Fiatal kishaszonjármű-kínálattal büszkélkedhet az Opel. Az ezt bemutató magyarországi sajtótájékoztatón az új Vivaro Cargo kisáruszállítónak a kifejezetten a magyar piac igényeire szabott Enjoy változatát is megismerhettük.
Miután az Opel 2017-ben a PSA-csoporthoz került, alaposan átrendeződött, és ezzel együtt megfiatalodott, korszerűsödött a kishaszonjármű-palettája.
A legkisebb típus, az Opel Combo eddig a már igencsak koros, közel tízéves Fiat Doblò ikertestvére volt, de ennek a kapcsolatnak meg kellett szakadnia. Így a Combo most már a 2018-ban bemutatott, teljesen új generációjú Citroën Berlingo és Peugeot Partner párja, amelyekkel együtt elnyerte az igen rangos 2019-es Év Kishaszonjárműve díjat. A trióhoz pedig később a Toyota is csatlakozott, így ez a korszerű kompakt kishaszonjármű már Toyota Proace City néven is fut az utakon. A típust korábban töviről hegyire ismertettük.
Az Opel Vivaro sem maradhatott a szintén nem éppen fiatal, már hatodik évét taposó Renault Trafic és Nissan NV300 testvére. Így a Vivaro név átszállt a 2016-ban vadonatúj generációval megjelent Citroën Jumpy, Peugeot Expert és Toyota Proace trió villámos emblémájú változatára. Tavaly tavasszal pedig arról is beszámoltunk, hogy a Vivaro szelleme ennek testében él tovább. Fontos hír, hogy jövőre érkezik a tisztán elektromos hajtású Vivaro-e, ám erről egyelőre még nem árultak el részleteket a sajtótájékoztatón.
A német márka legnagyobb járműve, a Movano viszont a mai napig maradt a 2010-ben megszületett, majd legutóbb 2019-ben ráncfelvarrott Renault Master és Nissan NV400 ikerpárja. Ezek korszerűsítéséről tudósítottunk a megújult Master nemzetközi menetpróbája kapcsán. Itt már nem tervezik a Citroën Jumper, Fiat Ducato és Peugeot Boxer névvel fémjelzett haszonjármű átültetését az Opel kínálatába, ugyanis ezek sem fiatal játékosok a piacon. Ehelyett hamarosan bemutatkozik ebben a kategóriában a PSA-csoport, beleértve az Opelt is, teljesen új generációs típusa, amelyet német mérnökök terveznek majd. A konszern stratégiája szerint ugyanis mostantól az Opel fejlesztőközpontja foglalkozik a kishaszonjárművekkel.
A Vivaro dióhéjban
A sajtótájékoztatón a német márka portfóliójának legújabb tagja, a Vivaro állt a középpontban, amely fülke-padlólemez, duplafülkés, hatszemélyes furgon, kilencüléses Combi és Cargo áruszállító furgon modellként készül. A Cargo egyféle, a parkolóházak, mélygarázsok szempontjából előnyös 1,9 méter tetőmagassággal, ám háromféle hosszváltozatban érhető el. Az S 4,61 méter hosszú és 4,6, FlexCargo válaszfali átrakónyílással 5,1 köbméteres rakteret kínál, akár 1,44 tonna hasznos teherbírás mellett. Az M 4,96 méteres, raktere 5,3–5,8 köbméteres, terhelhetősége elérheti az 1,42 tonnát, míg az L 5,31 méter hosszú, 6,1–6,6 köbméteres rakterű és 1,37 tonna is lehet a teherszállító kapacitása. Mindezek az értékek 3,1 tonna össztömeg mellett érvényesek, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 2,5 tonna.
A Vivaro Cargo hajtásáról 1,5 literes, 102 vagy 120 lóerős, illetve 2,0 literes, 122, 150 vagy 177 lóerős dízelmotorok gondoskodnak, amelyek SCR-rendszerrel felelnek meg a jelenlegi legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normának. A 22,5 literes AdBlue-tartály tartalma akár 15 ezer kilométerre is elég lehet, a szervizintervallum pedig az 1,5 litereseknél negyvenezer, míg a kétlitereseknél ötvenezer kilométer, kivéve a 177 lóerőst, amelynél harmincezer kilométerenként kell motorolajat cserélni. A garancia két év korlátlanul vagy öt év százezer kilométeres korlátozás mellett.
Élvezetes csomag
A típus felszereltségi listája pedig a fentieknél is sokkal bőségesebb választási lehetőségeket kínál, számos korszerű vezetéstámogató rendszerrel megtűzdelve. A hazai importőr ezért Vivaro Cargo Enjoy néven összeállított egy kedvezményes árú csomagot, amely a tapasztalatok alapján a legjobban megfelel a magyar piaci igényeknek, vagyis a legtöbben ezeket a felszereléseket várják el kishaszonjárművüktől. Az Enjoy válogatás tartalma tehát többek között szelektív ajtózárás, hangszigetelési csomag, manuális légkondicionáló, rádió Bluetooth-kapcsolattal és USB-csatlakozóval, sebességtartó, motoros ablakemelők és motorosan állítható külső visszapillantó tükrök, kétszemélyes kísérőülés, vezetőülés kartámasszal, valamint kilátás- és világításcsomag, amelyek automatikus fényszórókapcsolást, esőérzékelős ablaktörlő-vezérlést és fényérzékeny belső tükröt foglalnak magukban.
Az Opel magyarországi hivatalos árlistája szerint a Vivaro Cargo S modell 102 lóerős motorral és Selection felszereltséggel már nettó 5,97 millió forintért beszerezhető, míg a legolcsóbb Enjoy modell ára nettó 6,37 millió forint. A csúcsváltozat a Cargo L 177 lóerős motorral, nyolcfokozatú automatikus váltóval és Innovation felszereltséggel, ez nettó 8,73 millió forintba kerül. A márkakereskedések weboldalai szerint azonban a Vivaro Cargo Enjoy már nettó 5,5 millió forinttól elérhető. Igyekszünk hamarosan egy hazai teszt révén a Vivaro Cargót alaposabban is bemutatni.