A siker borítékolható volt
Ritka esemény egy járműgyártó életében, főleg ha az a nehézsúlyú ligában játszik, hogy tiszta lapról indulva egy teljesen új vezetőfülkével állhat elő. Messze előre gondolkodva, kompromisszum mentes innovációk sorát alkalmazva alkottak nagyot. Így lett nyerő az új DAF XF, XG és XG+ széria! Nem voltam ott Malagában szeptemberben, amikor a DAF első alkalommal tesztvezetést is biztosítva megmutatta az európai sajtóknak...
MAN Lion’s Coach új generáció: Vezetésre született
Egyelőre csak egy rövid kör erejéig vezethettük a hazánkban a távolsági buszok kategóriájában piacvezető pozícióra jó eséllyel pályázó új MAN Lion’s Coach turistabuszt. Íme, az első benyomások a típus vezetési élményéről.
Renault Trucks T 460 Optifuel 2016: Jó alap a továbblépéshez
Minden kedvezőtlen körülmény összejött a Renault Trucks T 460 Optifuel Sleeper Cab hazai teszteléséhez, heves esőzés, erős szél és nagy forgalom. Mindezek ellenére túlnyomórészt kellemes élményeket okozott a tesztszerelvény.
Quantron menetpróba: A Quantron csendje
Már szabad szemmel láthatóan is megjelentek életünkben a tisztán elektromos, környezetkímélő haszonjárművek. Csendesek és nem is annyira bonyolultak, sohasem volt ilyen könnyű ilyet építeni. Itt a következő, világmegváltó terveket szövögető vállalkozás. Eredményeiket, terveiket megmutatandó, 2022-ben elindították a Q-napokat, ahová az idén a Truck of the Year újságírószervezet tagjaiként mi is meghívást kaptunk. Ismerkedtünk a Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban...
Mercedes-Benz V300d 4MATIC Avantgarde: Szarkalábak a smink alatt
Ambiciózus árazásával kiemelkedik a luxuskivitelű kisbuszok egyébként nem túl népes táborából a Mercedes-Benz V-osztály Avantgarde változata. Cserébe joggal várhatnak vásárlói kompromisszummentes kényelmet, minőséget és élvonalbeli technológiát. Vajon miben is áll a luxus? A nagy tér mindenképp az ismérvek között szerepel – akár házakról, akár járművekről esik szó. Aki legalább egyszer utazott már hosszú távot repülővel business-osztályon, pontosan tudja, miről van...
International Pick-Up Award teszt 2023, Athén: Terepen is jók
Nem akármilyen újdonságok vártak az International Pick-Up Award zsűrijére! A görög főváros közelében a tengerparton, valamint aszfalton és nehéz hegyi terepen róttuk a köröket. E benyomások után szavaztunk arról, ki érdemli meg az aktuális trófeát. Tiszta szerencse, hogy mindig az objektivitás vezérel minket! Ellenkező esetben a felsorakozott járműveket meglátva nem úsznánk meg anélkül, hogy az érzelmeink is befolyásoljanak egy-egy pickup...
Felminősítették
Már hazánkban sem szitkozódáskor vesszük szánkra a román gyártót, a népszerű kishaszonjárművüket mégis a saját nevére vette a francia nevelőszülő. Igen, ezzel drágább lett, ám összességében még így is előnyére vált az átalakulási folyamat. Előléptették a hazánkban legnépszerűbb 2,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművet – a Dacia Dokker Van immár Renault Express Van néven él tovább. A beszerzők több száz vállalkozásban...
Volvo FH Aero 4x2 T teszt: Nem csupán a nosztalgia hajtja
Csúcsmodern gépet dobott piacra a Volvo Trucks az FH Aero változatokkal, amelyek hazánkban és Európában is komoly sikereket hoztak a svédeknek. Számtalan pontján tetten érhető nemcsak a márka alapértékei, hanem az immár több mint harmincéves típus történelmének tapasztalatai is.A tesztvezetéshez használt Volvo FH Aero modellért köszönet illeti az Adler-Trans Kft-t.
MAN Lion's Coach 14 E prototípus menetpróba: Hatvanszoros hatótávszorongás?
Gyorsan lelövöm a poént, nem, nincs szükség a negatív hullámokra! A dízelmotorosokkal közel azonos, több száz kilométeres napi hatótávot ígér az MAN Lion’s Coach 14 E! Tehát az első európai elektromos turistabuszként ősszel debütáló járgány esetében nem kell 61+1+1 főnek egyszerre hatótávparáznia. Ám az biztos, hogy az üzemeltető és a járművezető a mainál sokkal többet fog előregondolkodni. Ha jobban belegondolunk,...
Tevva TEV75B menetpróba: Tyúk vagy tojás?
Nem terjednek a helyileg tiszta üzemű haszonjárművek, mert nincs megfelelő infrastruktúra. De azért nincs töltőhálózat, mert nincs elég akkumulátoros jármű, ami eltartsa azt. Ennek feloldására olyan gyors megoldások szolgálhatnak, mint a Tevva. Nem kizárt, hogy hamarosan a személyautók és a kishaszonjárművek után a nehézkategóriás haszonjárművek belső égésű motorjainak értékesítési határnapját is kitűzi az Európai Unió. Mondjuk, egy 2040-es dátum most...










