Számos jelentős eredményt, illetve sikert ért el tavaly az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., amely idén figyelemre méltó újdonságokkal szeretné fenntartani ezeket. Íme, a részletek!
Egy régi hagyományt felelevenítve nagyszabású sajtótájékoztatót tartott az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. vezetősége az elmúlt év eredményeiről, illetve az új esztendőre meghatározott tervekről és a várható újdonságokról.
Vissza a dobogóra
A tehergépkocsik piacán újra dobogós helyet ért el az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., és nemcsak a TGX jó szereplésének köszönhetően. Tavaly ugyanis jelentősen megerősödött a felépítményezhető fülke-alvázak aránya az eladásokban, hiszen a körülbelül hétszáz forgalomba helyezett tehergépkocsi közül 380 ilyen kivitelű volt. Ezenbelül is jól teljesítettek az építőipari modellek, így tavaly nem kevesebb mint ötvenöt 8×4-es járművet adott át az oroszlános márka hazai importőre.
A csapatszállító fülkével ellátott teherautók iránt is élénk kereslet mutatkozott, ugyanis az MAN-nél ezek sorozatgyártásban készülnek, ami kedvezőbb beszerzési árat eredményez. Várhatóan az idei is még egy jó év lesz az építőiparban. A közúti kivitelek sorában pedig a 12 tonna össztömegű TGL is sikeresen teljesített a nemzetközi alkalmazások terén a nagy fülkéje és kis saját tömege révén. Míg az elosztófuvarozásban a TGS BLS bizonyult népszerűnek könnyű, de erős motorjának és kis saját tömegének köszönhetően. A piacon különlegességnek számítanak az MAN Individual modellek is, amelyek úgy a külső-belső dizájn, mint a műszaki megoldások tekintetében speciális egyedi ügyféligényeket megvalósítva készülnek. Az XLION felszereltségi csomag szintén elősegítette az értékesítési volumen növelését. Aki ilyen modellt szerez be, egy hétvégi utat is kap a Bayern München egyik meccsére.
Az MAN értékesítési csapata szintén kulcsfontosságú a kedvező eredmények eléréséhez. Jelenleg kilenc főből áll a tehergépkocsikat értékesítő csapat, amelyet hamarosan még egy fővel bővítenek. Az értékesítők sok szakmai továbbképzésen vesznek részt, valamint jól értenek a különleges járművek specifikálásához is.
Folyamatos erősödés
Hasonló sikerekkel büszkélkedhet a TGE kishaszonjármű is. A bevezetés évében, 2018-ban 58 TGE gépkocsit helyezett forgalomba az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., tavaly pedig már közel 120-at. Idénre 150-170 példány szerepel a tervekben. A legfontosabb különbség a Volkswagen Crafterhez képest az, hogy az MAN ugyanúgy értékesíti a TGE típust, mint a nagyobb teherautóit, tehát nem szalonban, hanem az ügyfeleket személyesen felkeresve. Továbbá a professzionális szolgáltatások a kibővített garanciától az átalánydíjas javítási és karbantartási szerződésekig éppúgy elérhetők a TGE-hez is, mint a nagyteherautókhoz. Ezenkívül az is segítette tavaly az értékesítést, hogy a kisoroszlán számos rendezvényen megjelent és sok promócióban részt vett.
Távolságiban az élen
A teljes buszpiacon a harmadik helyen végzett az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. az MAN és a NEOPLAN járműveivel, míg a távolsági buszok kategóriájában tavaly is piacvezető szerepet töltött be. Ugyanis a VOLÁN Buszpark Kft. 43 NEOPLAN Tourlinert, míg a privát üzemeltetők 17 MAN, illetve NEOPLAN turistabuszt szereztek be 2019-ben. Tavaly a Lion’s Coach 13 méteres, 59 ülőhelyes, így igen kedvező fajlagos költségeket eredményező változata jelentette a termékújdonságot. Emellett a TGE többféle minibuszváltozatban is rendelkezésre áll a magyar piacon.
Minőségi használtak
A használt járművek értékesítése is kiemelt fontosságú az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.-nél. Ezért a TopUsed üzletág szakemberei minden gépkocsit új gumikkal, az esedékes karbantartásokat elvégezve és friss műszaki vizsgával adnak át az ügyfeleknek, akik az egy-hároméves járművekre három, míg a négyévesekre két évre szóló visszavásárlási garanciát köthetnek. Sőt, speciális járműveket is készítenek átépítéssel, például nyerges vontatóból kétkaros konténeremelőt vagy közúti nyergesből építőipari nyergest alakítanak ki. Ennek eredményességét jól mutatja, hogy a vásárlók kilencven százaléka visszatérő, elégedett ügyfél.
