Renault Trucks D Z.E. 4x2 16T: Múlt, jelen és jövő egyben
Egymással ellentétes érzések sora kavarog bennem. Felvillanyoz a ritkán látott vendég, de sajnálom, hogy sok szempontból a múltban ragadt. Már most örülök az általa ígért szebb jövőnek. Kicsit szomorú vagyok, hogy nálunk az még rendkívül távolinak tűnik. Nagyon jól jelzi ezeket az ambivalens benyomásokat a jármű dizájnja is. Orrán és típustábláján még a régi embléma és utónév feszít, ám díszítésein...
2019 Ford Transit Connect 220 1.5 TDCi L1 Trend: Bátorságpróba, gyáváknak
Elmondjuk, mekkora merészség szükséges egy ötesztendős, közel százötvenezer kilométert futott Ford Transit Connect kishaszonjármű vásárlásához? Semennyi! Tegyük félre előítéleteinket, hiszen idehaza is rálelhetünk az igazira! Beszállás után kétszer is ránéztem a kormánykerék mögötti műszerekre, mert nem akartam elhinni, hogy ezzel a kishaszonjárművel valaki már hasznot termelt. Pedig a Ford Transit Connect idén szeptemberben fogja betölteni ötödik életévét. Ennek ellenére 146 733...
Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka. Két, hajtásláncukban jóformán megegyező elektromos Scania teherautó segítségével nézünk a villamosítás mélyére, arra, hol tartunk most. Az első részben a zöldségek – szakmailag helyesen: a szállítási iparág dekarbonizációja – mellett...
Mercedes-Benz Vito 111 CDI L2H1: Kettős személyiség
Összességében akár átlagosnak is mondhatnánk az új Mercedes-Benz Vito általunk tesztelt változatát, ám ha külön-külön vizsgáljuk az egyes tulajdonságait, illetve jellemzőit, akkor igencsak szélsőséges eredményeket kapunk.
Volkswagen Amarok DC Comfortline V6 teszt: Kényelmes munkaruha
Nem mai gyerek a Volkswagen Amarok a pickupok piacán, már nyolc éve van köztünk. Ezért 2016 közepén átfogóan felfrissítették, amelynek eredményét most nyílt alkalmunk hazai körülmények között tesztelni. Szerencsére egy kis havat is kaptunk mellé.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI 90 kW: Nem feltétlenül hétköznapi
Valahogy úgy alakult szerkesztőségünk és a Volkswagen Caddy közös története, hogy csupa furcsaság történt, ha útjaink keresztezték egymást. És ha az eddig történtek nem lettek volna elegendőek, az élet megint megpróbált kibabrálni velünk. Amikor kiderült, hogy az importőr flottájába megérkezett a tesztautó, önként jelentkeztem a feladatra. Tettem mindezt azért, mert a Caddy és én régóta tartoztunk egymásnak. Az előző generáció...
Mercedes Benz eSprinter 47 kWh L2H2: Komótos sprinter
Megállíthatatlanul terjednek az elektromos járművek. A közhiedelemmel ellentétben nem mindegyik sprintel úgy, mint egy Tesla. Jóllehet, senki sem várja egy lacikonyha méretű furgontól, hogy rakétaszánként hasítson. Inkább jusson olcsón messzire. Mindazonáltal állítom, hogy a 86 esztendős Lóki Tamásné, Marika néni vehemensebben nekilódul a szenior Európa-bajnokság százméteres sprintdöntőjében, mint a 48-as bakanccsal lepadlózott Mercedes-Benz eSprinter üresen. Álljunk meg egy szóra, mielőtt...
Solaris Urbino 18 hydrogen menetpróba: 51 kiló útravaló
Senki sem tudja megmondani, hogy a jelenlegi kaotikus energiahelyzet után milyen irányt vesz majd az iparág. Eddig úgy gondoltuk, hogy a tisztán akkumulátoros buszoké a jövő, de egyre többen fognak bele az üzemanyagcellás városi buszok fejlesztésbe. Megállíthatatlanul fejlődik a technológia, s azt mondják, üzemanyag is lesz bőséggel. Az Európai Unió hidrogénstratégiája is bátorítja a gyártókat. Az előirányzat szerint 2025-től szinte...
Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...
Renault Master menetpróba: Remek példa
Fél emberöltőnyit élt velünk a Renault Master előző nemzedéke, ez alatt a világ rengeteget változott. Alapjaiban megújulva viszi tovább elődei praktikumát, és a jól ismert, bevált dízelmotorok mellett végre valós villanymotoros alternatívát kínál. Biztosan akadnak olyanok, akik velünk együtt észrevették ezeket a változásokat. Úgy vélem ugyanis, a modern telekommunikáció egyik csodája, hogy végre rájöttünk, nem vagyunk egyedül. Mi több, rengeteg...