Digitális tükrök: Kamera által élesen
Te próbáltál már digitális tükörrel felszerelt járművet? Látványos a különbség, amelyet most mozgóképpel és az új funkciók szemléltetésével mutatunk meg neked is. Látod, hogy nem látod?! Drasztikus a különbség, ugye? Hatalmas holtteret eredményeznek a külső visszapillantó tükrök, kiváltásukkal jelentősen fokozható a körkörös kilátás és ezáltal a biztonság. Szerkesztőségünknek is volt már szerencséje a valóságban megtapasztalni, mi mindenre képesek a digitális tükrök....
Amerikai önvezető rendszerek: Csőrüknél fogva vezetik magukat
Ahogyan a villamosítás, úgy az önvezető rendszerek is rendkívül trendi fejlesztési iránynak számítanak a technológiai cégek számára is, sok új szereplőt hívnak életre, vonzanak be. Három új amerikai szereplő látványos csőrös önvezetőit vesszük szemügyre. Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor az önvezető rendszerek szenzorokból beérkező adatok alapján felmérik a környezetet, majd az információk alapján hozott döntéseknek megfelelően szabályozzák a jármű mozgását, viselkedését....
WABCO TailGuard: Vigyázz, kész a baj!
Számtalan forrófejű újonc írta már be magát egy életre a kollégái emlékezetébe, amikor látványosan lebontotta a fél félpótkocsit egy lendületes rámpára tolatással. Az ilyen szégyenfoltok ellen is véd a WABCO utólag beépíthető rendszere. Figyelmet és összpontosítást igényel a nyerges szerelvénnyel való tolatás, nemcsak a zöldfülűektől, hanem még a hidegvérű profiktól is. A jármű vége közel húsz méterrel a vezető mögött...
Hino Profia FCEV üzemanyagcellás tehergépkocsi: Hisznek a hidrogénben
Íme, a Toyota újabb fontos lépése a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításának folyamatában. A nagyhaszonjárműveket gyártó leányvállalatával, a Hinóval megállapodott egy üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsi közös kifejlesztéséről. Aligha kell bizonygatni a Toyota elkötelezettségét az iránt, hogy új technológiák kifejlesztésével és piaci bevezetésével enyhítse a világ környezetszennyezési problémáit, elég csak a hibrid hajtású személyautók terén betöltött úttörő szerepére gondolni. Persze az égisze alá tartozó...
Scania oldalsó holttérfigyelő: Tovább fokozott biztonság
Újabb biztonsági megoldás jelent meg a Scania
tehergépkocsik kínálatában, mégpedig a Side Detection nevű oldalsó
holttérfigyelő. Immár a Scania is kínál oldalsó holttérfigyelőt. A radarokat használó rendszer érzékeli, ha a jármű melletti holttérben más közlekedő, például egy kerékpáros tartózkodik, és ilyen esetben hangjelzéssel figyelmezteti az irányjelző működtetésével bekanyarodni szándékozó gépkocsivezetőt. Ez az új berendezés jelentősen hozzájárulhat tehát a sok esetben tragikusan végződő...
Volvo 7900 Electric buszok és ABB töltők: Csendes forradalom
Göteborg félszánál is több újonnan kialakított gördülő koncertteremmel és egy híján húsz automatikus gyorsétteremmel folytatja a harcot a környezet védelméért. Idén év végéig összesen 157 új Volvo 7900 Electric autóbusz áll szolgálatba Göteborgban. A vas emblémás gyártó otthona már hosszú ideje villamosított buszvonalak hazája, bő öt éve pedig a tisztán elektromos hajtásláncok egyik éllovasa a számos iparági szereplő összefogásával született...
Innovatív szerviztechnológia a Scaniánál: Mesterséges intelligencia a hibakeresésben
Újabb ékes példája a Scania innovatív szemléletének, hogy egy új, sokoldalú, mesterséges intelligenciát használó keresőmotorral támogatja márkaszervizeiben a hibakeresést, illetve a javítást, hogy növelje a járművek üzemidejét ügyfelei számára. Ez az új szolgáltatás a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerében (Follow-up Report Administration System – FRAS) szereplő strukturálatlan szövegállományon alapul, amely értékes információkat tartalmaz az előforduló hibajelenségekről és azok elhárítási...
Scania L-széria DC07-es motorral: Városi páros
Valójában évek óta elérhető a Scania kínálatában az alacsonybelépésű L-szériás fülke és a hétliteres DC07-es dízelmotor, de csak külön-külön. Most egy huszárvágással összetársították a kettőt, így megszületett a városi alkalmazások csodafegyvere. Számunkra sem ismeretlen a Scania L-széria és a hétliteres motor, hiszen tavaly már mindkettőt teszteltük egy-egy gyári demójármű kapcsán hazai körülmények között. Eddig ugyanis az L-széria csak a kilencliteres...
Scania üzemanyagcellás tehergépkocsik: Több vasat tart a tűzben
Már a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtást is nagy erőbedobással kutatja a Scania. Ennek részleteibe engednek most egy kis betekintést. Célul tűzte ki a Scania, hogy élenjáró szerepet játszik majd a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. Ennek jegyében már ma is az alternatív hajtásláncok legszélesebb választékát kínálja a piacon, hiszen a svéd gyártó úgy véli, hogy minden lehetséges alternatívával foglalkozni kell....
IVECO Stralis NP 460 modellek a Lidl flottájában: Biogázzal a fenntarthatóságért
Öt új, biometángázzal üzemelő IVECO Stralis NP 460 tehergépkocsit állított munkába a Lidl áruházlánc az észak-olaszországi üzleteinek ellátására. Akár 95 százalékkal is csökkenhet a járművek szén-dioxid-lábnyoma a biometán, mint tüzelőanyag használatával. Pietro Rocchi, a Lidl Italia értékesítési és logisztikai igazgatója így nyilatkozott: „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az első olasz vállalatként üzemeltethetjük a legújabb biometánüzemű járműveket. Ez a tüzelőanyag nagyban...