Volkswagen Amarok DC Comfortline V6 teszt: Kényelmes munkaruha
Nem mai gyerek a Volkswagen Amarok a pickupok piacán, már nyolc éve van köztünk. Ezért 2016 közepén átfogóan felfrissítették, amelynek eredményét most nyílt alkalmunk hazai körülmények között tesztelni. Szerencsére egy kis havat is kaptunk mellé.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI 90 kW: Nem feltétlenül hétköznapi
Valahogy úgy alakult szerkesztőségünk és a Volkswagen Caddy közös története, hogy csupa furcsaság történt, ha útjaink keresztezték egymást. És ha az eddig történtek nem lettek volna elegendőek, az élet megint megpróbált kibabrálni velünk. Amikor kiderült, hogy az importőr flottájába megérkezett a tesztautó, önként jelentkeztem a feladatra. Tettem mindezt azért, mert a Caddy és én régóta tartoztunk egymásnak. Az előző generáció...
Mercedes Benz eSprinter 47 kWh L2H2: Komótos sprinter
Megállíthatatlanul terjednek az elektromos járművek. A közhiedelemmel ellentétben nem mindegyik sprintel úgy, mint egy Tesla. Jóllehet, senki sem várja egy lacikonyha méretű furgontól, hogy rakétaszánként hasítson. Inkább jusson olcsón messzire. Mindazonáltal állítom, hogy a 86 esztendős Lóki Tamásné, Marika néni vehemensebben nekilódul a szenior Európa-bajnokság százméteres sprintdöntőjében, mint a 48-as bakanccsal lepadlózott Mercedes-Benz eSprinter üresen. Álljunk meg egy szóra, mielőtt...
Solaris Urbino 18 hydrogen menetpróba: 51 kiló útravaló
Senki sem tudja megmondani, hogy a jelenlegi kaotikus energiahelyzet után milyen irányt vesz majd az iparág. Eddig úgy gondoltuk, hogy a tisztán akkumulátoros buszoké a jövő, de egyre többen fognak bele az üzemanyagcellás városi buszok fejlesztésbe. Megállíthatatlanul fejlődik a technológia, s azt mondják, üzemanyag is lesz bőséggel. Az Európai Unió hidrogénstratégiája is bátorítja a gyártókat. Az előirányzat szerint 2025-től szinte...
Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...
Renault Master menetpróba: Remek példa
Fél emberöltőnyit élt velünk a Renault Master előző nemzedéke, ez alatt a világ rengeteget változott. Alapjaiban megújulva viszi tovább elődei praktikumát, és a jól ismert, bevált dízelmotorok mellett végre valós villanymotoros alternatívát kínál. Biztosan akadnak olyanok, akik velünk együtt észrevették ezeket a változásokat. Úgy vélem ugyanis, a modern telekommunikáció egyik csodája, hogy végre rájöttünk, nem vagyunk egyedül. Mi több, rengeteg...
Mercedes-Benz Tourismo Business M/3 RHD LL: Luxusturizmus
Tavaly nyáron mutatták be Európa piacvezető távolsági autóbusza, a Mercedes-Benz Tourismo legújabb generációját. Az újdonság jól felszerelt, háromtengelyes, 428 lóerős példányát egy hazai túra alkalmával vezetőként és utasként is kipróbálhattuk.
Škoda Octavia Combi Style 1.5 TSI ACT: A flottakirály új ruhája
Mit keres egy személyautó egy alapvetően haszonjárművekkel foglalkozó portálon? Furcsa, de a válasz ott rejlik a kérdésben! Akad ugyanis egy kategória, amely évek óta húzóága a magyarországi újautó-piacnak, ez pedig nem más, mint a flottában vásárolt személyautók csoportja. Az ilyen gépkocsik jelentős része épp kisebb haszonjárműveket váltott ki, egy másik hányaduk pedig bővítette a piacot és mivel munkavégzéshez használják...
Scania R 590 V8: Átmeneti erőtér
Amióta 2020 őszén a Scania bevezette új V8-as erőforrását, az 556 kilowatt teljesítményű (770 lóerő) csúcsmotorral a legerősebb haszongépjárműveket kínálja Európában. A svéd gyártó tehát emelte a tétet, és ezt most meg is mutatta. Legutóbbi a 770-es csúcstartó volt terítéken, most pedig az 590 lóerős változat vendégeskedett nálunk, ráadásul ezúttal nyerges szerelvényként. Házhoz jött, hogy megismerjük a legfrissebb műszaki újdonságokat...
LEVC VN5: Viktoriánus erkölcsök?!
Nemhogy a bokája, még a vádlija is kivillan egy gyors fordulónál a lemezek takarása alól. Ám az első együtt töltött percekben megértjük, miért büszke adottságaira a kínai pénzből, svéd hajtással épített és hangtalanul suhanó angol áruszállító. Hatalmas és fényűző duplafülkés pickupok öblös hangú V8-as benzinmotorral a tengerentúlról. Mocsárjáró abroncsokkal felvértezett, törzscsuklós 8×8-as monstrumok az orosz tajgán. Japán belpiacos elosztó teherautók...