Solaris Urbino 18 hydrogen menetpróba: 51 kiló útravaló
Senki sem tudja megmondani, hogy a jelenlegi kaotikus energiahelyzet után milyen irányt vesz majd az iparág. Eddig úgy gondoltuk, hogy a tisztán akkumulátoros buszoké a jövő, de egyre többen fognak bele az üzemanyagcellás városi buszok fejlesztésbe. Megállíthatatlanul fejlődik a technológia, s azt mondják, üzemanyag is lesz bőséggel. Az Európai Unió hidrogénstratégiája is bátorítja a gyártókat. Az előirányzat szerint 2025-től szinte...
Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...
MAN Lion’s City 18 E: Új ruhához új erő
Még a mi falunkban is régi ismerős az oroszlános városi busz! Nemcsak az előző, hanem már az aktuális nemzedékével is számtalan helyen utazhatunk országszerte. Sajnos villanymotorral errefelé még fehér hollónak számít – sebaj, most alaposan kifaggattuk! Számtalan hazai településen és régióban dolgozik az MAN Lion’s City, és már a jelenlegi, második generációnak is több mint háromszáz példánya fut magyar rendszámmal....
MAN Lion's Coach 14 E prototípus menetpróba: Hatvanszoros hatótávszorongás?
Gyorsan lelövöm a poént, nem, nincs szükség a negatív hullámokra! A dízelmotorosokkal közel azonos, több száz kilométeres napi hatótávot ígér az MAN Lion’s Coach 14 E! Tehát az első európai elektromos turistabuszként ősszel debütáló járgány esetében nem kell 61+1+1 főnek egyszerre hatótávparáznia. Ám az biztos, hogy az üzemeltető és a járművezető a mainál sokkal többet fog előregondolkodni. Ha jobban belegondolunk,...
Mercedes-Benz Tourismo Business M/3 RHD LL: Luxusturizmus
Tavaly nyáron mutatták be Európa piacvezető távolsági autóbusza, a Mercedes-Benz Tourismo legújabb generációját. Az újdonság jól felszerelt, háromtengelyes, 428 lóerős példányát egy hazai túra alkalmával vezetőként és utasként is kipróbálhattuk.
Škoda Octavia Combi Style 1.5 TSI ACT: A flottakirály új ruhája
Mit keres egy személyautó egy alapvetően haszonjárművekkel foglalkozó portálon? Furcsa, de a válasz ott rejlik a kérdésben! Akad ugyanis egy kategória, amely évek óta húzóága a magyarországi újautó-piacnak, ez pedig nem más, mint a flottában vásárolt személyautók csoportja. Az ilyen gépkocsik jelentős része épp kisebb haszonjárműveket váltott ki, egy másik hányaduk pedig bővítette a piacot és mivel munkavégzéshez használják...
Scania R 590 V8: Átmeneti erőtér
Amióta 2020 őszén a Scania bevezette új V8-as erőforrását, az 556 kilowatt teljesítményű (770 lóerő) csúcsmotorral a legerősebb haszongépjárműveket kínálja Európában. A svéd gyártó tehát emelte a tétet, és ezt most meg is mutatta. Legutóbbi a 770-es csúcstartó volt terítéken, most pedig az 590 lóerős változat vendégeskedett nálunk, ráadásul ezúttal nyerges szerelvényként. Házhoz jött, hogy megismerjük a legfrissebb műszaki újdonságokat...
LEVC VN5: Viktoriánus erkölcsök?!
Nemhogy a bokája, még a vádlija is kivillan egy gyors fordulónál a lemezek takarása alól. Ám az első együtt töltött percekben megértjük, miért büszke adottságaira a kínai pénzből, svéd hajtással épített és hangtalanul suhanó angol áruszállító. Hatalmas és fényűző duplafülkés pickupok öblös hangú V8-as benzinmotorral a tengerentúlról. Mocsárjáró abroncsokkal felvértezett, törzscsuklós 8×8-as monstrumok az orosz tajgán. Japán belpiacos elosztó teherautók...
MAN Lion’s City 10 E menetpróba: Óriásnak törpe, törpének óriás
Immáron teljes az MAN tisztán elektromos városi buszcsaládja. Megérkezett a Lion’s City típus legrövidebb, 10 E jelzésű változata. Láttuk és vezettük is, pedig még csak egyetlen példány készült belőle. Hannoverben, az IAA Transportation kiállításon hallottunk először várható érkezéséről, ahol középső testvére, a Lion’s City 12 E éppen megnyerte a Bus of the Year 2023 trófeát. Pár héttel később Münchenben, az...
Mercedes-Benz eCitan: Stuttgarti fourgonnette
Úri affektációnak tűnhet, mégis őszintén örültem, hogy végre egy annyira fapados kishaszonjárműbe ülhetek, amiben talán szálka megy a kezembe a kárpit simogatásakor. Aztán kiderült, hogy csupán első látásra tűnt őspuritánnak a Mercedes-Benz eCitan. Valójában számos feláras csomag költözött az utasterébe, ráadásul nem is a Base, hanem a Pro felszereltségi szintet képviselte a tesztjármű. Sebaj, legalább a lökhárítók fényezetlenek maradtak, ami...