Magabiztosan aposztrofálja a szívósság következő generációjának vadonatúj típuscsaládját a Western Star. A 49X építőipari teherautó a márka eddigi lemaradását legyőzve egyből a technikai élvonalba ugrik.
Évről évre a Freightliner arat a nehézkategóriájú tehergépjárművek eladási listáján a tengerentúlon. Ezúttal viszont a Daimler-csoport másik, a számok és dizájn tekintetében jócskán lemaradt teherautós márkája, a Western Star is lehetőséget kapott a látványos szépítésre.
Az új típuscsalád tervezését egy teljesen új alvázkerettel kezdték, ez önmagában 160 kilogramm tömegcsökkenést eredményezett. Ám ez nem jelenti, hogy elpuhult volna, így is sokkal merevebb elődjénél, azonban további, még masszívabb profilok és például eszközhordozó megerősítések is választhatók. A gépháztetőt is nagy szilárdságú, mégis pehelysúlyú kompozit anyagból készítették.
Az új alvázra a szegmens legnagyobb fülkéjét rajzolták, amely könnyebbsége ellenére több mint tíz százalékkal tágasabb helyet és komfortosabb életteret kínál bármelyik vetélytársánál. A felárért kapható extra belső kialakítás pedig csak hab a tortán. A többek között elegáns faborítást és steppelt (gyémántmintás varrás) kárpitozást kínáló opció ugyanis még a legporosabb bányában is fényűző munkakörülményeket teremt.
Magabiztosan halad
Bemutatásakor két lehetőség közül is választhatnak az erőre éhező vásárlók. A 14,8 literes Detroit DD15 erőforrás teljesítménye 371 kilowatt (505 lóerő), forgatónyomatéka pedig 2372 newtonméter. Vetélytársai közül leginkább a ThermoCoasting funkció emeli ki, amely optimális hőmérsékleten tartja a motort regenerálás közben, megakadályozva a nem kívánt visszahűlést. A Volvo 16,1 literes egységének piaci kivezetésével a kontinens legnagyobbjának járó elismerést zsebelte be a másik, DD16 kódjelű erőforrás. A valójában 15,6 literes motor 441 kilowatt (600 lóerő) teljesítményt mozgósít 2780 newtonméter nyomaték társaságában.
Teljesen átszabták továbbá a Detroit DT12 fantázianévre hallgató – tizenkét előremeneti és két hátrameneti fokozatot kínáló – automatizált sebességváltót, amelynek legszívósabb VX-változata akár 150 tonna terheléssel is könnyedén megbirkózik. Menetmódjai a legkülönbözőbb felhasználási területeken segítik a járművezetőt a gondtalan előrejutásban. A hangzatos Rock-Free mód például nem a klasszikus zene rajongóinak kedvében jár, sokkal inkább elakadás esetén hintáztatja ki a megrekedt járművet a sárból! Az Off-Road állás nevéhez hűen zökkenőmentes haladást kínál extrém terepen, a Power Launch nagy terhelésnél is dinamikus elindulást biztosít, miközben óvja a tengelykapcsolót és az egész hajtásláncot.A váltó mellékhajtása pedig fokozott rugalmasságot és masszívabb kihajtást biztosít.
Őrangyalként véd
A Detroit Assurance nem egy michigani biztosítótársaság, hanem az új generációs Mercedes-Benz Actros típusban megismert innovatív vezetéstámogató rendszerek helyi gyűjtőneve. A ráfutásgátlós adaptív sebességszabályozó egészen álló helyzetig működik, emellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és automatikus távolsági fényszórót is kínál. A holttérfigyelője vagy éppen az Active Brake Assist 5 automatikus vészfékrendszer is éppúgy részese a szoros biztonsági hálónak. Mindkettő felismeri a védtelen közlekedőket is, ami elengedhetetlenül fontos városi környezetben és olyan munkaterületeken, ahol bámelyik pillanatban a holttérbe kerülhet egy védtelen járókelő.
A holttérfigyelő és az automatikus vészfékrendszer azonnal figyelmezteti a vezetőt a jármű körül leselkedő potenciális veszélyforrásokra. Baj esetén szó nélkül közbe is avatkozik
A portlandi gyártó a 49X meggyőző megoldásai és divatos megjelenése révén méltán érdemelheti ki a nagy újító szerepét a többek között az építőipari, erdészeti és bányászati járműveket tömörítő „vocational truck” kategóriában.