Hirdetés:

Mi köze az új Vario Liner pótkocsinak Elvishez? Nos, a rock and roll királyához legfeljebb annyi, hogy hasonlóan zseniális a maga nemében. Az ELVIS szállítmányozói szövetséghez annál inkább, ugyanis az itt felmerült gyakorlati igények hívták életre.

Kiváló példája az ELVIS Vario Liner félpótkocsi annak, hogy egy nagy járműgyártó jól bevált terméke, egy kis felépítményező vállalkozás egyedi igényekhez könnyen igazodó rugalmassága és egy szélesebb körben jelentkező üzemeltetői elvárás találkozása mennyire innovatív és hatékony megoldást szülhet. A több mint kétszáz európai partnert összefogó ELVIS AG közúti szállítmányozói szövetségnél felmerült az igény egy olyan dupla rakszintű, függönyponyvás félpótkocsi iránt, amely minden eddiginél gyorsabban, biztonságosabban és kényelmesebben használható elsősorban részrakományok szállítása esetén. A választ az egyedi felépítményeket és pótkocsikat készítő német családi vállalkozás, a Wiese GmbH adta meg az Európa-szerte igen népszerű Krone Vario Liner függönyponyvás félpótkocsi alapján. A három fél szoros együttműködésében született meg az új ELVIS Vario Liner.

A második rakszint elemeinek magassága egy villás targoncával rendkívül gyorsan és egyszerűen változtatható a reteszelés automatikus kioldásának köszönhetően

A modell újdonsága abban rejlik, hogy a második rakszint szegmensenként különálló elemeinek magassága rendkívül egyszerűen változtatható. Elég csak betolni a targonca villáit a modulelemek nyílásaiba, és a biztonsági reteszelés máris automatikusan kiold a kívánt magasság beállításához. Az eddigi megoldásokkal ellentétben tehát a járművezetőnek nem kell manuálisan oldania a reteszt, továbbá elkerülhető ennek akaratlan kinyitása. Ezáltal lényegesen gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb a be-, illetve kirakodás.

Az új ELVIS Vario Liner megkönnyíti az eltérő méretű és tömegű rakományok optimális „tetriszezését” a raktér lehető legjobb kihasználása, a minél alacsonyabb tömegközéppont biztosítása és a rakománykárok elkerülése érdekében

A szegmensenként változtatható magasságú dupla rakszint előnyei pedig kézenfekvők. A pótkocsiban akár 62 raklapnyi áru is elhelyezhető, egyszerre raklapos, illetve hosszú rakományok is szállíthatók, valamint mindig optimálisan kihasználható a raktérkapacitás. Továbbá elkerülhetők a helytelen rakodásból eredő árukárok, például amikor túl nehéz rakományokat tesznek egymásra. Ráadásul az új ELVIS Vario Liner félpótkocsi DIN EN 12642 Code XL tanúsítással rendelkezik, ADR-es áruk szállítására is alkalmas. Hátulról vagy oldalról is rakodható, és persze szériafelszerelése az emelhető tető. Sőt, a megerősített alvázkeretnek és rakoncáknak köszönhetően az elődjénél nagyobb stabilitásával is kitűnik. A különösen masszív megvezetők pedig megakadályozzák a második rakszint megdőlését. A tesztelési fázis sikeres befejezése után az ELVIS AG szövetségtől az idei év eleje óta már közvetlenül megrendelhető új pótkocsi tehát egyértelműen hozzájárul a közúti fuvarozás hatékonyságának és biztonságának fokozásához a fenntarthatóság jegyében.

Előző cikkExvillámhárító
Következő cikkPorhintés
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.