Hirdetés:

Mostantól a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a márka harmadik generációs automatikus vészfékrendszerével készülnek. Ez az elődjénél is jóval tágabb keretek között működik, így jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát.

Immár nyolcvan kilométer/óra sebességről is teljesen állóra vészfékezhetnek akár álló, akár mozgó akadályok mögött a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a járművezető beavatkozása nélkül az automatikus vészfékrendszer harmadik generációjának köszönhetően. Az AEBS-3 a jóval pontosabb és tágabb határok közötti működéshez egyrészt az eddigi hét helyett 16 antennát használ. Másrészt a kategória legkorszerűbb hosszú hatótávú radarja az iparágban legnagyobbnak számító, azaz 250 méteres észlelési távolságot biztosít. A korábbi kétszáz méteres „látótávolsággal” szemben így immár a holland teherautók is még korábban érzékelhetik a veszélyes helyzeteket. Az eddigi ötven helyett 120 fokos látószögű rövid hatótávú radar pedig előbb észleli például azt, amikor oldalról hirtelen bevág egy másik jármű a tehergépkocsi elé. Továbbá ez a radar az észlelést is nehezítő rossz látási viszonyok, azaz köd vagy szürkület esetén is hatékonyabban működik a korábbinál.

A narancssárga terület a hosszú hatótávú, a szürke pedig a rövid hatótávú radar „látómezője”

Amennyiben az AEBS-3 rendszer ráfutásos ütközés veszélyét észleli, nemcsak fény- és hangjelzéssel, hanem a fékpedál lüktetésével is jelzi ezt. Ha a járművezető nem reagál, akkor a tehergépkocsi magától vészfékezésbe kezd, hogy elkerülje a ráfutásos ütközést, de legalábbis mérsékelje annak súlyosságát. A korszerű és kifinomult harmadik generációs automatikus vészfékrendszer jóvoltából a DAF tehergépkocsik a biztonság terén is a kategória élvonalának megfelelő képességeket kínálnak.

A harmadik generációs automatikus vészfékrendszer segítségével a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik már nyolcvan kilométer/óra sebességről is teljesen állóra fékezhetnek akár álló, akár mozgó akadályok mögött