Profi szolgáltatások
Szintén fontos fegyvertény, hogy minden MAN pótalkatrészre és az ezekkel végzett javításokra két év szavatosság jár, az Ecoline gyárilag felújított alkatrészek pedig az újakkal megegyező minőség mellett kedvezőbb árszintet biztosítanak, elsősorban az idősebb járművek üzemeltetőinek.
A mobilitásgarancia keretében cserejárművet vehetnek igénybe az ügyfelek egy meghibásodás esetén, az üzemidő-garancia pedig költségtérítést biztosít az állásidőre. Az MAN Service Care szolgáltatás alapja az, hogy a RIO platformon keresztül nyomon követhető az egyes járművek karbantartásigénye. A szerviz felhívhatja az ügyfelet az esedékes karbantartás időpontjának egyeztetésére vagy a gépkocsi valamilyen kezdődő meghibásodása miatt.
Persze a kedvező piaci mutatók nemcsak maguknak a termékeknek köszönhetők, hanem a szolgáltatásoknak is. Egyre szélesebb a RIO digitális platformot használók köre, és az elterjedésének újabb lökést adhat, hogy hamarosan az útdíjbevallás is elérhető lesz ezen keresztül. Abban pedig egyedülálló a RIO a piacon, hogy napi előfizetést is kínál. További lényeges digitális megoldás az MAN Driver App okostelefonos alkalmazás, amellyel a gépkocsivezetők például könnyen tarthatják a kapcsolatot a flottairányítójukkal, hívhatják a segélyszolgálatot vagy fotók segítségével jelenthetik a jármű sérülését vagy egyéb problémáját.
Az MAN ProfiDrive járművezető-továbbképzést teljesen új alapokra helyezte az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. Idéntől egy profi külső cég, a Speedworld tartja az elméleti és gyakorlati oktatásokat az ügyfelek telephelyén. Minden újonnan értékesített járműhöz egy főnek ingyen biztosítja az importőr a tréninget, egyébként 150 euró a díja. Ez a tapasztalatok alapján már egy-két hónap alatt megtérül a képzést követően, hiszen nem ritkán száz kilométerenként három-négy literrel kisebb átlagfogyasztást érnek el a járművezetők, ráadásul néhány kilométer/órával nagyobb átlagsebesség mellett. Idén mintegy 150 gépkocsivezető vett részt az oktatásokon.
Mindemellett a szervizhálózat is bővül idén. A tervek szerint nyáron megnyílik a vadonatúj, korszerű fóti kirendeltség az M3-as autópálya és az M0-s autóút csomópontja közelében. Itt öt teljes szervizállás, a TGE kishaszonjárműveknek és a kisebb tehergépkocsiknak több rövidebb állás, valamint egy kamionmosó várja majd az ügyfeleket. Ezenkívül a győri kirendeltségen ötven százalékkal kibővítik az épület kapacitását, valamint a szerelői létszámot, míg Dunaharasztiban a nyitvatartási idő tágítását tervezik.
Adományok sora
Az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. tavaly is folytatta társadalmi szerepvállalási tevékenységeit. Az importőr a Volánbusznak 43 facsemetét ajándékozott a 43 NEOPLAN Tourliner busz mellé, dolgozói egy adománygyűjtési akcióban vettek részt, az Okkal Dobban Alapítványnak egymillió forintot adott át a cég vezetése a Bethesda Gyermekkórház támogatására, míg az erdők területének gyarapításáért szorgoskodó MyForest alapítványnak szintén egymillió forintot juttattak.
Generációváltás
Ám rendkívül izgalmasnak és mozgalmasnak ígérkezik az idei esztendő is az MAN háza táján. Február 10-én leleplezték a vadonatúj Trucknology Generation, azaz TG-család tagjait, ami az elmúlt húsz év legnagyobb megújulását jelenti az MAN tehergépkocsik esetében. Továbbá a második negyedévtől az elektromos hajtású eTGE is elérhető lesz, sőt, az eTGM villany-tehergépkocsi és a Lion’s City E elektromos városi busz is bemutatkozik majd hazánkban. Érdemes lesz tehát különösen odafigyelni az oroszlános márka meghatározó újdonságaira.