Hirdetés:

Lovak közé csap a Ford is a kishaszonjárművek villamosításában. A most beharangozott E-Transit Custom kisáruszállítót ugyanis hamarosan három további elektromos modell követi. A gyártó egyelőre szűken méri az információkat, de azok igen ígéretesek.

Idén márciusban elindult a tisztán elektromos hajtású Ford E-Transit sorozatgyártása, ami egyben egy új korszak kezdetét is jelenti a kék oválissal azonosított márka életében. A Ford ezért máris beharangozta következő villanyos kishaszonjárművét, az E-Transit Custom modellt, amelyről szeptemberben ad majd részletesebb tájékoztatást és 2023 második felében kezdi gyártani. Ezt követi 2024-ig a Transit Courier kisáruszállító, valamint a Tourneo Custom és a Tourneo Courier személyszállítók tisztán elektromos hajtású kiviteleinek bevezetése.

Nem csak a hajtásban különbözik

Annyi már bizonyos az E-Transit Custom modellről, hogy a hatótávolsága az első gyári tesztek alapján elérheti akár a 380 kilométert is, ami ebben a járműkategóriában a legtöbb alkalmazás esetén bőven elegendőnek számít egy munkanapra. Ráadásul a helyileg tiszta működésű furgon egyenáramú gyorstöltésre is alkalmas lesz, hogy a lehető legrövidebb idő alatt pótolni lehessen a felhasznált energiát. Szintén fontos sok üzemeltető számára, hogy a zöld modell vontatási kapacitása megegyezik majd a dízelüzemű változatokéval. Ma ez az elektromos gépjárművek esetében még nem magától értetődő! Mindehhez jól megkülönböztethető, modern stílusú külső megjelenés társul, teljes LED-es külső világítással.

Egy kis e betűt is elrejtettek a hűtőrácson a tervezők

A Ford fejlesztői alaposan tanulmányozták a kishaszonjárművek felhasználási szokásait is. Ennek eredményeként született meg a ProPower Onboard megoldás, amellyel különféle szerszámok, munkaeszközök és lámpák áramellátása biztosítható a munkaterületeken.

Sokkal modernebb hatású az E-Transit Custom áttervezett orra a dízelüzemű társaihoz képest

Természetesen az E-Transit Custom modellhez is rendelkezésre áll majd a Ford Pro szolgáltatáscsomag, amellyel még tovább fokozható a jármű termelékenysége. Ennek keretében egyetlen átfogó platformon keresztül érhetők el olyan telematikai, töltési, szervizelési és finanszírozási megoldások, amelyekkel növelhető az üzemidő és csökkenthetők az üzemeltetési költségek.

A jobb első fényszóró alatt található a töltőcsatlakozó, amely így szemből és oldalról is jól hozzáférhető

Az E-Transit Custom a Ford Otosan törökországi gyárában, Kocaeli tartományban készül majd. A Ford török vegyesvállalata nemrég jelentette be, hogy kétmilliárd eurós beruházást hajt végre üzemeiben. Ezenkívül betársult abba a projektbe, amelynek célja felépíteni Európa egyik legnagyobb haszonjárműipari akkumulátorgyárát. Ez az egység az évtized közepétől 30-45 gigawattóra éves kapacitással termel majd.  

Hátulról is egyértelműen megkülönböztethető a Transit Custom elektromos hajtású változata, a lámpák, a hátfalajtók és a lökhárító is eltérő kialakítású

Környezetvédelmi aktivista

Mindemellett az is jól mutatja a Ford európai ágazatának elkötelezettségét a tisztán elektromos hajtású gépjárművek elterjesztése iránt, hogy csatlakozott 27 másik vállalathoz egy nagyszabású kezdeményezésben. Együttesen benyújtottak egy petíciót az Európai Uniónak azzal a céllal, hogy 2035-től kizárólag helyileg nulla károsanyag-kibocsátású új személygépkocsikat és kishaszonjárműveket lehessen forgalomba helyezni Európában. Ezenkívül kötelező érvényű célkitűzéseket is megfogalmaztak a töltőinfrastruktúra kiépítésére vonatkozóan. Ugyanis ezek a lépések is elengedhetetlenek ahhoz, hogy Európa a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben foglaltaknak megfelelően 2050-re teljesen szén-dioxid-semlegessé váljon.

A tervek szerint 2024-ben már kilenc teljesen elektromos hajtású típus szerepel majd a Ford európai kínálatában, négy személyautó és öt kishaszonjármű. Kellenek is majd ezek, hiszen az EU június elején elfogadta a gyártók kezdeményezését, hogy 2035-től ne lehessen fosszilis tüzelőanyaggal működő új személyautókat és kishaszonjárműveket forgalomba helyezni. Első körben az Európai Parlament döntött a szén-dioxid-kibocsátás száz százalékos csökkentéséről, ennek menetét és formáját a tagállamokkal egyeztetve dolgozzák majd ki

Persze egy járműgyártónak ehhez messze nem elegendő csupán a termékeit „megtisztítania”. Példamutató, hogy a Ford európai üzemeiben már csakis száz százalékig megújuló forrásból származó elektromos áramot használnak fel. A márka saját, BlueOval elnevezésű töltőhálózata pedig már több mint 300 ezer pontot számlál Európa-szerte. A Ford tehát minden téren egyre szaporább ütemben halad a zöldülés felé.