyermekeiknek búcsút intettek a szülők, biztosan azzal a jó érzéssel engedték el őket, hogy az utazás során nem érheti baj őket. A kiváló állapotban lévő járműben és a felkészült, kipihent pilóták kezeiben jó helyen vannak.

Indulás előtti digitális ellenőrzés: Nincs helye mulasztásnak
Bár a KRESZ mindenki számára előírja a napi ellenőrzéseket, ezt sokan csak ajánlásnak tartják. Azonban a haszonjárművek esetében emberéletek múlhatnak egy időben fel nem ismert műszaki hibán. Segítség vagy újabb nyűg, ha digitalizálják a reggeli rutint?

Szigorodó biztonsági követelmények: Mindannyiunkért!
Legkésőbb jövő nyártól kicsit nyugodtabban alhatunk. De nem vezetés közben! Ugyanis 2024 júliusától minden újonnan forgalomba helyezett haszonjárműnek teljesítenie kell a szigorúbb általános járműbiztonsági rendelet előírásait.


Közlekedésbiztonsági helyzetkép 2022: Pozitív tendenciák, de nem lehet hátradőlni…
A tavalyi közlekedésbiztonsági eredményekről Óberling József rendőr ezredest, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetőjét kérdeztük.