Hirdetés:

Legyen szó kishaszonjárműről vagy pótkocsiról, a Continental mindkettőnek tud újdonsággal szolgálni. Íme, a fenntarthatóság jegyében született Conti VanContact Ultra, Conti EcoPlus HT3+ és Conti Hybrid HT3+ gumiabroncs.

Rohamléptekkel gyarapodik a városi kézbesítést végző járművek mennyisége az utakon, egy német felmérés szerint 2025-ig évente hét százalékkal nő majd ez a piac. Ebből kiindulva elsősorban csomagkiszállítók és kisiparosok haszonjárműveire fejlesztette ki a Continental az új VanContact Ultra nyári abroncsot. Ez a termék még városi környezetben is elősegíti a gazdaságosabb üzemelést, ugyanis kis gördülési ellenállást, nagy futásteljesítményt és masszív felépítést nyújt, mindemellett kis zajszinttel gördül az utakon. Mindezt többek között a funkcionalizált polimerek legújabb generációjának használatával, a külső vállöv zárt futófelületi kialakításával és az oldalfalak megerősítésével érték el. Idén összesen húszféle méretváltozatban kezdik el az új abroncs gyártását 15 és 17 col közötti peremátmérővel, akár 1450 kilogramm teherbírással, vagyis 121-es terhelési mutatóval és akár 210 kilométer/óra sebességhatárral. A VanContact Ultra az európai címkerendszerben B minősítést kapott a gördülési ellenállásra, A-t a nedves úton mért fékútra és szintén B-t a gördülési zajszintre.

A Continental VanContact Ultra nyári abroncs elsősorban a városi csomagkiszállítást végző kishaszonjárművek üzemelési körülményeinek szem előtt tartásával született

Ugyancsak a gazdaságos és mérsékelt szén-dioxid-kibocsátású közlekedésre optimalizálta a Continental a hosszú távú fuvarozásban használt nehéz-tehergépkocsikhoz kínált EcoPlus abroncscsaládot. A tavaly bemutatott EcoPlus HS3+ kormányzott és EcoPlus HD3+ hajtott abroncs után most piacra került a korszerűsített EcoPlus HT3+ pótkocsigumi is. A fejlesztők innovatív keverékanyag használatával, a futófelület kétrétegű felépítésével és csúcsszínvonalú gyártástechnológiai megoldásokkal csökkentették az abroncs gördülési ellenállását, illetve növelték a kopásállóságát. A mintázati árkok új geometriája pedig kedvezőbb nyomáseloszlást biztosít a teljes futófelületen, egyenletesebb kopást eredményezve. Így a gyártó kimagasló tüzelőanyag-hatékonyságot és kiváló újrafutózhatóságot ígér az EcoPlus HT3+ kapcsán. Míg az új „három hegycsúcs és hópihe” jelölés azt igazolja, hogy a termék téli útviszonyokhoz is megfelel, miközben nedves úton is élenjáró fékezhetőséget biztosít, igazolja az abroncs címkéjén az ebben a paraméterben elért A osztályzat.

A Continental EcoPlus HT3+ pótkocsiabroncs az elődjéhez képest kisebb gördülési ellenállást és jobb kopásállóságot kínál, továbbá téli használatra is megfelel

A regionális fuvarozásban alkalmazott nehéz-tehergépjárművekhez ajánlott Hybrid termékcsalád pótkocsitengelyre való tagja is megújult. A Hybrid HT3+ elnevezésben megjelent + jel többek között arra utal, hogy a futófelület újfajta kialakítása még nagyobb futásteljesítményt biztosít. Ezenkívül felkerült az oldalfalára a „három hegycsúcs és hópihe” szimbólum, vagyis az új termék egész évben használható. Különleges tervezésű mintázati árkai és továbbfejlesztett lamellái még jobb tapadást nyújtanak nedves felületen, illetve téli útviszonyok esetén. Emellett a Hybrid HT3+ is kiváló tüzelőanyag-hatékonyságot szolgáltat az üzemeltetőknek. A Continental új haszonjárműabroncsai tehát több oldalról is hozzájárulnak a gazdaságos és környezetkímélő, azaz fenntartható fuvarozás megteremtéséhez.

A Continental Hybrid HT3+ pótkocsiabroncs a nagyobb futásteljesítmény mellett „három hegycsúcs és hópihe” minősítést kapott