Hirdetés:

Továbbra is érdemes jól megfontolni a döntést, ha kishaszonjármű-vásárlás elött állunk. Meglehetősen vegyes eredményekkel zártak a versenyzők az Euro NCAP idei aktív biztonsági tesztjein is.

Összesen 21 kishaszonjármű aktív biztonsági felszereltségét értékelte a független szakmai szervezet. Az idei a második év, hogy valós tesztek során vizsgálták a ráfutásgátló és automatikus vészfékező funkciókat, mind autók, mind kerékpárosok és gyalogosok esetében is. Ezenkívül vizsgálták a sávtartó, a sávelhagyásra figyelmeztető és a holttérfigyelő rendszereket is. Beleszámít a pontozásba a sebességkorlátozásokat megjelenítő rendszer, az éberségfigyelő és az övbecsatolásra figyelmeztető funkciók megléte vagy hiánya.

A személyautók töréstesztjeinél már hosszú évek óta beleszámít a pontozási rendszerbe és így az összesített csillagos eredménybe, hogy az adott jármű rendelkezik-e megfelelő aktív biztonsági rendszerekkel. A haszonjárműveknél ezek megléte fokozott követelmény, hiszen méretük és tömegük miatt hatványozottan érdemes eleve megelőzni a veszélyes helyzeteket. A balesetek esetében ugyanis a „kisebb”, védtelenebb fél jár rosszabbul.

A legjobb eredményt, 88 százalékot, a Fiat Ducato érte el, és ezzel az első platina kitüntetésre jogosult. A Ducato tesztről készült videó tanúsága szerint a balesetveszélyes helyzetek minden résztvevője teljesen ép bőrrel úszná meg a szituációt. Négy kishaszonjármű nyerte el az arany minősítést. A Ford Transit Custom, a Ford Transit, a Mercedes-Benz Vito és a Volkswagen Transporter. Mind 60-70 százalék között szerepelt a megmérettetésen. Hét jármű az ezüstéremhez és szintén hét a bronzéremhez elégséges teljesítményt tudta nyújtani. Az Euro NCAP bizottsága a bronz minősítésű autókat már nem is javasolja megvételre, illetve létezik egy kifejezetten „nem ajánlott” kategória is. Idén ezt a Nissan Interstar érdemelte ki, a mindössze 18 százalékos teljesítményével.