Hirdetés:

Kérsz egy erős feketét? Valójában a zöldnél is zöldebbet, hiszen az Opel Mokka Electric szervizautó egy gramm káros anyagot sem bocsát ki – legalábbis nem ott, ahol közlekedik –, cserébe praktikusabb egy kombinál. Na jó, ne túlozzunk, stílusosabb náluk!

Számos konyhai eszközünk, valamint a legalább háromszor felfőzött török kávé mellett a 2012-ben porondra lépett Opel Mokka is a híres jemeni kikötőváros nevét viseli. A kompakt szabadidő-autó második generációja átköltözött a Stellantis cégcsoport CMP-platformjára. Ezzel csatlakozott az ezen a padlólemezen pöffeszkedők népes táborához – többek között a Citroën C4 X, a DS 3 Crossback, a Jeep Avenger és a Peugeot 2008 típusokhoz. Ráadásul belevezették még az áramot is. Mostantól pedig a műhely- és szervizautónak kialakított változata is elérhető, köszönhetően a rakterek német specialistájának.

Innen senki sem mondja meg róla, hogy nem két gyermekülés a rakomány, hanem egy fiókrendszer

A Bott cég vario3 fiókrendszerét a Mokka haszonjárműves feladatokhoz nem éppen ideális belsőteréhez igazították. Egy karosszériához rögzített, stabil biztonsági keret ad neki otthont. A könnyű, mégis masszív rendszer modularitását jól szemlélteti, hogy abban az esetben sem kell tehertaxit rendelnünk, ha hazafelé szeretnénk meglepni magunkat pár rekesz szénsavas malátalével. Ilyenkor egyszerűen, két mozdulattal kiemelünk és a műhelyben hagyunk egy szerszámokkal teli modult, hogy felszabadítsunk pár liter rakteret. Pompás, hiszen nincs mindenkinek szüksége a modulegyterűek hatalmas raktérfogatára. Sőt, még a kombik 1,5 köbméteres csomagtere is pazarló lenne számukra, azonban a kiskategóriás haszonjárműveket unalmasnak tartják. Ráadásul adnak környezetünkre, a fenntarthatóságra és a vállalkozásuk megítélésére. Ezért nem kényszerítik magukat és munkatársaikat szmokingba, de legalább egy stílusos, elektromos járműből szeretnének kiszállni franciakulccsal a kezükben. Párás szemmel hálálkodhatnak a rüsselsheimieknek, hogy rájuk is gondoltak!

A vario3 rendszerrel kihozták belőle a maximumot a Bott szakemberei

Annál is inkább, mivel a kis elektromos Opel Mokka sokkal több annál, minthogy egyszerű divattárggyá avanzsálódjon. A száz kilowattos villanymotor egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő, egyben forgatónyomaték-növelő hajtóművön keresztül adja át a 260 newtonméteres forgatónyomatékát a könnyűfém keréktárcsáknak. Utóbbi érték nullától egészen 3700-as percenkénti fordulatszámig áll rendelkezésünkre. A WLTP-szabvány szerint a bruttó 50 kilowattóra kapacitású akkumulátorok 338 kilométer hatósugarat tesznek lehetővé. Természetesen még ennyit sem tudunk megtenni vele akkor, amikor az elektronika 150 kilométer/órás sebességig engedi szaladni a villanylovakat. Valójában felesleges száguldozni az elektromos járművekkel, hiszen urbánus környezetben úgysem szabad, országúton pedig drasztikusan lecsökken a hatósugaruk.

A rekuperáció képességével is felvértezték a „Zöld Angyalt”, így a fékrendszert kímélve visszanyerheti a mozgási energiája egy részét. Persze ettől még nem lesz perpetuum mobile a Mokka Electric, szüksége van külső energiaforrásra is. Ezért, amikor sikerül elérnünk egy tankoldába, akkor 100 kilowattos, egyenáramú gyorstöltővel harminc perc alatt húszról nyolcvan százalékosra szívja magát elektronokkal a Mokka. A váltóáramért már nem lelkesedik ennyire, legfeljebb 11 kilowattos teljesítménnyel töltekezhetünk, ami alsó hangon is bő ötórás kényszerpihenőt jelent. Ennek megfelelően érdemes ezt az esti időszakra időzíteni, hiszen egy fürge szervizautónak aligha akad ennyi felesleges szabadideje napközben. Így vagy úgy, de alig várjuk, hogy az érzékeny lelkivilágú olasz kávégépek szerelői átüljenek a formás villanymokkákba. Mokkával a mokkák megmentéséért!

Opel Blitz 1.5-23 COE: Isteni szikra
Történelem

Opel Blitz 1.5-23 COE: Isteni szikra

Közel száz esztendeje elkóborolt bárányként lapultak egy poros magángyűjteményben annak az Opel Blitz furgonnak a fényképei, amely nemcsak megjelenésekor, hanem évtizedekkel később is alapjaiban felforgatta volna a kishaszonjárművekről alkotott képet.