Csehország terepjárós ékköve, a Torsus bejelentette együttműködését a futómű-specialista JRZ Suspension Engineering céggel. A hír elsőre unalmasnak hangzik, ám izgalmas új erényekkel vértezi fel a terepjáró kishaszonjárműveket.
Még az eddigieknél is lágyabb, komfortosabb és biztonságosabb futást biztosítanak az új futóműalkatrészek, amelyek máris elérhetők a Terrastorm kishaszonjármű összes változatához. Vélhetően azokat sem hagyják keseregni, akiknél már felkavarta a szelet a földvihar, és ők utólag is felvértezhetik majd a JRZ Suspension Engineering rugóival és lengéscsillapítóival szeretett terepfurgonjukat. Az megérdemli a törődést, hiszen a Volkswagen Crafter és MAN TGE testvérek bázisán „garázdálkodó” Torsus Terrastorm nemcsak látványosabb gazdatesteinél, hanem terepjáró képességeinek köszönhetően a burkolt utakról letérve szó szerint faképnél hagyja őket. Átgázol a 820 milliméter mély vízmosáson és leküzdi a 65 százalékos, azaz 29 fokos emelkedőket is. Ezzel teljesíti a legtöbb katonai jármű számára előírt hatvan százalékot! A magas építésmód ellenére 28,4 fokos oldaldőlésig stabilan viselkedik. Sajnos az utóbbi három esztendőben jelentősen,
19 ezer euróval megemelkedett a Torsus Terrastorm legfapadosabb Cargo kivitelének alapára, ami immár 76 580 eurót kóstál.
Az utasszállító Coach és a bányaipari Minesite variánsok 91, illetve 93 ezer, míg a csúcsnak számító Camper és Ambulance pedig 130 ezer eurós indulóáron kelleti magát.
Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?
Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró
Ahogy a jeti amerikai rokona, úgy az Isuzu eddigi legnagyobb pickupja is nagy lábon él. Szó szerint, hiszen közel méteres átmérőjű abroncsaival akkor sem jön zavarba, ha a legközelebbi, gőzölgő vulkánhoz egy alattomos gleccseren keresztül vezet az „út”.
Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló
Zwickauból, a Trabant szülővárosából származik. Mégsem kell bele negyvenes keveréket kotyvasztanunk, hiszen nem kétütemű, hanem elektromos. Sőt, a kékes füstöt eregető, harsány hengerpár helyett két villanymotor lesi hangtalanul talpunk rezdüléseit.
Tasman ördög
Már a Kia is? Igen, ők is beszállnak a pickupok piacára. Nem is akármivel, már amennyire a most még bőszen rejtegetett Kia Tasman szögletes sziluettjéből kivehető.
Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai
Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.