Rtech Fabrications Retro Truck Restomods: Gördülő magasles

Hirdetés:

Jay Leno olyan platóssal riogatta Burbank jónépét, amitől a pszichedelikus szerekre fogékony kaliforniaiak is csak pislogtak.

Még a tejútrendszer egyik legnagyobb autórajongójának, a mintegy 340 különleges járműből álló gyűjteménye mellett a Jay Leno’s Garage hatodik évadát koptató „garázsmesternek” is leesett az álla az 1966-os Chevrolet Ponderosa láttán. A műalkotás megálmodója a családi vállalkozásként működő Rtech Fabrications műhely, akik a bő két Magyarországnyi méretű, festői Idaho tagállam, Coeur d’Alene városában szorgoskodnak. Az átalakítás minőségéről tanúskodik, hogy lazán elhisszük neki a gyári karosszériát, holott az 1960 és 1966 között készült Chevy C/K-sorozatú teherautókból soha nem gyártott duplafülkés kivitelt a General Motors. Az már csak hab a tortán, hogy a kiindulási alapot szolgáltató 1966-os Chevrolet C30 gyárilag nem rendelkezett összkerékhajtással, hiszen az a K-sorozat kiváltságának számított. Sebaj, a jenki srácok ezt is megoldották. Tekintélyes méreteivel és 4445 milliméteres tengelytávjával az amerikai forgalomból is kiemelkedik a Ponderosa.

A bugyikék árnyalat némiképp ellensúlyozza a Chevy brutális megjelenését

Az 5,9 literes, „sorhatos”, 410 kilowatt teljesítményű (550 lóerős) Cummins dízelmotor bődületes erejét egy ötfokozatú manuális sebességváltó és egy kétfokozatú osztómű továbbítja az elöl Dana 60, hátul differenciálzárral felvértezett Dana 70 merevtengelyekhez. Aki jártas az amerikai terepjárók világában tudja, hogy ez milyen robusztus hajtásláncot jelent. Szükség is van rá, hiszen amikor azt mondjuk 1898, akkor nem Hawaii annektálására gondolunk, hanem a vígan fütyörésző Cummins forgatónyomatékára, newtonméterben! Ez a masszív építésmód a 3765 kilogrammos saját tömegen is visszaköszön. Igaz, ebbe már a teli, 227 literes tüzelőanyag-tartály is beletartozik. Ezek után szinte bagatellnek tűnik a 275 ezer dolláros, hajszál híján 90 millió forintos indulóár. És akkor a mustársárga 1972-es Chevy K50 crew cab pickupról még nem is regéltünk. Egy okkal több, amiért érdemes megnézni a kisfilmet!

A Bilstein lengéscsillapítók küzdelmes feladata, hogy a közel négytonnás Chevy többé-kevésbé odaérkezzen, ahová a járművezető szeretné