Dodge Ram SRT-10: Hasznos izompacsirta

Hirdetés:

Mindössze három éven át és csekély tízezer példányban gyártották, mégis százezrek titkos vágya maradt a világ akkori legerősebb pickupja. A Dodge Ram SRT-10 két évvel a hivatalos bemutatása után indult rövid hódító útjára.

Egyértelműen a gépháztető alatt rejlik a nem éppen hétköznapi platós legnagyobb durranása. A nyers erejéről elhíresült Dodge Viper sportautóból származó, 8,3 literes V10-es benzinmotor kereken 500 lóerőt indít a hátsó tengely felé. A szédületes teljesítményt és 712 newtonméter forgatónyomatékot biztosító erőforráshoz a mérnökök egy hatfokozatú kézi sebességváltót párosítottak. Ezzel a 120 éves múltú gyártó sportplatósa már 2002-es bemutatása pillanatában elnyerte a minden idők leggyorsabb sorozatgyártású pickupja címet, hiszen messze prérin nem akadt kihívója akkoriban.

Három év után már a sportos építőbrigádok is elégedetten csettinthettek, ugyanis megjelent a legerősebb kos duplafülkés változata – a Quad Cab nevű rövidebb négyajtós kivitel négyfokozatú automatikus sebességváltóval szerepelt a kínálatban

Természetesen a gördülékeny munkavégzésnek semmi sem szabhat határt egy vérbeli kos esetében ezért a méretes hátsó légterelő egyetlen mozdulattal eltávolítható. Így a platóra könnyedén feltehető a köbös tartály vagy éppen az egész brigád minden szerszámosládája. Persze csak elméleti síkon, hiszen a tárolóedények és a rekeszek tartalma a legelső abroncspörgetős elindulás alkalmával cserélne helyet egymással. A 22 colos alumínium keréktárcsákkal felszerelt csoda emiatt csak korlátozottan alkalmas bármilyen ipari tevékenységre, így leginkább a benzingőztől megszédült, tehetős rajongók gyűjteményét gazdagította. A jó ízléssel megáldott építésvezető is legfeljebb csak a Lila akác köz legújabb villájának ünnepélyes átadására gurulhatott be vele, a kipufogócsöveken távozó hatalmas hörgések közepette.

A hátsó légterelő egy pillanat alatt eltávolítható, teret engedve a feltételezett rakománynak

A Dodge Ram SRT-10 nevéhez egyébként számos rekord fűződik. A gyártás hajnalán, 2004. júniusban egy Brendan Gaugan névre hallgató NASCAR-pilóta például elhódította a Guinness Rekordok Könyvének a világ leggyorsabb kisteherautójáért járó címet, miután 154,587 mérföld/óra (248,784 kilométer/óra) végsebességet ért el. A klasszikus amerikai reklám-alámondások hangulatával fűszerezett videóban a MotorWeek még újként tesztelte az aszfaltszaggató vörös ördögöt.