Felhívhatják a környező járművek vezetőinek figyelmét a jelenlétükre a Navistar égisze alá tartozó iskolabuszok és sürgősségi járművek.
Az Audi és a Navistar közös projektjében arra keresik a választ, hogy miként fokozható a biztonság a forgalom többi résztvevőjének jobb tájékoztatásával. Az Amerikai Egyesült Államokban évente 25 ezer személyi sérüléssel járó baleset történik az iskolabuszok közvetlen környezetében. A mentőautók ütközései 1500 sérülést okoznak és közel 100 ezer tűzoltó szenved sérülést a forgalomban. A Gyermekszállítás táblával megjelölt és mindkét oldali irányjelzőjét egyszerre működtető jármű mellett hazánkban is tilos elhaladni, a tengerentúlon még a busz oldalából kihajtható STOP tábla is jelzi ezt. Becslések szerint ennek ellenére mégis évi 17 millió (!) alkalommal hagyják figyelmen kívül ezt a tilalmat az amerikai vezetők.
Ezért a járműkommunikációt (V2X) alkalmazó új rendszer figyelmezteti az IC Bus iskolabusz vezetőjét, ha olyan sebességgel közelít egy jármű, hogy az feltételezhetően nem áll majd meg. Így időben szólhat az éppen leszálló nebulóknak, hogy semmi esetre se lépjenek az úttestre. Természetesen a közelben álló iskolabuszra utaló figyelmeztetés az Audi fedélzetén is megjelenik. Amennyiben egy International márkájú mentő- vagy tűzoltóautó közelít a német prémiumautóhoz, akkor a hallható jelzés mellett még az érkező kéklámpás irányát is mutatja a műszerfalon. Így a személyautó gyorsabban szabad utat biztosíthat a vonuló sürgősségi járműnek, amelynek küldetésében minden másodperc számít.