Bár az amerikai piacon évről évre esik vissza a japán modellek értékesítése, a felkelő nap országából érkező pickupok így is mindig felkerülnek a kinti toplistára. Egyedül a Toyota kisebbik platósa mutatott határozott növekedést 2018 első félévében. Komoly visszaesés mutatkozott a Nissan és a Honda háza táján is. Talán ennek is köszönhetően próbáltak mindent megtenni a sikerért a végső hajrában, és vitték el a legérdekesebb járműveket Las Vegas „bűnös” városába a SEMA 2018 tuningkiállításra.
Toyota
Kevin Costner céltudatos emberként konkrét elképzelésekkel hívta fel a Toyota amerikai központját, hogy megvalósítsa egyedi pickupját, amellyel könnyedén meghódíthatja a természetet. A lelkes túrázóként ismert színész saját tervei alapján készült, brutális megjelenésű Tundra erősített lökhárítói integrált LED-technikájú munkafényekkel és nagy teherbírású csörlőkkel állnak a kihívások elé. A két részből álló – platóborítást is magába foglaló – tetőcsomagtartó az utastér elejétől egészen a plató végéig nyúlik, és minden olyan hasznos kiegészítőt képes elrejteni, amely segítségére lehet a kalandok során. Az akadálymentes haladásról a 11 centiméterrel megemelt futómű, a 18 col peremátmérőjű Method Race alumínium keréktárcsákra szerelt 35 colos terepabroncsok és a fülke teljes hosszában végigfutó oldalfellépők gondoskodnak. Az utastérben a kényelmet az első fejtámlákba épített monitorok, zárható széfek és párnázott fekhelyek fokozzák, a platóban pedig kétzónás hűtő kapott helyet.
Toyota Tundra Kevin Costner
A zéró helyi károsanyag-kibocsátású Tundra PIE Pro mobil pizzagyára házhoz viszi a partit, a robotizált látványkonyha legutóbb éppen a Toyota standján vert sátrat. Az alapjául szolgáló SR5 modell hagyományos benzinmotorját az eredetileg a Toyota Mirai sorozatgyártású személyautóban szolgáló üzemanyagcellás hajtásláncra cserélték. Ezzel is jelezni kívánták, hogy továbbra is komolyan foglalkoznak a haszonjárművek esetében is e témával. A Tundra platóján kialakított, teljesen önállóan működő konyha hűtőszekrénnyel, számítógéppel vezérelt robotkarokkal és egy hordozható, nagy hatékonyságú szállítószalagos sütővel rendelkezik. Ahogyan a teherautó, úgy az összes konyhai egység is a hidrogént alkalmazó üzemanyagcellával működtethető. A pizza elkészítésének teljes folyamata egyébként 6-7 percig tart. Először az egyik robotkar kinyitja a hűtőszekrényt, kiveszi a pizzaalapot, ráhelyezi a szállítószalagra, majd lelkes kukta módjára becsukja a hűtőt. A pizza ezután a gyors üzemű sütőben sül meg, ezután a másik robotkar leveszi, felszeleteli, bedobozolja és végül felszolgálja a Tundra hátuljánál várakozó éhes látogatóknak. Jó étvágyat!
Toyota Tundra Pie Pro
Nissan
A Nissan fókuszában ezúttal egyértelműen a katasztrófaelhárítás állt, ugyanis mindkét kiállított platós modellje mentési célokra készült. A turbófeltöltéses, 5 literes, V8-as Cummins dízelmotorral meghajtott Nissan Ultimate Service Titan mentőautót az Amerikai Vöröskereszttel együttműködve építették Dél-Floridában. A B&S Customizing könnyített felépítménye valamennyi olyan jellemzőt magában rejt, amely szélsőséges terepviszonyok esetén is megkönnyíti az önkéntesek munkáját, legyen szó sérültszállításról, vérellátási feladatokról, vagy éppen műszakok közötti pihenésről.
Nissan Ultimate Service Titan
A Nissan Titan XD Gas PRO-4X modellen alapuló PAWS ONE koncepció az állatok mentését szolgálja katasztrófa sújtotta területeken. Az adományokból fenntartott Animal Rescue Rigs műhelye kifejezetten olyan járműveket kíván átalakítani a jövőben, amelyek természeti csapások esetén nyújtanak segítséget a szakemberek számára.
Nissan Titan PAWS ONE
Honda
Talán egyedül a Honda rugaszkodott el teljesen a valóságtól. A Rugged Open Air Vehicle koncepcióban két különböző járműkategória talál egymásra. Első ránézésre nem is gondolnánk, hogy a Honda Pioneer 1000 könnyű tehergépjármű (side-by-side) megjelenését tükröző tanulmány alapja a tengerentúlon népszerű önhordó felépítésű Ridgeline pickup. E két világ furcsa nászaként született meg ez a tanulmány, amely gyártása esetén a legnagyobb nyitott kalandjárműként kerülhet be az unatkozó milliárdosok gyűjteményébe. Bár a luxusöszvér még egyedi darab, mégis rengeteg meglévő Honda-alkatrészt alkalmaz. A padlólemez, a felfüggesztés és a kormánymű például a Ridgeline típusé, az ajtók és a kormánykerék a Pioneer típuscsaládból lehet ismerős, a vízálló anyaggal borított sportülések pedig eredetileg a Civic Type R modellekben találhatók meg.
Honda Rugged Open Air Vehicle